Saadaanko Suomessa 70% rokotettua?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Tilanne 23.5.2021
https://yle.fi/uutiset/3-11942036
"Molemmat rokoteannokset on saanut 6,8 prosenttia suomalaisista."
70% on vielä piiiitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja varmaan itse kommentoinut suurimman osan näistä tähän asti kirjoitetuista vastauksista. Kysymykseesi vastaus. Olen varma siitä, että 70% kattavuus saavutetaan.
Kiitos oletuksesta, että aktiivisesti pyörisin täällä koko ajan. Nyt tulin kommentoimaan. Ajattelin vain että hiipuuko rokotusinto mitä nuorempiin ikäluokkiin siirrytään. Ap
Enpä usko. Nuoret on fiksuja ja aivan ryytyneitä jo rajoituksiin. Ainakin mun parikymppiset lapseni odottaa kovasti, koska pääsevät rokotettavaksi. Varsinkin, kun moniin kulttuurijuttuihin ja matkustamaan ei pääse ilman rokotusta.
😂
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tulee täyteen heinäkuun alussa.
Ei tule, ehkä eläkeläisten osalta tulee täyteen seitkyt prossaa mutta muitten osalta eivät yritäkään. Tarvitsee ne kaksi rokotusta ja vasta ovat aloittelemassa nelikymppisten rokotuksia.
Seitkyt prossaa ei riitä muutenkaan, tarvisi jokin 4/5 kaikista brittivarianttikin, ei pelkästään aikuisista. Intialainen ja Etelä-Afrikan variantti tarvisivat uutta rokotetta tai kolmatta piikkiä jossa otettu variantti huomioon eivätkä ole semmoisista puhuneetkaan.
https://www.eroonkoronasta.fi/
Allekirjoita Vapaaksi koronasta -kansalaisaloite.
Suomen hybridistrategia on kallis virhe. Voit antaa äänesi vaihtoehtoisen ratkaisun puolesta Kansalaisaloite-palvelussa allekirjoittamalla Vapaaksi koronasta -aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Nepalissa rukoilevat että saisivat rokotuksen,meidän kermap*eet istuu täällä foliohatut päässä.
No, rokotetuille maailma auki ja muut perunakuoppaan- elämä on valintoja.
Entä jos ei ole tarvetta matkustaa tai harrastaa mitään kulttuurijuttuja..
Yli mennään kirkkaasti, kriitikoita max. joku 0,9 %
Ei kyse ole siitä, haluanko rokotteen. Kyse on siitä, että rokotetta ja rokotusaikoja ei ole.
Äitini (64v) tarkistaan rokotusaikatilanteen kahdesti viikossa. Aikoja ei ole siellä, minne hän bussilla pääsee työpaikalta menemään, joten hän ei ole rokotetta saanut. Minä olen voinut varata aikaa jo viikon verran ja sama huomio: ottaisin rokotteen, mutta aikoja ei ole.
Minusta on väärin syyllistää suomalaisia siitä, että rokotetta ei oteta, kun rokotusaikoja ei ole tarjolla. Ja sille joka sanoo, että menkää sinne, missä on aikoja: taksi suuntaansa maksaisi noin 30 e enkä minä tai äitini halua maksaa tuota summaa siksi, että rokotteita ja rokotusaikoja ei ole kaikilla rokotuspaikoilla tarjolla.
tuskin. rokotustahti hiljenee varmasti riskiryhmien jälkeen paljon, kun ei varmaan hirveää haluukkuutta nuorilla ja terveillä ole tuonne rokotukseen mennä
Vierailija kirjoitti:
Ei...
Oletteko valmiit lähtemään rokotustumbaan niin että teitä piikitetään 2-3 kertaa vuodessa? Pitkäaikaisvaikutuksista ei tietoa ja rokote tuntuu johtavan sairaalahoitoa vaativaan koronaan usein.
Alle 50-vuotiailla kattavuus tippuu reilusti... ja hyvä niin!
Rokotus kestää minuutin pari, odottaminen vartin. Voin uhrautua tähän 2-3 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En aio ottaa mitään rokotetta, jota ei ole testattu normaalin käytännön mukaisesti. Eli 2-3 vuoden eläinkokeet ja 5-10 vuoden ihmiskokeet. Tämä globaali ihmiskoe jää siis minulta kokematta.
En myöskään suosittele sitä kenellekään.
Joha niitä eläinkokeita on tehty - valitettavasti kaikki kuolivat, mutta siitäkin huolimatta THL:n Nohynek alkaa rokottamaan jo 6kk suomalaislapsia, se on kuulemma suuri kunnia, että juuri suomalaisvauvat on valittu tähän rokotuskokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
tuskin. rokotustahti hiljenee varmasti riskiryhmien jälkeen paljon, kun ei varmaan hirveää haluukkuutta nuorilla ja terveillä ole tuonne rokotukseen mennä
Nuoret on innokkaana ottamassa rokotteet kun haluavat päästä maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivinen testitulos vaaditaan edelleen useimmille lennoille. Ja kotiinhan saa aina palata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ei saataisi? En tunne ketään, joka ei olisi ottamassa molempia rokoteannoksia. Olen 35-vuotias nainen Turusta ja tuttuni ovat duunarityöttömästä yliopiston lehtoriin ja äänestävät vasemmistoliittoa, persuja, vihreitä, kokoomusta, rkp:tä, joku taitaa jättää vaalit aina väliinkin.
Kuka muka ei ottaisi rokotusta?
Minua ei ainakaan huvita ottaa. Jos 70 prosentin kattavuus saavutetaan muutenkin, jätän rokotuksen välistä. En ole koskaan ottanut influenssarokotettakaan, enkä ole koskaan ollut influenssassa. Itse asiassa en ole koskaan kunnolla kipeä. Olen 38-vuotias perusterve nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, ihmiset alkaneet jo honata, että tämä on tosiaan petosta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotuspaikalla jaetaan ilmaisia ämpäreitä, sitten ehkä. Muuten ei.
Itse odotan ainakin jotain hyvitystä ennenkuin otan rokotteen, ämpäri ei riitä.
Kaksi ämpäriä?
Ämpäri-ikäiset on jo rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ite varasin just syksylle matkan, eikä mistään rokotuksista kyselty mitään
Kenelläkäänhän ei ole velvollisuutta osallistua tuommoisen testiin omalla vastuulla, joten kovasti on täytynyt käöyttää kiristämsitä että tännekin oasti on jo päästy. Nyt ollan tulossa siihen kjansaosaan että kiristyksiä ja uhkailuja täytyy vaan koventaa jotta lisää väkeä epätoivoissaan sortuisi piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, ehkä eläkeläisten osalta tulee täyteen seitkyt prossaa mutta muitten osalta eivät yritäkään. Tarvitsee ne kaksi rokotusta ja vasta ovat aloittelemassa nelikymppisten rokotuksia.
Seitkyt prossaa ei riitä muutenkaan, tarvisi jokin 4/5 kaikista brittivarianttikin, ei pelkästään aikuisista. Intialainen ja Etelä-Afrikan variantti tarvisivat uutta rokotetta tai kolmatta piikkiä jossa otettu variantti huomioon eivätkä ole semmoisista puhuneetkaan.
https://www.eroonkoronasta.fi/
Allekirjoita Vapaaksi koronasta -kansalaisaloite.
Suomen hybridistrategia on kallis virhe. Voit antaa äänesi vaihtoehtoisen ratkaisun puolesta Kansalaisaloite-palvelussa allekirjoittamalla Vapaaksi koronasta -aloitteen.
Ette pääse enää ikinä eroon koronasta, sillä ollemme astuneet Uuteen Aikakauteen, jossa ihan oikeasti rokotetaan ihmiset kuoliaiksi, kuka ennemmin, kuka myöhemmin. Ihmisistä halutaan päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole siitä, haluanko rokotteen. Kyse on siitä, että rokotetta ja rokotusaikoja ei ole.
Äitini (64v) tarkistaan rokotusaikatilanteen kahdesti viikossa. Aikoja ei ole siellä, minne hän bussilla pääsee työpaikalta menemään, joten hän ei ole rokotetta saanut. Minä olen voinut varata aikaa jo viikon verran ja sama huomio: ottaisin rokotteen, mutta aikoja ei ole.
Minusta on väärin syyllistää suomalaisia siitä, että rokotetta ei oteta, kun rokotusaikoja ei ole tarjolla. Ja sille joka sanoo, että menkää sinne, missä on aikoja: taksi suuntaansa maksaisi noin 30 e enkä minä tai äitini halua maksaa tuota summaa siksi, että rokotteita ja rokotusaikoja ei ole kaikilla rokotuspaikoilla tarjolla.
Menkää samalla taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio ottaa mitään rokotetta, jota ei ole testattu normaalin käytännön mukaisesti. Eli 2-3 vuoden eläinkokeet ja 5-10 vuoden ihmiskokeet. Tämä globaali ihmiskoe jää siis minulta kokematta.
En myöskään suosittele sitä kenellekään.Joha niitä eläinkokeita on tehty - valitettavasti kaikki kuolivat, mutta siitäkin huolimatta THL:n Nohynek alkaa rokottamaan jo 6kk suomalaislapsia, se on kuulemma suuri kunnia, että juuri suomalaisvauvat on valittu tähän rokotuskokeeseen.
Miksi alapeukutatte - tämä on faktaa.
Kannattaa ottaa jos sillä voi välttyä vakavalta tautimuodolta.
💉