Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mä vihaan meiän naapureita. Omakotitalo asumisen ihanuutta

Vierailija
23.05.2021 |

Älytön kilpailu koko ajan kaikesta. Hankkivat sitä mukaan samat jutut, kun me/muut naapurit ja kauhea tarve tuoda esille omaa paremmuuttaan. Kaikki pitää olla täydellistä. Siis ulospäin. Nyt kun pihassa kaikki vempaimet, mitä muillakin ja muutamia extra viritelmiä vielä päälle, niin kilpaillaan jo lasten kavereista. Nekin viedään toisilta naapureilta. Tämä on oikeasti kun suoraan jostain surkeasta jenkki leffasta. Jos voisin, niin rakentaisin kolme metrisen aidan tuohon meiän rajalle. En jaksa enää päivääkään katsoa tuota niiden touhua. Ei mulla muuta!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostitte ok talon tuollaiselta paikalta, jossa kaikki naapurit on näkö- ja kuuloetäisyyden päässä?

Meillä takana 21 vuotta ok talossa, eikä meillä näe, kuule, tai haista ketään.

En tiedä yhtään, mitä muiden täällä asuvien pihoilla on, eivätkä vastaavasti muutkaan tiedä meidän pihastamme, joten kilpavarustelua ei meilläpäin kukaan harrasta.

Matkaa lähimpään naapuriin linnuntietä yli kilometri, omaa tonttia 3,7 ha. Voin tehdä pihalla vaikka alasti kärrynpyöriä, kirmata ilman vaatteita uimaan, tai tehdä talvella saunan jälkeen lumienkeleitä hangessa, tällaista se omakotitaloasuminen on parhaimmillaan.

Unelmahan tuo sinun tilanteesi on. Mutta Helsingissä saattaa olla max. 20 tuollaista sijaintia jos sitäkään. Maksaisi useamman miljoonan pelkän tontin vuoksi.

Vierailija
42/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Meillä oli sama juttu. Kaikessa piti olla parempi vaikka eka kertaa tavatessa vakuuttelivat ettei heitä kiinnosta yhtään puutarha ja pihan hoito. Joo ei näyttänyt kiinnostavan😂

Kyllä jotkut on uskomattomia kilpailijoita. Onneksi muuttivat pois. Aika rasittavaa touhua varmaan.

Itse taas olen sellainen etten taatusti laita pihalleni mitään mitä naapurilla on jos ei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.

Lapsettomat taas äänessä.

Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!

Haluaisitko tosiaan että pihallanne olisi jatkuvasti vieraita lapsia trampalla hyppimässä?

Kukas on vastuussa jos jotakin sattuu?

Kunta, kuten silloinkin, kun lapsi oman pihan trampoliinissa loukkaantuu. Verovaroilla pyöritettävä terveydenhoitomaksaa nämäkin trampoliinitapaturmat, sattuivatpa ne millä pihalla hyvänsä.

Kiinnostavaa sinänsä, että haluat lapsesi olevan ilman kavereita.

Vierailija
44/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt epäselväksi, että millä tavalla naapurin elämäntapa häiritsee ap:ta? Siis muutoin kuin aiheuttaa kateutta? Metelöikö ne? Haisevat pihallesi asti? Mitä?

Vierailija
45/51 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.

Meillä on ollut jo kolme kesää kovassa käytössä. Parhaimpia hankintoja ikinä.

Vierailija
46/51 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään kukka ole, mutta siitä riittää lapsille iloa koko kesäksi, ja vieläpä vuosi vuoden jälkeen. On lisäksi erittäin hyvää liikuntaa (koitappa itse pomppia puoli tuntia putkeen). Niinhän ne jotkut kokee kypärätkin rumina, vaan erittäin hyödyllisiä kapistuksia nekin.

Mun lapset oppivat nelivuotiaina lukemaan ja viiden vanhana lukemaan englantia, kuuden vanhoina koodaamaan. He kokivat näistä iloa.

Onneksi olkoon, olet synnyttänyt kengurulauman .

Minunkin lapset oppivat lukemaan pieninä ja on meillä trampoliinikin.

Vierailija
47/51 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasten kaverit viedään?

Vierailija
48/51 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat taas äänessä.

Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!

2 kesää? Meillä on jo 12. kesä menossa samalla trampalla. Kotikin on vaihtunut, mutta tramppa pysyy. Eikä muuten ole sattunut yhtään loukkaantumistakaan tänä aikana. Luultavasti vain oma uimaranta/uima-allas voisi voittaa tuon "saatanan ruman trampoliinin". Paras hankinta lapsille ikinä.

Vierailija
49/51 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit rassaa muakkn. Ei siksi että ne laittaa liikaa kaikkea, vaan sinsi ettei ne tee pihalleen mitään! Siis mitään!? Miksi ostaa omakotitalo jos se talo ja piha saa vaan ränsistyä??

Vierailija
50/51 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei saa rakentaa korkeita aitoja pihojen ympärille? Kun asuin Englannissa, oli ihanaa, kun naapureitten välillä oli yli 2 metriä korkeat aidat. Pihoihin ei nähnyt ja naapureista ei tarvinnut välittää, koska heitä ei tarvinnut katsella. Omassa pihassa oli ihana yksityisyys ottaa aurinkoa, vaikka yläosattomana.

Vierailija
51/51 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota oli jo silloin, kun olin lapsi (40 v. sitten).

Meidän kadulla joku osti uuden auton, toinen heti perään hienomman, kolmas sitäkin hienomman. Milloin kilpailtiin mistäkin. Paitsi meidän perhe ei lähtenyt tähän mukaan ja sekös naapureita ärsytti.

Koomisinta oli, kun naapurin ulosottokirjeitä tuli postilaatikkoomme jne. Hienompaa piti olla kuin muilla ja vaikka velaksi pistää paremmaksi.

Seuraa sitä tuota koomista teatteria. Niin mekin tehtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan