Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenna Mattila alkoi aäästää kotiäitinä, sai säästöön 30 000€. Nämä 5 oivallusta auttoivat onnistumaan

Vierailija
24.05.2021 |

Kertoisiko joku, mitkä nuo 5 oivallusta olivat. Itse en pääse Iltasanomien sivuilta lukemaan kyseistä juttua, koska on maksullinen.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset taas nurisemassa. Ensin sanotaan miten ”helppoahan se hänelle on..” ja toisessa lauseessa miten ankeaa mahtaa olla ja itse ainakin halutaan nauttia palkasta :,D minä säästän 15t vuodessa, alle keskipalkan tuloista, koska halua on.

Kerro meille vinkkisi, miten se onnistuu. Maksatko yksin elämisen kulut vai onko sinulla puoliso? Onko lapsia? Paljonko välttämättömät kulut on per kk? Entä tulot? Mistä tingit vai et mistään?

Kaikki kulut alle 700€/kk. Ja siitäkin voisi vielä tinkiä satasen pari.

Tulot 1750€/kk netto.

*eri

Vierailija
42/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona 900e, mies 100e enemmän. Kyllä on tuskaa saada edes 10e kuussa säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koko artikkeli niille joilla ei ole maksullista lukuoikeutta:

Jenna Mattila alkoi aäästää kotiäitinä, sai säästöön 30 000€. Nämä 5 oivallusta auttoivat onnistumaan

1. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

2. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

3. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

4. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

5. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

Vierailija
44/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuloja tuolla kotiäidillä on, mistä säästää? Jos kotihoidontuki, niin vaikka säästäis sen kokonaan ja lapsilisät päälle, niin aika kauan kestäisi saada 30000e kasaaan.

Vierailija
45/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerrankin samaa mieltä kuin 121212. Eihän tuossa mitään säästetty ole. On vain sovittu että tietty osa mimmin nettotuloista mene suoraan hänen säästöihinsä. Suurimman osan perheen kuluista hoitaa mies.

Kyllä mäkin voin säästää jos sovitaan että mun truloista 1 000€ menee heti säästöön, loput kuluihin ja sitten mies hoitaa loput.

Vierailija
46/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Tässä koko artikkeli niille joilla ei ole maksullista lukuoikeutta:

1. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

2. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

3. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

4. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

5. Mies maksaa leijonan osan perheen kuluista

Onko perheessä mahdollisesti sun kulut ja mun kulut?

Ja mies tienaa enemmän.

Kai puhutaan perheen yhteisistä menoista ja tuloista, noin niinkun normaalisti.

Vierailija
47/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tukevasti keskiluokkaisten ihmisten rahavinkit ovat ihan ok silloin, kun ymmärretään, että niitä ei voi eikä pidä yleistää koskemaan kaikkia tuloluokkia. Isolla rahalla pelaaville nämä vinkit ovat hellyyttävää puuhastelua ja pienituloisten korvissa kuulostavat lähinnä vittuilulta. 

Vierailija
48/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain alle 1500 euron nettotuloista säästöön 500 eur/kk muutaman vuoden ajan. Mies hoiti kaikki talouden kulut. Siis minä.

Idioottimaista esittää kuinka muka olisi jotain säästetty jos kerran elää miehen kustannuksella. Tuossahan on vain sovittu että naisen säästöt on ykkösprioriteetti, sitten katsotaan mihin muuhun on varaa.

Vierailija
49/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä säästin 30.000e: sain perintöä 100000e, tuhlasin 70000e, jäi 30000e. Helppoa.

Vierailija
50/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä jutuissa kermaperseet pääsee leijumaan toimittajakaverinsa avulla. Ei sen kummempaa.

Vierailija
51/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastesäästäminen on niin kivaa ja voi sitten guruna jaella muille neuvoja. 

Kädestä suuhun elävää yksinhuoltajaa varmasti lämmittää ylläpidetyn säästövinkit.

Terveisin hyvätuloinen, jota v*tuttaa nämä todellisuudesta vieraantuneet itsensäkorostajat

Vierailija
52/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Sanna saa kuussa 660 euroa josta laittaa säästöön 100 euroa. Jää 560 euroa. Perheen kiinteät kulut ovat jo pelkästäån 2000 euroa. Muut kulut päälle.

Aika fakiiri saa olla jos tuolla kaavalla ei olisi toista, parempituloista kumppania perheessä.

Sanna sanookin itse, että mies vastaa suurimmasta osasta perheen kuluista, juupa juu.

Helppoahan siinä on vaurastua.

Sehän on Sannalle oma, kiva harrastus kotona olon piristykseksi.

Harmittaa vain tuollaiset jutut kun jku niitä uskoo ja alkaa entistä enemmän syyllistää niitä todellisia pienituloisia.

Nämä ovat niin yksipuolisia ja harhaanjohtavia juttuja. Tässäkään ei ilmaistu mikä on sen miehen tulotaso yms.

Eikä koskaan muissakaan vastaavissa jutuissa.

Tämä on sama kun Julia Thuren on säästänyt 10 000 euroa vuodessa. Silloin pitää kuussa säästää reilu 800 euroa. On varmasti tingittävä jostain, mutta tosiaan hänelläkin puoliso, joten kahden keskituloisen perheessä summan säästäminen onnistuu.

Itse olen pari viimeistä vuotta säästänyt keskimäärin 900e kuussa, kun bruttotulot olleet 30-35 ke vuodessa. Ei ole ollut hankalaa, kun ei ole lapsia tai autoa ja asutaan edullisesti vuokralla puolison kanssa. Tänä vuonna olen säästänyt semmoiset 1000e/kk vaikka asumiskulut ovat nousseet. Mistään ei kuitenkaan tarvitse tinkiä.

Eli sama tilanne kuin näillä muillakin vinkkaajilla.

Oma lapsi säästää asuntoon ja hän saa säästöön juurikin tuon vajaan tonnin kuukaudessa. Hän asuu kämppiksen kanssa, ei siis puolison. Pääkaupunkiseudulla vuokran puolittaminen on järkevää, samoin kuin muidenkin kiinteiden kulujen.

Vierailija
53/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden "säästäneen" ruokabudjettiin ei laskettu kaappiin aikaisemmin hankittuja ruokia.

Vierailija
54/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodin vieressä oli kirppis, joka antoi kotiäideille provikkapaikan.

3 vuotta mulla oli siellä putkeen paikka. Joka maanantai vein vanhoilla vaunuilla 2 banaanilaatikollista kirppistavaraa.

Tyhjensin meidän kodin tarpeettomasta, 2 kuolinpesää sekä kummankin vanhempien kodeista tuhansia tavaroita.

Joka päivä meillä oli banaanilaatikko ruokapöydän vieressä ja teippiä kului kilometrikaupalla.

Tienasin tosta max 200 euroa viikossa, vähin summa oli 50 e.

Tässä oli tietenkin ekologinen puoli, mutta rahan takia sitä tein.

Rahat laitoin aina tilille, joista maksoin keittiöremontin.

Kirpparityöllä ei rikastu, mutta tässä on niin monta hyvää puolta, tein sitä lähinnä lasten nukkuessa.

Vierailija
55/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Iltasanomat ja Iltalehti ovat eri uutislähteitä. Juttusi on Iltalehdessä, eikä Iltasanomissa. Iltasanomissa ei toistaiseksi ole maksullisia juttuja, kun taas Iltalehdessä on nuo Plus-artikkelit. Tarkkuutta käytettäviin sanoihin.

Vierailija
56/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Sanna saa kuussa 660 euroa josta laittaa säästöön 100 euroa. Jää 560 euroa. Perheen kiinteät kulut ovat jo pelkästäån 2000 euroa. Muut kulut päälle.

Aika fakiiri saa olla jos tuolla kaavalla ei olisi toista, parempituloista kumppania perheessä.

Sanna sanookin itse, että mies vastaa suurimmasta osasta perheen kuluista, juupa juu.

Harmittaa vain tuollaiset jutut kun jku niitä uskoo ja alkaa entistä enemmän syyllistää niitä todellisia pienituloisia.

Nämä ovat niin yksipuolisia ja harhaanjohtavia juttuja. Tässäkään ei ilmaistu mikä on sen miehen tulotaso yms.

Tämä on sama kun Julia Thuren on säästänyt 10 000 euroa vuodessa. Silloin pitää kuussa säästää reilu 800 euroa. On varmasti tingittävä jostain, mutta tosiaan hänelläkin puoliso, joten kahden keskituloisen perheessä summan säästäminen onnistuu.

Itse olen pari viimeistä vuotta säästänyt keskimäärin 900e kuussa, kun bruttotulot olleet 30-35 ke vuodessa. Ei ole ollut hankalaa, kun ei ole lapsia tai autoa ja asutaan edullisesti vuokralla puolison kanssa. Tänä vuonna olen säästänyt semmoiset 1000e/kk vaikka asumiskulut ovat nousseet. Mistään ei kuitenkaan tarvitse tinkiä.

Oma lapsi säästää asuntoon ja hän saa säästöön juurikin tuon vajaan tonnin kuukaudessa. Hän asuu kämppiksen kanssa, ei siis puolison. Pääkaupunkiseudulla vuokran puolittaminen on järkevää, samoin kuin muidenkin kiinteiden kulujen.

Moni haluaa maksaa enemmän siitä, ettei tarvitse asua vieraan kanssa. Voihan se sun lapses kämppis olla ehkä läheisempikin kuin uskaltaa sulle sanoa jos ovat samaa sukupuolta.

Vierailija
57/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin osa-aikatyöläisenä opiskelijana olen saanut 1000 euroa kuussa säästettyä yhtenä vuonna. Noudatin ilmeisesti tietämättäni sitä todellista ainoaa tapaa, jolla tuo haastateltu on saanut säästettyä: satu rakastumaan varakkaan ja anteliaan ihmisen kanssa ja muuttamaan tämän omistusasuntoon, josta omistava puoliso ei toki halua missään nimessä mitään kuluja puolisoltaan. Ja jaa ruokakulut tulojen mukaan. Näin minä maksan elämisestäni noin 250-300 euroa kuussa, kyllä siis jo jollain työmarkkinatuella pitäisi saada vuodessa omistusasunto säästettyä velattomaksi! (Sarkasmi)

Vierailija
58/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset taas nurisemassa. Ensin sanotaan miten ”helppoahan se hänelle on..” ja toisessa lauseessa miten ankeaa mahtaa olla ja itse ainakin halutaan nauttia palkasta :,D minä säästän 15t vuodessa, alle keskipalkan tuloista, koska halua on.

Kerro meille vinkkisi, miten se onnistuu. Maksatko yksin elämisen kulut vai onko sinulla puoliso? Onko lapsia? Paljonko välttämättömät kulut on per kk? Entä tulot? Mistä tingit vai et mistään?

Kaikki kulut alle 700€/kk. Ja siitäkin voisi vielä tinkiä satasen pari.

Tulot 1750€/kk netto.

*eri

Kerrotko mitä nämä kulut on? Meillä jo ruokaan ja asumiseen menee yli tonni (minä ja kaksi teiniä), niin olisi mielenkiintoista vertailla.

Vierailija
59/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kerrankin vastaavan jutun ihmisestä joka säästää vastaavan summan alusta asti itse ilman mitään vanhempien avustuksia ja niin että ei ole puolisoakaan maksamassa omaa osuutaan menoista.

Vierailija
60/157 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa maksaa enemmän siitä, ettei tarvitse asua vieraan kanssa. Voihan se sun lapses kämppis olla ehkä läheisempikin kuin uskaltaa sulle sanoa jos ovat samaa sukupuolta.

En kertonut heidän sukupuoltaan ja tiedän kyllä lapseni suuntautumisen. Kämppis on hänen ystävänsä monen vuoden takaa eli ei muuttanut yhteen tuntemattoman kanssa.

Olen itsekin asunut aikoinani kämppisten kanssa, joskus ihan tuntemattomienkin, sekä mies- että naispuolisten. Yhteisasuminen ei tietenkään sovi kaikille, mutta sitten pitää maksaa yksityisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä