Onko muita, jotka ovat lopettaneet kaiken turhan ostamisen?
Ei turhia vaatteita, sisustusjuttuja, lehtiä, astioita ym.
Kommentit (427)
vituttaa tuo sana turha. äkkiä edes tärkeät asiat ei ole tärkeitä.
Sisustan ensimmäistä kertaa elämässäni ja ostan uusia tavaroita. Aikaisemmin otin suvulta vastaan kaikkea käytettyä, joskus huusin Torista.
Kun muutin tähän uuteen kotiin annoin kierrätyskeskuseen tosi paljon hyödytöntä tavaraa entisestä elämästäni. Olen päättänyt lopettaa tarpeettoman roinan varastoinnin. Luoja, miten vapauttavaa tämä on.
Mieheni on tosin heräteostelija, joten ihan balanssiin en pääse toviin.
Olen lopettanut kaiken kiinalaisen krääsän ostamisen. Syynään kaiken mitä aion ostaa ja jos siinä lukee "made in china" niin en osta.
mitä on kaikki turha....jotain tarpeetonta krääsää-kö....en ole siihen koskaan sortunut.
Vältän heräteostoksia, ostamalla kaiken verkkokaupoista. Mietin ostoani useamman viikon ja vertailen hintoja.
Vaatteet olen ostanut 12 vuotta käytettyjen vaatteiden verkkokaupoista.
Mitne onnistuit? Mulla on ongelma ostamisen kanssa. Saan siitä niin paljon mielihyvää, että vaikea lopettaa. Olen vähentänyt sitä, mutta edelleen on vaikea vastustaa kiusauksia.
Kirpputoreilla käymisen lopetin kun sairastuin home koulussa. Ihmiset laittaa täysin homeista tavaraa kirppiksellä, joten suurimmassa osassa kirppiksiä en voi käydä edes sisällä. Tämän takia ostaminen on vähentynyt.
Mutta tilalle on tullut kosmetiikan tilailu netistä. Hirveä määrä purnukoita jo ennestään kaapissa ja silti tilailen lisää.
Jep ja kaikessa olen siirtynyt vuosia kestäviin ratkaisuihin, esim kuukuppi / pestävät vanulaput ja meikinpuhdistuskangas / pala shampoot jne.. ei vaan mene rahaa enää juuri mihinkään.
Kaikki rahat menee osakkeisiin.
Tuo trendi alkoi tosissaan jo yli 20v sitten.
Kamala ostohimo iski :( tämä ketju helpottaa vähän
Päätellen siitä että huutonetissä ja vähänkäytetyssä myynnissä olleet tavarani eivät ole menneet kaupaksi, ilmeisesti aika moni on lopettanut ostamisen kokonaan...
On jäänyt joitakin vuosia sitten turhan ostelu, nyt olen koettanut saada nettotavaramäärän vähenemään.
Vierailija kirjoitti:
Päätellen siitä että huutonetissä ja vähänkäytetyssä myynnissä olleet tavarani eivät ole menneet kaupaksi, ilmeisesti aika moni on lopettanut ostamisen kokonaan...
Samat kokemukset. Toisaalla mainostan että en osta enää mitään turhaa ja samalla tuskailen kun en saa mitään myytyä netissä enää :D
Ostan kaikkea kun paikkaan sisälläni olevaa aukkoa. ainakin olen tiedostanut tämän
Ostin niin pienen asunnon ettei sinne mahdu mitään turhaa. En osta turhaa ja rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kaikkea kun paikkaan sisälläni olevaa aukkoa. ainakin olen tiedostanut tämän
Samaa teen. Mutta sitä on vaikeaa lopettaa kun se ostamiseen liittyvä mielihyvä on niin addiktoivaa. Miten sitä aukkoa saisi täytettyä jollain aidolla?
Joo, olen lopettanut mm. kirjojen ostamisen. Tai no tänä vuonna olen ostanut kaksi oppikirjaa ja yhden treenikirjan.
Lopetin 8vuotta sitten. Heittelin turhat tavarat pois ja kyseenalastin jokaisen tavaran. Hyvää aikaa mutta mies ei tykännyt tuosta mun villityksestä. Eipä ole enää kertynyt. Mitä nyt olen lipsunut ja ostanut kosmetiikkaa ja vaatteita mitä en käytä
Amerikkalaisia yleensä seuraan ainoastaan, löydät niitä Youtubesta hakusanoilla "thrifting" "thrift shopping", "fleamarket", "goodwill" . Itse seuraan usein antiikkikaupoissa shoppailua, jotka on kirppistyyppisiä osastoineen, tavarat laadukkaampia. Joskus näkee suomalaista lasiakin niissä myytävänä, samoin Goodwill-kierrätyskaupoissa. Nämä on mulla korvanneet kirppistelyn ihan kokonaan. Tänä vuonna vain kahdesti käynyt kirpputorilla, ei enää jaksa innostaa tori eikä huutonetkään. Videoilla moni tienaa elantonsa ja kiva kannattaa heitä. Lisäksi kun myyvät näitä löytöjään ebayssä, postimaksut on niin järkyttävät Suomeen että koskaan en raski mitään ostaa. Säästöä, säästöä. Saa sen shoppailufiiliksen, ei mene penniäkään rahaa eikä kerry romua nurkkiin. Suosittelen!