Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ovat lopettaneet kaiken turhan ostamisen?

Vierailija
24.05.2021 |

Ei turhia vaatteita, sisustusjuttuja, lehtiä, astioita ym.

Kommentit (427)

Vierailija
1/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen. En ole ostanut mitään tarpeetonta ainakaan kymmeneen vuoteen. Lopetin kirpputoreilla kiertelyn, kun huomasin että sieltäkin tarttuu mukaan sellaista, jota ei oikeasti tarvitse.

Kirjoja olen ostanut, mutta maltillisesti. Lähinnä runokirjoja, joihin haluan palata yhä uudelleen ja vanhoja puutarhakirjoja, koska niitä ei saa kirjastosta eikä niiden tietoja löydy Netistä.

Vierailija
2/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olin lopettanut. Nyt vaan tytön ylppärit ja tilanne huomioiden juhlateltta, puutarhakalusteet sinne, astioita, kukkia, kaikille juhlavaatteet, pari tonnia meni suit sait

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan lopettanut, mutta hyvin harvoin tulee ostettua mitään esim. sisustukseen tai muotiin liittyvää. Ei välttämättä edes vuosittain.

Vierailija
4/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut mitään turhaa, joten en ole lopettanut kun en ole sellaista aloittanutkaan.

Vierailija
5/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan ostelu on lopetettu, mutta ei se paljon auta kun kolmelle kasvavalle lapselle pitää ostaa kaikki tarpeellinen.

Vierailija
6/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen. En ole ostanut mitään tarpeetonta ainakaan kymmeneen vuoteen. Lopetin kirpputoreilla kiertelyn, kun huomasin että sieltäkin tarttuu mukaan sellaista, jota ei oikeasti tarvitse.

Kirjoja olen ostanut, mutta maltillisesti. Lähinnä runokirjoja, joihin haluan palata yhä uudelleen ja vanhoja puutarhakirjoja, koska niitä ei saa kirjastosta eikä niiden tietoja löydy Netistä.

Minäkin lopetin kirppareiden kiertelyn kun mulla kans tarttui kaikke turhaa mukaan.

Vierailija
7/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tavarasta eroon pääseminen on raskasta, joten en tahdo lisää ongelmia.

Vierailija
8/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa myös turha sähkön kulutus eli tänne kirjoittaminen.

Vierailija
9/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lopettanut. Ei enää mitään krääsää ja turhaa. Entisistäkin rojuista, jotka kasaantuu varastoon ja vaatehuoneen perälle, on ollut vaikea päästä eroon. Vuoden vaihteessa lopetin myös viinan-, viinin-, oluen-, lonkeron- ja sidukanjuonnin. Yllättävää, kuinka rahaa säästyy ihan pienillä korjausliikkkeillä. Oletteko laittaneet merkille, kuinka paljon rahaa menee esim. vain sillon tällön muutaman lonkeron, oluen ja sidukan heräteostoksiin kuukaudessa? Itse en aikaisemmin kiinnittänyt siihen huomiota. En vaan välittänyt. Tyhmyyttähän  se on.

Vierailija
10/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, kaikki lopetettu, vaikka tiedostankin sen että aiheuttaa työttömyyttä. Kirppistelyyn meni vielä viime vuonna 50-100€/kk ja tuolla ne romut nyt pölyttyy kaapeissa ja pöydillä. Ihan järjetöntä. Lopetin kirppistelyn kokonaan ja aloin myymään tavaroita pois. Sama rahamäärä tulee nyt tilille joka kuukausi myynneistä. Lisäksi kyllästyin totaalisesti siihen että samat mammat aina kirppiksellä puhumassa pahaa ihmisistä yrittäjän kanssa. Kylän juorukerho, joka keksii tarinoita. Kaupoistakin ostan vain sen mitä tarvitsen ja niistäkin vain aina edullisinta ja vähemmän kuin tavallisesti. Ruokaakin paljon vähemmän nykyään, herkkuja en ollenkaan. Kaikki kaupat, mainokset ja ostaostaosta-hokemiset kuvottaa lähinnä. Nyt aion käyttää aikani siihen että keskityn näihin tavaroihin mitkä minulla jo on, niiden vähentämiseen ja käyttämiseen. Astioita mulla on loppuelämäksi asti, ja enemmänkin. Vaatteita ostan sitten kun entiset loppuu. Laskin että pelkkiä sukkiakin löytyy jotain 50 paria :)

Vierailija
11/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin pari dokkaria katsottuani, että iso osa ihmiskunnasta on tuhon oma, ellei ihmisten ostovimmaa rajoiteta lakisääteisesti. Aatteellinen muutos olisi liian hidas. Vihreä energia ei auta mitään. Väestönkasvukaan ei ole ongelma, vaan ainoastaan liiallinen kulutus. Maapallo kantaisi helposti miljardeja ihmisiä lisää, jos ihmiset eläisivät muiden eläinten tapaan ilman teknologiaa. Yritän minimoida oman kulutukseni, onneksi se on ollut pieni jo kauan.

Areenassa "Likaista vihreää energiaa" ja YouTubessa "Planet of the Humans". Av:ltä alun perin sain vinkin näihin.

Vierailija
12/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin pari dokkaria katsottuani, että iso osa ihmiskunnasta on tuhon oma, ellei ihmisten ostovimmaa rajoiteta lakisääteisesti. Aatteellinen muutos olisi liian hidas. Vihreä energia ei auta mitään. Väestönkasvukaan ei ole ongelma, vaan ainoastaan liiallinen kulutus. Maapallo kantaisi helposti miljardeja ihmisiä lisää, jos ihmiset eläisivät muiden eläinten tapaan ilman teknologiaa. Yritän minimoida oman kulutukseni, onneksi se on ollut pieni jo kauan.

Areenassa "Likaista vihreää energiaa" ja YouTubessa "Planet of the Humans". Av:ltä alun perin sain vinkin näihin.

Kiitos vinkeistä! Minäkin olen vuosia pudistellut päätäni kun Fennovoima mainostaa uutta ydinvoimalaansa ympäristöystävällisyydellä ja puhtaudella. Viherpesua näkee nyt joka puolella.

Vierailija
13/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan, kaikki lopetettu, vaikka tiedostankin sen että aiheuttaa työttömyyttä. Kirppistelyyn meni vielä viime vuonna 50-100€/kk ja tuolla ne romut nyt pölyttyy kaapeissa ja pöydillä. Ihan järjetöntä. Lopetin kirppistelyn kokonaan ja aloin myymään tavaroita pois. Sama rahamäärä tulee nyt tilille joka kuukausi myynneistä. Lisäksi kyllästyin totaalisesti siihen että samat mammat aina kirppiksellä puhumassa pahaa ihmisistä yrittäjän kanssa. Kylän juorukerho, joka keksii tarinoita. Kaupoistakin ostan vain sen mitä tarvitsen ja niistäkin vain aina edullisinta ja vähemmän kuin tavallisesti. Ruokaakin paljon vähemmän nykyään, herkkuja en ollenkaan. Kaikki kaupat, mainokset ja ostaostaosta-hokemiset kuvottaa lähinnä. Nyt aion käyttää aikani siihen että keskityn näihin tavaroihin mitkä minulla jo on, niiden vähentämiseen ja käyttämiseen. Astioita mulla on loppuelämäksi asti, ja enemmänkin. Vaatteita ostan sitten kun entiset loppuu. Laskin että pelkkiä sukkiakin löytyy jotain 50 paria :)

Ihan kuin mun näppiksestä! Mikä nautinto kun saa heittää loppuunkuluneen ja reikäsen vaatteen roskikseen! On ainakin tullut käytettyä. Siivosin varaston ja kaikki turha pois. Säkkikaupalla tavaraa jota on säilönyt 10 vuotta. Oli puhdistavaa!

Vierailija
14/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut mitään turhaa, ainakaan mielestäni. Silti nyt kevätsiivouksen aikaan heitin varman 10 roskapussia turhaa tavaraa menemään. Vaikka ostaa "tarpeeseen" niin kyllä niitä "tarpeellisiakin" jää nurkkiin pyörimään turhana.

Vierailija
15/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mun näppiksestä! Mikä nautinto kun saa heittää loppuunkuluneen ja reikäsen vaatteen roskikseen! On ainakin tullut käytettyä. Siivosin varaston ja kaikki turha pois. Säkkikaupalla tavaraa jota on säilönyt 10 vuotta. Oli puhdistavaa!

Vinkkinä: ne vaatteetkin voi käyttää vielä siivousrättinä ennen roskiin heittämistä. Minä pesen niillä ikkunalautoja, pyöriä, terassin kaiteita, ikkunoita, ämpäreitä, saaveja ym. En osta kaupasta luutuja kuin noin kerran viidessä vuodessa.

Vierailija
16/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin melkoinen himoshoppaaja ja ostin ihan kaikkea mahdollista jota en todellakaan tarvinnut. Silmäni avautuivat totaalisesti, kun laskin yhteen paljon minulla on mennyt rahaa - 3 vuoden aikana reilut 5000 €. Aivan järkyttävää. Suurin osa tavaroista ei edes ollut käytössä, vaan jääneet kaapin perälle pölyä keräämään.

Konmaritin kaiken turhan pois, nyt nautin aina siististä ja minimalistisesta kodista, jossa ei tavarat pursuile. Nykyään ostan vain tarpeeseen ja käytän 24h sääntöä, eli jos haluan ostaa jotain niin mietin vuorokauden yli.

Olo on kyllä tuhat kertaa parempi. Olen huomannut miten vähän oikeasti tarvitsen. Ja parasta on kun saa laittaa shoppailusta säästyneet rahat säästöön.

Vierailija
17/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhan ostelu on lopetettu, mutta ei se paljon auta kun kolmelle kasvavalle lapselle pitää ostaa kaikki tarpeellinen.

Sama täällä

Vierailija
18/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ja tarvittaessa kaikenlaista saa ilmaiseksi erilaisista kierrätysryhmistä.

Vierailija
19/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin melkoinen himoshoppaaja ja ostin ihan kaikkea mahdollista jota en todellakaan tarvinnut. Silmäni avautuivat totaalisesti, kun laskin yhteen paljon minulla on mennyt rahaa - 3 vuoden aikana reilut 5000 €. Aivan järkyttävää. Suurin osa tavaroista ei edes ollut käytössä, vaan jääneet kaapin perälle pölyä keräämään.

Konmaritin kaiken turhan pois, nyt nautin aina siististä ja minimalistisesta kodista, jossa ei tavarat pursuile. Nykyään ostan vain tarpeeseen ja käytän 24h sääntöä, eli jos haluan ostaa jotain niin mietin vuorokauden yli.

Olo on kyllä tuhat kertaa parempi. Olen huomannut miten vähän oikeasti tarvitsen. Ja parasta on kun saa laittaa shoppailusta säästyneet rahat säästöön.

Juuri näin! Less is more. Ahdistaa katsoa sisustusjuttuja kodeista joissa tavarat pursuilee. On kippoa ja kappoa, tauluja 100 ja kirjoja 5000. Brrrr...

Vierailija
20/427 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikana on kieltämättä jäänyt rahaa säästöön. Tilpuraa en muutenkaan ole astellut, mutta vaatteita ja kenkiä yli äyräiden. Nyt ei tuu käytyä muuten vaan katselemassa, niin eipä tuu heräteostojakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan