Että mä vihaan meiän naapureita. Omakotitalo asumisen ihanuutta
Älytön kilpailu koko ajan kaikesta. Hankkivat sitä mukaan samat jutut, kun me/muut naapurit ja kauhea tarve tuoda esille omaa paremmuuttaan. Kaikki pitää olla täydellistä. Siis ulospäin. Nyt kun pihassa kaikki vempaimet, mitä muillakin ja muutamia extra viritelmiä vielä päälle, niin kilpaillaan jo lasten kavereista. Nekin viedään toisilta naapureilta. Tämä on oikeasti kun suoraan jostain surkeasta jenkki leffasta. Jos voisin, niin rakentaisin kolme metrisen aidan tuohon meiän rajalle. En jaksa enää päivääkään katsoa tuota niiden touhua. Ei mulla muuta!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Naapurikateus ❤
On sitä kerros- ja rivitaloissakin.Naapurin mies haukkui meidät lapsellisiksi kun vaihdettiin autoa. Lapsensa kertoi 😅
Tai lapsi on ymmärtänyt väärin.
Orapihlaja-aidassa on paljon isoja piikkejä ja siitä saa korkean... kasvaa nopeasti, kun on hyvät olosuhteet.
Vaihdoin vaimon nuorempaan. Naapuri katseli aikansa ja hommasi kaksi. Filippiineiltä kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.
Lapsettomat taas äänessä.
Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!
Varmaan siksi, että trampoliinilla saa ainakin meillä olla vain 1 kerrallaan. Lisäksi meidän trampoliini oli koottava, se saatiin 3 vuoden jälkeen palasiksi ja pystytettiin siskon mökin pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.
Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!
Varmaan siksi, että trampoliinilla saa ainakin meillä olla vain 1 kerrallaan. Lisäksi meidän trampoliini oli koottava, se saatiin 3 vuoden jälkeen palasiksi ja pystytettiin siskon mökin pihaan.
Eli kaikki pomppivat yksin omilla takapihoillaan:D Kuulostaapa kivalta.
Onneks omassa nuoruudessa ei tällaista elintasokilpailua esiintynyt ihan näin pahasti. Kaikki naapuruston lapset pelattiin kadulla sählyä, läheisellä nurmella futista, pesistä jne. Oli halvat, mutta yhteisölliset ja mukavat huvit.
Eli naapurilla ei saa olla sellaista mitä sinulla on?
Trampoliinit kertoo että tässä asuu junttiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Trampoliinit kertoo että tässä asuu junttiperhe.
Minä en ole kyllä vielä kuullut koskaan trampoliinien kertovan mitään. Onko sinulla lääkitys ihan kohdillaan?
Onpa omituista! Olen asunut 20 v okt:ssa ja pikkuisen on leikillä piikitelty yhtä, joka ajelee Teslalla, mutta kaikilla on todella hyvät välit. En ollenkaan tunnista tuollaista kilpailuhenkeä meidän naapurustossa.
Jos minulla olisi tuollainen naapuri, leikkisin köyhää ja alkaisin käyttää hyväksi tyhmää naapuria. Lapset naapurin tramboliinille. Lainaisin heidän uutta ruohonleikkuriaan. Pyytäisin kuljettamaan lapsiani. Painaisin kuohuviiniä. Ym. Kunnes naapuri huomaa, että köyhä rikastuu heidän kustannuksellaan.
Meidän naapurustossa nauretaan pääasiassa mulle, koska en suostu ostamaan autoa. Pärjäämme todella hyvin pelkillä pyörillä, mutta naapurimme eivät kykene tätä ymmärtämään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään kukka ole, mutta siitä riittää lapsille iloa koko kesäksi, ja vieläpä vuosi vuoden jälkeen. On lisäksi erittäin hyvää liikuntaa (koitappa itse pomppia puoli tuntia putkeen). Niinhän ne jotkut kokee kypärätkin rumina, vaan erittäin hyödyllisiä kapistuksia nekin.
Mun lapset oppivat nelivuotiaina lukemaan ja viiden vanhana lukemaan englantia, kuuden vanhoina koodaamaan. He kokivat näistä iloa.
Onneksi olkoon, olet synnyttänyt kengurulauman .
Mikä siinä harmittaa? Se naapurin mielihyvä uusista vempaimista vai se ettei itsellä ole samanlaista (mutta joutuu pian ostamaan)? Elämästä ja materiasta pitää saada nauttia jos niin haluaa mutta pakko ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki pomppivat yksin omilla takapihoillaan:D Kuulostaapa kivalta.
Onneks omassa nuoruudessa ei tällaista elintasokilpailua esiintynyt ihan näin pahasti. Kaikki naapuruston lapset pelattiin kadulla sählyä, läheisellä nurmella futista, pesistä jne. Oli halvat, mutta yhteisölliset ja mukavat huvit.
Harmi, että sinä luulet nykylasten vai hyppivän trampoliinilla. Edelleen luistelevat yhdessä, pelaavat padelia, tennistä jne. ja tietty harrastavat maastopyöräilyä. Kadulla ei pelata, se kun olisi laitonta ja siinä voi menettää henkensä.
Ketä v.ittua kiinnostaa naapureiden touhut, enkai mä edes tunne naapurin emäntää vaikka maalla asutaan ja ovat asuneet tuossa 500m päässä yli 5 vuotta. Ei mua kiinnosta mitä toisilla on tai ketä ovat.
Miksi ostitte ok talon tuollaiselta paikalta, jossa kaikki naapurit on näkö- ja kuuloetäisyyden päässä?
Meillä takana 21 vuotta ok talossa, eikä meillä näe, kuule, tai haista ketään.
En tiedä yhtään, mitä muiden täällä asuvien pihoilla on, eivätkä vastaavasti muutkaan tiedä meidän pihastamme, joten kilpavarustelua ei meilläpäin kukaan harrasta.
Matkaa lähimpään naapuriin linnuntietä yli kilometri, omaa tonttia 3,7 ha. Voin tehdä pihalla vaikka alasti kärrynpyöriä, kirmata ilman vaatteita uimaan, tai tehdä talvella saunan jälkeen lumienkeleitä hangessa, tällaista se omakotitaloasuminen on parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniitako ne sitten sinun mielestäsi ovat?
Jos asuisin omakotitalossa, niin ainakin robottileikkurin jättäisin ostamatta. Ajaisin itse nurmikon työnnettävällä ruohonleikkurilla ja tietysti aina ilman paitaa, jotta naapurin äijää/äijiä ottaisi päähän mun treenatut vatsalihakset.
Vierailija kirjoitti:
Pienet on sun murheet. Meidän naapurissa asui kovien huumeiden käyttäjiä ja siitä oli riemu kaukana. Asuivat siis vuokralla vanhassa huonokuntoisessa omakotitalossa, ja toki kaupunki maksoi vuokrat. Ihan painajaista.
Siinä yhtälössä elintasonaapurit olisivat olleet lottovoitto. Milloin pihalla kulki sekavassa mielentilassa olevia henkilöitä, perunamaalta löytyi puukkoja ja puhelimia, pihalta katosi kaikki irtoava omaisuus ja liekit loimusi aina naapurin talon kulmalla kun jotakin polttelivat. Ihan painajaista.
Nyt se painajainen on poissa. Tervetuloa kaikki rikkaat tesloineen, uima-altaineen ja automaattileikkureineen.
Meillä oli aika samanlainen naapuri, tosin pihaamme eivät tulleet.
Viimeinen kerta, kun nämä naapurit nähtiin, tapahtui jokinlainen räjähdys (ilmeisesti huumelaboratorio päsahti), poliisit perässä...
Tervetuloa uudet paritalot ja uudet naapurit!
Pienet on sun murheet. Meidän naapurissa asui kovien huumeiden käyttäjiä ja siitä oli riemu kaukana. Asuivat siis vuokralla vanhassa huonokuntoisessa omakotitalossa, ja toki kaupunki maksoi vuokrat. Ihan painajaista.
Siinä yhtälössä elintasonaapurit olisivat olleet lottovoitto. Milloin pihalla kulki sekavassa mielentilassa olevia henkilöitä, perunamaalta löytyi puukkoja ja puhelimia, pihalta katosi kaikki irtoava omaisuus ja liekit loimusi aina naapurin talon kulmalla kun jotakin polttelivat. Ihan painajaista.
Nyt se painajainen on poissa. Tervetuloa kaikki rikkaat tesloineen, uima-altaineen ja automaattileikkureineen.