Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mä vihaan meiän naapureita. Omakotitalo asumisen ihanuutta

Vierailija
23.05.2021 |

Älytön kilpailu koko ajan kaikesta. Hankkivat sitä mukaan samat jutut, kun me/muut naapurit ja kauhea tarve tuoda esille omaa paremmuuttaan. Kaikki pitää olla täydellistä. Siis ulospäin. Nyt kun pihassa kaikki vempaimet, mitä muillakin ja muutamia extra viritelmiä vielä päälle, niin kilpaillaan jo lasten kavereista. Nekin viedään toisilta naapureilta. Tämä on oikeasti kun suoraan jostain surkeasta jenkki leffasta. Jos voisin, niin rakentaisin kolme metrisen aidan tuohon meiän rajalle. En jaksa enää päivääkään katsoa tuota niiden touhua. Ei mulla muuta!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
2/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Mulle sattunut hyvät naapurit, ei tässä asukaan kuin kahdessa suunnassa muita (tontit vierekkäin), ja heihinkin on näköesteet(puustoa, ulkorakennuksia ja oleskelupihat eri puolilla).

Mukavia naapureita lisäksi, toisessa naapurissa asuu eläkeläismies ja toisessa suunnilleen ikäiseni pariskunta. Vain meillä lapsia.

Ei oo oikeastaan koskaan ärsyttänyt nämä naapurit. Jos pitää jotain keksiä, niin ehkä toisessa naapurissa se, kun leikkaavat nurmikon kesäisin aina illalla, kun me aletaan nukkumaan, mutta se nyt ei oikeastaan haittaa plus on täysin sallittua.

Kerrostalossa kun vielä asuin niin huh huh, never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei tollasta asetelmaa tule, ellei itse lähde kisaan mukaan.

Vierailija
4/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros minulle että miksi joka ikisen omakotitalon pihalla pitää olla sellainen saatanan ruma trampoliini? Pitäisi kieltää lailla.

Lapsettomat taas äänessä.

Vierailija
5/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niistä tarvitse välittää? Siinäpähän kilpailevat yksinään. Tosin lasten kavereiden vieminen menee jo överiksi.

Vierailija
6/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Mulle sattunut hyvät naapurit, ei tässä asukaan kuin kahdessa suunnassa muita (tontit vierekkäin), ja heihinkin on näköesteet(puustoa, ulkorakennuksia ja oleskelupihat eri puolilla).

Mukavia naapureita lisäksi, toisessa naapurissa asuu eläkeläismies ja toisessa suunnilleen ikäiseni pariskunta. Vain meillä lapsia.

Ei oo oikeastaan koskaan ärsyttänyt nämä naapurit. Jos pitää jotain keksiä, niin ehkä toisessa naapurissa se, kun leikkaavat nurmikon kesäisin aina illalla, kun me aletaan nukkumaan, mutta se nyt ei oikeastaan haittaa plus on täysin sallittua.

Kerrostalossa kun vielä asuin niin huh huh, never again.

Mulla on kerrostalossa mukavat naapurit. Koko talollinen. Mutta kyllä kesällä omakotitalo voittaa silti.

Vierailija
7/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ihan itse oman elämänsä pilaavat tolla pakonomaisella kilpavarustelullaan, mitä se sua kaivelee? Mua ei kiinnosta pätkääkään mitä naapuri tekee, millaset vempaimet/grillit/lelut ja systeemit niillä on. 

Vierailija
8/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kokenut minkäänlaista kateutta, vaikka naapureilla kaiken maailman uusimpia ruohonleikkureita ym härveleitä onkin. Olen ihan tyytyväinen omiin "markettivehkeisiin".

Vierailija
9/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen aidan pystyttää. Ja vaikuttaa, että olet häviämässä elintasokisan, ja se on se mikä ärsyttää. :D

Vierailija
10/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla autokauppias kehui aikanaan, että kun saa ensimmäinen katumaasturin tai premium-auton myytyä pieneen kylään niin kauppa alkaa käydä sillä suunnalla. Kateus.

Itse asun pohjoisessa taajama-alueessa. Hunningolla ollut tontti muutaman vuoden, jota on meidän aikana kitketty ja laitettu mm. pajut raivattu. Naapurit saa ajella ja värkätä pihalla millä haluavat, ei kiinnosta. Mutta on ne kättä nostaneet kun naapurin yleisilme koheni uusien asukkaiden myötä.

Antaa työn ja tekojen kertoa puolestaan. Rahalla ei kannata lähteä kilpailemaan. On tässäkin kadun varrella yksi suurperhe, jolla lelut lojuu sikin sokin pihamaalla ja lapset räkänokkia jotka haukuttaa naapurin koiraa. On yleisesti naapurustossa tiedossa...

Vierailija
11/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään kukka ole, mutta siitä riittää lapsille iloa koko kesäksi, ja vieläpä vuosi vuoden jälkeen. On lisäksi erittäin hyvää liikuntaa (koitappa itse pomppia puoli tuntia putkeen). Niinhän ne jotkut kokee kypärätkin rumina, vaan erittäin hyödyllisiä kapistuksia nekin.

Vierailija
12/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!

Vierailija
13/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä meilä oma kotitalosa on 2 trampoliinii,

Vierailija
14/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nuo rotiskot pysyisivätkin vain omakotitalojen pihoilla. Mutta ei kun niitä pitää rivitaloihinkin hankkia naapureita ilahduttamaan.

Vierailija
15/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät voi olla kavereita naapurissa asuvien lasten kanssa, vaan jokaisella pitää olla oma trampoliini? Jota käytetään ehkä 2 kesää ja sen jälkeen se on pihalla tyhjän panttina!

Haluaisitko tosiaan että pihallanne olisi jatkuvasti vieraita lapsia trampalla hyppimässä?

Kukas on vastuussa jos jotakin sattuu?

Vierailija
16/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sentään ole meluavaa sorttia, jotka yötä myöten popittaa. Valituksille nauretaan kun onhan se talo oma ja siellä saa tehdä mitä lystää.

Vierailija
17/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikateus ❤

On sitä kerros- ja rivitaloissakin.

Naapurin mies haukkui meidät lapsellisiksi kun vaihdettiin autoa. Lapsensa kertoi 😅

Vierailija
18/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävintä olisi naapurissa räksyttävä rakki.

Vierailija
19/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään kukka ole, mutta siitä riittää lapsille iloa koko kesäksi, ja vieläpä vuosi vuoden jälkeen. On lisäksi erittäin hyvää liikuntaa (koitappa itse pomppia puoli tuntia putkeen). Niinhän ne jotkut kokee kypärätkin rumina, vaan erittäin hyödyllisiä kapistuksia nekin.

Toki, mutta toisaalta tramboliinivammat on nykyään kesällä tosi yleisiä erilaisista venäytyksistä, murtumiin ja vakaviin niskavammoihin.

Vierailija
20/51 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kilpavarustelua. Ei minua silti yhtään haittaa muiden vempaimet, huvittaa vaan kun naapuri on tuhlannut rahaa turhaan, johonkin jota meillä on, ja jota oikeasti tarvitsemme. Ostimme 10v. Sitten 50" tv:n, kun vanha putkitelkkari hajosi. Naapuri osti hetken kuluttua 51" tv:n. Sitten 60", ja nyt heillä 75" tv. Me taas näemme edelleen ihan hyvin 50" tv:sta. Uusin, kun hajoaa, saatan ostaa isomman, kun ei ne enää paljoa maksa. En silti tarvitse niin isoa, kuin naapuri. Hommasimme ilmalämpöpumpun, ja hetken kuluttua toisen autotallia lämmittämään. Naapurilla ei ole autotallia, eikä ollut silloin yhtään pumppua. Arvatkaapa montako heillä nyt on. Aivan, 3 pumppua. Arvaa naurattaako. Me säästämme rahaa ilmalämpöpumpuilla, naapurilla rahat menee niihin. En oikeasti ymmärrä, mikä saa ihmisen tekemään jotain noin tyhmää. Kateus?

Mutta meitä ei haittaa, kun kiinnostaa vain omat rahat, ja hankinnat.

Asumme maalla, eikä meillä ole paljoa naapureita. Jotkut, kuten tämä lämpöpumpputelkkaritoope auttaa kyllä aina, jos apua tarvitsemme. Siispä mekin olemme aina heitä auttaneet. (Meillä on paljon työkaluja, korjaamotilat, ja osaamista, naapurilta taas saa muuta apua) Mutta sitten on näitä naapureita, jotka soittavat milloin mistäkin tarpeesta. Tarvitsevat ilmaista työmiestä ym. Mitään ei ikinä saa vastineeksi. Aikani auttelin. Nyt osaan jo kieltäytyä, pikkuhiljaa puhelut ovat vähentyneet. Viimeksi lauantaina olisi pitänyt lähteä jotain kellaritulvaa pumppuamaan. Sanoin vaan, että saunanpesässä on valkea, ja paljussa lämmintä vettä. Juon kaljaa loppuillan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi