Onko täällä yli 70-vuotiaita, jotka menettäneet ajokorttinsa, kun eivät läpäisseet enää lääkärintestejä?
Kommentit (45)
Isäni menetti 75-vuotiaana. Näkö ei enää riittänyt (silmänpohjanrappeuma).
Kortti lähtee helposti, myös nuoremmilta, mikäli lääkäri niin ilmoittaa perustellusti.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Viime vuonna uudistin ajokortin. Olen 74N.
Läpäisit testin, mutta et ymmärtänyt kysymystä.
Minkälainen testi on 75-vuotiaalla ajokortin uusinnassa? Kohta itsellä ajankohtainen, kiinnostaisi tietää.
Äidillä on kortti ja on yli 75. Ajaa hyvin. Mutta pelkään että 5 vuoden kuluttua luopuu kortista. Itselläni on hieman terveydellisiä esteitä kortille ja autolle, mutta raha lienee se pahin este. Ja pelkään kovaa liikennettä.
kasva aikuiseks ettei sun kohta 80v mutsin tarvis sua kantaa. siis etkö oikeesti häpeä tuota kirjoittamaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpäisit testin, mutta et ymmärtänyt kysymystä.
Huomasin saman, ymmärrys heikennyt.
Vierailija kirjoitti:
Juuri sain syksyllä uuden kortin, olen 75 v.
Kaikki puhtaasti läpi.
Luetun ymmärtämisessä näyttää olevan haasteita.
-ohis
Vielä ei ole vanhemmilla tai anopilla pompannut testit. Tai äiti joutui kerran käydä uusimassa kun liikaa virheitä alaspäin laskennassa. Siis teki heti alkupäässä lukujonoa yhden virheen niin sen takia kaikki loputkin meni väärin vaikka tavallaan laski kyllä oikein mutta sen yhden virheen takia kaikki loputkin vastaukset sitten yhden väärin.
Anoppi 87 ja ajaa edelleen ja kortti on.
Isä 85 ja ajaa ja kortti on.
Äiti 83 ja uusi kortin vuosi sitten mutta ei ole ajanut enää pariin vuoteen. Ei uskalla ja ihan hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin onko ajokortin MENETTÄNEITÄ
Vierailija kirjoitti:
Juuri sain syksyllä uuden kortin, olen 75 v.
Kaikki puhtaasti läpi.
Luetun ymmärtäminen 0
potkulaki jankuttajaa pantiin lapsena perseeseen siksi jäi levypäälle ja jankuttaa päivät.
Yli 75-vuotiaille pitäisi järjestää myös ajokoe eikä pelkkä lääkärintarkastus.
Ja nää jotka iloisesti täällä huutelevat uudistaneensa korttinsa, ajavat siellä liikenteen seassa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen testi on 75-vuotiaalla ajokortin uusinnassa? Kohta itsellä ajankohtainen, kiinnostaisi tietää.
Löytyy helposti googlaamalla, mutta on oltava ymmärrystä lukemaansa kuten näillä keskustelufoorumeillakin.
Kun olet täyttänyt 70 vuotta, niin tarvitset laajennetun lääkärinlausunnon ajokortin uusimista varten.
Vierailija kirjoitti:
Ja nää jotka iloisesti täällä huutelevat uudistaneensa korttinsa, ajavat siellä liikenteen seassa.
Hitaasti, mutta varmasti ;)
🤗