Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolantäti ohjeisti, että täysimetykseen voi luottaa ehkäisykeinona

Vierailija
08.08.2008 |

On kyllä melkoisen monella tuntunut pettävän ;)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivisin imetysväli max 4 tuntia, öisin 6 tuntia, on ehkäisyteho 99 %:a. Mutta miten tuohon nyt sitten muka luottaisi...

Vierailija
2/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en uskaltaisi neuvolanterkkana tuommosia ohjeita jaella :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysimetin mutta saattoipa sitten tulla joku yli neljän tunnin tauko, kun kerran kävi niin onnellisesti että plussa tuli vaikka edellinen vauva oli vasta 5kk. ;)

Vierailija
4/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on täysimetetty, syö korkeintaan 4 tunnin välein eikä synnytyksestä ole kulunut yli puolta vuotta. Mutta aika monella tuo 4 tunnin väli ei toteudu. Ja kyllähän se kierukkakin on aika monella pettänyt.

Vierailija
5/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin puoli vuotta tiheään, imetysvälit päivällä ja yöllä korkeintaan tuon neljä tuntia (tosi harvoin niin pitkä) n. vuoden ajan. Vaikka puolivuotiaana lapset alkoivat saada muutakin ravintoa, niin silti imetin edelleen usein, myös öisin. Menkatkin alkoivat aina vasta yöimetysten loputtua.

Vierailija
6/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnetustihan se ovis on ennen kuukautisia eli en kovin paljon luottaisi imetykseen ehkäisynä.

Imetin puoli vuotta tiheään, imetysvälit päivällä ja yöllä korkeintaan tuon neljä tuntia (tosi harvoin niin pitkä) n. vuoden ajan. Vaikka puolivuotiaana lapset alkoivat saada muutakin ravintoa, niin silti imetin edelleen usein, myös öisin. Menkatkin alkoivat aina vasta yöimetysten loputtua.

Vierailija
7/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti mulla saman vuoden aikana kaksi lasta.

Tosin tiesin riskit (mutta ensimmöinen lapsi oli saanut hoidoilla alkunsa)

Vierailija
8/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönsi tosin kysyttäessä ongelmaksi sen parin viikon ajanjakson, kun eka munasolu irtoaa eikä menkkojen tiedä olevan tulossa. Kukas sen sitten tietää, milloin se aika koittaa... Ihan sanoa tuollaista ehkäisysoopaa sektioäidille, jolle liian nopea raskautuminen voi olla jopa vaarallista!

Vierailija
9/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvojen äideille tehdään suhteellisen paljon abortteja. Eli jos seuraavaa lasta ei toivota heti edellisen perään pitää ehkäisystä huolehtia muutenkin kuin imettämällä.

Vierailija
10/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se säätelee eniten hormonitoimintaa, mitä pidempään yöimettää, sitä todennäköisemmin ei tule raskaaksi

Vierailija
11/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todennäköisesti ehkäisytehokin on hyvä. Tosin juuri tuo on ongelmallinen asia, että mistä tietää etukäteen että nyt ne kuukautiset sitten pitäis 2 viikon päästä alkaa :) itse olen nyt 13 kuukauden imetyksen jälkeen harkitsemassa minipillerien käytön aloittamista..

Vierailija
12/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menkat alkaneet jokaisen lapsen jälkeen 4 viikkoa jälkivuodon loppumisesta. Ja todellakin olen täysimettänyt jokaista n.5kk ikään saakka väh. 4 tunnin välein, tiheämminkin. Ei ihmekään että vahinkoja sattuu jos neuvolasta saa tuollaista infoa!!

Vierailija
13/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin luotettavampi kuin kondomi. Edellyttää tiheät imetysvälit ja tietysti täysimetyksen. Mut jos 100 % varma haluaa olla, ei parane seksiä harrastaa.

Vierailija
14/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia lapsia olen täysimettänyt puoli vuotta, yöllä noin tunnin välein ja varmasti alle 4 tunnin välein päivälläkin. Kuukautiset alkoivat 5 viikon kuluttua synnytyksistä täysin säännöllisinä...

Vierailija
15/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähetettiin lappua kotiin ehkäisyneuvolasta, että kaupungissa tehdään liikaa abortteja sen takia, että ihmiset luottaa imetyksen ehkäisyvoimaan!

Vierailija
16/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kuitenkin on imetys ollut vähän turhankin hyvä ehkäisykeino. Ekan kohdalla menkat alkoivat kun vauva oli 1v7kk, tokan kohdalla vähän aiemmin. Turhauttavaa silloin kun toivoo raskautuvansa. Meillä ei pahemmin ehkäisyä ole tarvittu kun ei vaan tärppää...

Vierailija
17/17 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantele tuosta jonnekin kun jakaa väärää tietoa. Ei kukaan järkevä ihminen luota täysimetykseen ehkäisykeinona.

Täysimetys toimii ehkäisynä jos nainen ei rakastele kenenkään kanssa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi