Saadaanko Suomessa 70% rokotettua?
Kommentit (59)
Tällä tahdilla ei päästä siihen, kun kohta joudutaan riskiryhmien kanssa aloittamaan kierros uudelleen.
Jos rokotuspaikalla jaetaan ilmaisia ämpäreitä, sitten ehkä. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan ainakin jotain hyvitystä ennenkuin otan rokotteen, ämpäri ei riitä.
Rokotuksen vaikutus kestää 6 kk. Kohta alkaa jo kakkoskierros. Ei päästä yli 70%.
Ei...
Oletteko valmiit lähtemään rokotustumbaan niin että teitä piikitetään 2-3 kertaa vuodessa? Pitkäaikaisvaikutuksista ei tietoa ja rokote tuntuu johtavan sairaalahoitoa vaativaan koronaan usein.
Alle 50-vuotiailla kattavuus tippuu reilusti... ja hyvä niin!
En aio ottaa mitään rokotetta, jota ei ole testattu normaalin käytännön mukaisesti. Eli 2-3 vuoden eläinkokeet ja 5-10 vuoden ihmiskokeet. Tämä globaali ihmiskoe jää siis minulta kokematta.
En myöskään suosittele sitä kenellekään.
Ketjun aloittaja varmaan itse kommentoinut suurimman osan näistä tähän asti kirjoitetuista vastauksista. Kysymykseesi vastaus. Olen varma siitä, että 70% kattavuus saavutetaan.
Ei saada.
Lapset ja alle 16 nuoret puuttuu.
Kieltäytyvät puuttuu.
Osa ei ota muutoin vain.
Ensin rokotettujen suoja alkaa vanhentua.
70 % kahden rokotteen saaneita? toivottavasti tutkivat kuinka moni jättää 2. Rokotteen ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan ainakin jotain hyvitystä ennenkuin otan rokotteen, ämpäri ei riitä.
Kaksi ämpäriä?
Veikkaan, että tulee täyteen heinäkuun alussa.
Tästä tulee showstopper nuorien ryhmässä ja ehkä muidenkin: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nuorilla-todettu-sydanlihaksen-tule…
Tilanne 23.5.2021
https://yle.fi/uutiset/3-11942036
"Molemmat rokoteannokset on saanut 6,8 prosenttia suomalaisista."
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja varmaan itse kommentoinut suurimman osan näistä tähän asti kirjoitetuista vastauksista. Kysymykseesi vastaus. Olen varma siitä, että 70% kattavuus saavutetaan.
Kiitos oletuksesta, että aktiivisesti pyörisin täällä koko ajan. Nyt tulin kommentoimaan. Ajattelin vain että hiipuuko rokotusinto mitä nuorempiin ikäluokkiin siirrytään. Ap
Miksi ihmeessä ei saataisi? En tunne ketään, joka ei olisi ottamassa molempia rokoteannoksia. Olen 35-vuotias nainen Turusta ja tuttuni ovat duunarityöttömästä yliopiston lehtoriin ja äänestävät vasemmistoliittoa, persuja, vihreitä, kokoomusta, rkp:tä, joku taitaa jättää vaalit aina väliinkin.
Kuka muka ei ottaisi rokotusta?
Ei sillä ole edes merkitystä. Kunhan riskiryhmät ovat saaneet kaksi rokote-annosta, niin yhteiskunta pitää avata. Sehän on tässä alusta alkaen ollutkin tavoitteena, riskiryhmien suojelu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole edes merkitystä. Kunhan riskiryhmät ovat saaneet kaksi rokote-annosta, niin yhteiskunta pitää avata. Sehän on tässä alusta alkaen ollutkin tavoitteena, riskiryhmien suojelu.
Niinpä. Siksi en jotenkin koe että rokote olisi tarpeellinen kun korona ei näytä aiheuttavan nuorten aikuisten terveyden suojelun tarvetta. Koronahan on alusta alkaen ollut vaarallinen vain iäkkäille ja riskiryhmäläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos oletuksesta, että aktiivisesti pyörisin täällä koko ajan. Nyt tulin kommentoimaan. Ajattelin vain että hiipuuko rokotusinto mitä nuorempiin ikäluokkiin siirrytään. Ap
Enpä usko. Nuoret on fiksuja ja aivan ryytyneitä jo rajoituksiin. Ainakin mun parikymppiset lapseni odottaa kovasti, koska pääsevät rokotettavaksi. Varsinkin, kun moniin kulttuurijuttuihin ja matkustamaan ei pääse ilman rokotusta.
Kyllä saadaan ja paljon ylikin.