Tosi kiva tetin aloitus...heti paskan puhujia
Moi! Mun kahdenviikon mittainen tet jakso alkoi tänään. Olin innoissani aluksi, kunnes työtehtävät loppuivat.. istuin melkein koko päivän kahvitteluhuoneessa kun ei ollut työtehtäviä enää, kunnes kuulin yhden työpaikan työntekijöistä puhuvan toiselle työntekijälle ”toi yks on istunu tuol tän koko päivän” tästä kommentista tuli jotenkin paha mieli... minkäs minä sille voin että työtehtäviä ei ole enää? Tämä samainen henkilö tuli kahvitteluhuoneeseen jossa istuin, ja kysyin häneltä napakasti ”no oisko sulla mulle jotai tehtäviä sitten” siitäkös tää työntekijä meni vaikeeks..(tajusi varmaan että olin kuullut hänen puhuvan pahaa musta). Ja keksi pienen työtehtävän, ei mitään muuta. Järkevää valittaa kun ei itse edes keksi mulle mitään. Onko toi ihan aikuisen ihmisen käytöstä? Miksi pitää puhua pahaa selän takana, miksei voi tulla suoraan kysymään minulta apua tehtäviin? Ei huvita kyllä yhtään enää mennä huomenna ja loppuviikkona kyseiselle paikalle..
Kommentit (51)
En edes ymmärrä miksi tet harjoittelu on olemassa. Tettiläisiä inhotaan ja he ovat koko ajan tiellä ja kaipaavat koko ajan opastusta. On inhottavaa tuntea itsensä vaivaksi.
Ap
Mulla oli kuva yrtti ja sain tehdä hommia
Opiskelin aikuisena ammattiin ja tuollaista kohtasin työssäoppimispaikassa. Koko muukin henkilökunta oli kahvitauolla, ja tässä paikassa todellakin pidettiin taukoja. Kuulin, kun vanhempi työntekijä päivitteli kävelleensä toimistohuoneesta ohitse ja "siellä vaan jalkoja heilutteli".
Minä kuitenkin olin toimistohuoneessa tutustumassa näyttösuunnitelmaani, kun mitään muutakaan minulle ei osoitettu ja kaikki muutkin osastolla olivat tauolla, vaihtoivat lomasuunnitelmia ym. kahvihuoneessa.
Joissakin paikoissa asenne harjoittelijoita, opiskelijoita ja uusia työntekijöitä kohtaan vain on huono ja tuomitseva. Näistä paikoista kannattaa antaa palautetta paitsi paikkaan itseensä, niin myös koululle, että ei ole paras mahdollinen paikka mennä kenenkään.
Kyseessä on työelämään tutustuminen. Ei orjuutus- ja nöyryytysjakso. Ajatuksena motivoida työelämään. Pahimpana tuloksena herkimmät alkavat jo tuossa vaiheessa pelkäämään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettimään, että otinkohan ton ”toi yks on vaan istunut koko päivän tuolla” liian vakavasti? Oon kuitenkin tosi herkkä ja tunteellinen ihminen että melkein aloin itkemään tuosta kommentista. Oon koko elämäni paininut sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa joten tetti, yksin oudossa ja tuntemattomassa paikassa on minulle painajainen. Otinko tuon kommentin teidän mielestänne liian ihon alle?
Ap
Otit, todellakin! Mutta älä ala nyt tästä pillittämään. :)
Ehkä sä kuulit vain osan ja kuvittelit loput? Ehkä ne päivitteli ettei sinulle saada järjestettyä töitä ja säälittelivät kuinka joudut toimettomana olemaan? :D
Ai niin. Piti kysymäni miten meni tämä päivä?
Päivä meni ihan ok. Toki sain hieman vihaisia katseita kun työtehtävät loppuivat ja jouduin vain istumaan. Kyseisellä työpaikalla on hieman ikävä ilmapiiri.
Ap
Ihmiset räksyttää suuta aina. Yhdessä työpaikassa haukuttiin harjoittelijaa siitä ettei tervehdi. Suu tiukalla viivalla tuima ilme kasvoilla käveltiin ohi ja sitten haukuttiin tyttö. Ei älytty tietenkään sitä pikku asiaa etteivät itsekään tervehtineet.
Oksettavia ämmiä.
Vierailija kirjoitti:
Päivä meni ihan ok. Toki sain hieman vihaisia katseita kun työtehtävät loppuivat ja jouduin vain istumaan. Kyseisellä työpaikalla on hieman ikävä ilmapiiri.
Ap
No onneksi et joudu siellä kauaa kitumaan. Itselleenhän ne hallaa tuolla tekevät.
😓