Miten voisin kohteliaasti kertoa että antamani pakkien syy oli naisen paljastuneessa ylipainossa?
Hän kun nyt tivaa syytä minulta miksi en halua tavata häntä uudelleen...Olemme noin kolmekymppisiä ja tapasimme Tinderin kautta.
Hänen kuvansa eivät mielestäni vastanneet todellisuutta.
Miten olette fiksusti hoitaneet tällaisen vaatimuksen?
Kommentit (138)
Ylipainoinen tietää olevansa ylipainoinen, ja se ei auta jos joku muu sen sanoo ääneen. Paljastat vain oman idioottimaisuutesi, jos tuot asian esille. Anna asian olla, ja siirry eteenpäin. Mut jos paino on tosiaan ainoa syy, miksi et naista hakua tavata, ja muuten tulette toimeen, suosittelen pohtimaan omia arvojasi. Tässä maailmassa harvan kanssa kemiat kohtaavat ja tinderi on maanpäällinen helvetti. Laihdutuksessa tukeminen on sata kertaa helpompaa kun uuden yhtä hyvän naisen löytäminen tinderistä, jos kerran tulitte toimeen muuten hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen onko aloitus totta, meneepä aihe kummasti ihon alle ihmisillä. Miksi? Samalla tavallahan me naisetkin valikoidaan miehiä joita pidämme viehättävänä, se on osa seksuaalisuutta. Itse ainakin pettyisin jos mies huomattavasti eroaisi siitä miltä näyttää kuvissaan.
On naurettavan naiivia kuvitella, että ihmisluonto esittelisi itsensä netissä juuri sellaisena kuin huonoimpina hetkinään on. Ihon alle? Oletetaan,että on olemassa sellainen satuolento kuin empatia.
Näkyvä painonmuutos ei tapahdu päivässä, eli ei puhuta huonosta hetkestä vaan itsensä esittämisestä sellaisena kun silloin on. Empatia ei liity tähän mitenkään, olisi paljon reilumpaa kaikille että on mitä on alusta asti. Vaikea uskoa että tuntisitte samaa empatiaa jos mies valehtelisi jostain näkyvästä asiasta. Nainen olen itsekin, en vaan pidä tästä kaksinaismoralismista
Ihmettelet, miksi kuva erosi todellisuudesta ja miksi tuntea empatiaa eli myötätuntoa nasta kohtaan,jonka oletetaan kertoneen valheita miehelle ilman perusteluita tälle oletukselle. Kuva on todennäköisesti ollut vanha ja ilmeisesti pelkkä kasvokuva. Mies ei ole pyytänyt naiselta vartalokuvaa/panoindeksiä,eli suoraan kysynyt saati itse ensin ilmoittanut,että etsii tämän ja tuon kokoista ja mallista naista. Sensijaan hän on typerän naiivisti kuvitellut,että kuva vastaa nykyhetkeä-ei tietenkään ole mitään takeita tästä, sellaisen olettaminen on paitsi typeryyttä myös pelkkää naiiviutta. Empatia astuu kuvaan siinä,että mies on alunpitäenkin selkeästi käyttänyt naisen tapaamista vain välineenä mahdolliselle omien tarpeidensa pinnalliselle täyttämiselle-hän ei ole missään kohtaa edes halunnut tavata naista ihmisenä, ainoastaan omien mielikuviensa vastineena eli haussa on ollut seksi, ei vakava ihmissuhde. Totuus ei siis ole kinnostanut ennen tapaamista, on vain pano mielen päällä lähdetty tapaamiseen ja herätetty naiselle turhia toiveita,että olisi aitoa kiinnostusta juuri häntä kohtaan. Nyt sitten palstalle kysellään kun on niin kiusallista ja voivoi.. Kasvakaa vähän ja olkaa rehellisiä,niin ette aiheuta pettymyksiä tai satuta ketään. Jos nainen on jättnyt kertomatta,että kuva ei vastaa nykypäivää,niin ketä siitä voi syyttää? Nainen teki siinä valinnan ja otti riskin torjutuksi tulemisesta, mutta jos mies ei ole mitenkään antanut ymmärtää,mitkä ovat hänen todelliset hakukriteerinsä, ei syy ole todellakaan ensisijaisesti naisen. Siksi empatia, eli myötätunto kuuluu tähänkin keskusteluun-ei se ei ole mitään syötävää, vaan perustavanlaatuinen ihmiselämän jatkumisen edellytys.
Ihan järkyttävän lapsellista tekstiä. Ei saisi olettaa että ihminen näyttää samalta kun kuvissaan? Hohhoijaa.
Saahan sitä olettaa mutta hölmöyttä se on. Jokainen joka on joskus Tinderin tai muun vastaavan palvelun kautta treffaillut tietää, että vain pienen osan kuvat vastaavat todellisuutta. Kun menet treffeille, et todellakaan voi tietää mitä on vastassa, ja siihen on hyvä varautua.
Järkyttävän lapsellista oli ainoastaan kommentointi tekstiin. Mitään oikeaa sanottavaa kommentoijalla ei ollut, trollailua vain. Ikävää ilmoittaa surulliset faktat, mutta netissä liikkuu jos jonkinlaista huijaria ja onnenonkijaa-ei se, että kertoo tosiasiat, ole lapsellista-lapsellista on torjua ne ja todellisuus siinä sivussa. On toki hyvä,että ihminen jaksaa yhä uskoa jokaisen ihmisen, vaikkapa tinderissä olevan, puhtaisiin tarkoitusperiin,mutta itselläni ei ole senkaltaiseen älylliseen epärehellisyyteen ole toistaiseksi ollut tarvetta.
Sanoisin että ollaan kavereita ja en ehkä vielä ole valmis suhteeseen. Jos nainen pääsee eroon ylipainosta, voi suhdetta sitten lämmitellä myöhemmin.
Tämä kertomus voisi olla minusta. Olen ylipainoinen nainen, ja minusta on tinderissä ajankohtainen kokovartalokuva. No, siitä huolimatta miehet eivät tunnu tajuavan katsoa sitä kuvaa riittävän tarkasti. Jostain syystä näytän kuvissa hoikemmalta mitä livenä. Oma painoni nousi sairastumisesta johtuneesta liikuntakiellosta ja erosta. Jos nainen kertoo esimerkiksi terveysongelmista tai eronneensa niin tulkitse nämä kohonneen painon syyksi. Varmasti hän yrittää laihduttaa ja kun kilot lähtevät, on tilanne ihan eri. Korona-aikana monella on muutenkin paino noussut esim. etätöissä tai jos kuuluu riskiryhmään ja ei voi esim. käydä salilla tai jumpassa. Nainen kuitenkin tietää painonsa, joten sitä syytä ei kannata sanoa. Ehkä antaisin vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ollaan kavereita ja en ehkä vielä ole valmis suhteeseen. Jos nainen pääsee eroon ylipainosta, voi suhdetta sitten lämmitellä myöhemmin.
Läpinäkyvä selitys. Jos myöhemmin lämmittelet uudestaan, osoitat sillä vain oman epätoivoisuutesi.
Ei kenestäkään ole pakko pitää, oli ylipainoinen tai ei. Jos vaan sanot, että kemiat eivät kohdanneet.
Parempi tässä vaiheessa antaa pakit kuin kehottaa toista laihtumaan jossakin vaiheessa.
Saat pitää laihoista naisista. Kullakin on oma viehtymyksensä.
Jokainen saa antaa pakit mistä syystä tahansa. Esim. Mies kertoo idioottimaisia vitsejä, ääntelee oudosti, pukeutuu huonosti, on huonot hampaat, vinkuva ääni, ärsyttäviä maneereja, tukka on leikattu rumasti, haisee pahalta, sicpack puuttuu selkeästi, on bodattu möhkäle, on rimpula olemukseltaan, käyttää silmälaseja, alkava kalju jne jne. Kuten ketjussa on todettu, pakit voi antaa kohteliaasti. En näe meille jatkoa. Hyvää kesää.
Yleisin syy, miksi annan miehille pakit on selkeä typeryys ja epäviehättävä ulkomuoto.
Sivistynyt ihminen jättää syiden loukkaavan ruotimisen väliin ja kertoo vain, että ei ole tarpeeksi kiinnostunut ja toivottaa onnea tulevaan.
En minäkään raaskinut kertoa miehille, jotka olen jättänyt oikeita syitä. Esim yksi haisi pahalle ja kuorsasi ikävästi ja pukeutui huonosti. Yksi oli komea, mutta todella rasittava nillittävä nilkki, oli tavallinen keskivertojonne, mutta yritti olla jotain hienoa. Yksi oli epämiehekäs, ei esim mitään omakotitalon töitä kyennyt tekemään eikä auton renkaita vaihtamaan.
Minä olen täräyttänyt aina syyn suoraan, tyyliin: henkesi haisee, sinulla on liian pieni kullikka, olet mieheksi liian lyhyt, et osaa naida, olet köyhä( kuukausitulo pitää olla yli 8000€), voi jatkaa listaa. Osaat varmasti kuvitella syyt, mene peilin eteen, sillä näkyy lisää hyviä jättämisen syitä.
🤗
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylipaino voi olla erottava tekijä. Jos toinen on urheilullinen ja syö terveellisesti, ja toinen pupeltaa suklaata ja sipsejä liikahtamatta sohvaltaan, niin elämäntyyli on niin erilainen, että voiko heistä tulla paria?
Ei kai kukaan sanokaan, että heistä pitäisi tulla paria. Tässähän on kyse vain siitä, onko kokenut, vuorovaikutustaitoinen ihminen, joka ymmärtää ettei pakeille tarvitse antaa muuta syytä kuin ettei "tunnu oikealta" vai onko ap:n kaltainen trolli.
Sanot, että kipinä puuttui ja onnea jatkolle! Ei muuta.
Mitä tarkoitat "tivaa syytä"? Oletan että sanoit hänelle ettet tuntenut kipinää tms. joten miksi jatkaa viestittelyä. Estot päälle ellei ymmärrä. En sano mielelläni mutta pakkohan tossa on jotain mt-ongelmaa olla taustalla. Ei ketään saa pitämään itsestään pakolla. Kaikki ei viehäty kaikista eikä siinä ole mitään väärää.
Ap ei tykkää läskeistä ja se on hänen oikeutensa. Toki todennäköisesti ihmisiä luokittelemalla tyyliin laiha hyvä/ läski paha,ei koskaan tutustu johonkin mahtavaan tyyppiin, joka saattaisi olla oikea sielunkumppani tai bestis 4eva. Samoin kuin se ap:n tavoittelema instabeibe haluaa jonkun kiiltokuvapojan joka näyttää hyvältä ig stooreissa eikä todellkaan kelpuuta ap:ta. Tai sitten ap löytää tiukalla seulalla juuri haluamansa naisen. Who knows. Pointti on, näissä asioissa on turha lähteä sen enempää selittelemään ja inttäjät on parempi jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "tivaa syytä"? Oletan että sanoit hänelle ettet tuntenut kipinää tms. joten miksi jatkaa viestittelyä. Estot päälle ellei ymmärrä. En sano mielelläni mutta pakkohan tossa on jotain mt-ongelmaa olla taustalla. Ei ketään saa pitämään itsestään pakolla. Kaikki ei viehäty kaikista eikä siinä ole mitään väärää.
Ap ei tykkää läskeistä ja se on hänen oikeutensa. Toki todennäköisesti ihmisiä luokittelemalla tyyliin laiha hyvä/ läski paha,ei koskaan tutustu johonkin mahtavaan tyyppiin, joka saattaisi olla oikea sielunkumppani tai bestis 4eva. Samoin kuin se ap:n tavoittelema instabeibe haluaa jonkun kiiltokuvapojan joka näyttää hyvältä ig stooreissa eikä todellkaan kelpuuta ap:ta. Tai sitten ap löytää tiukalla seulalla juuri haluamansa naisen. Who knows. Pointti on, näissä asioissa on turha lähteä sen enempää selittelemään ja inttäjät on parempi jättää omaan arvoonsa.
Älä nyt ota tätä mun provoa noin tehottoman tosissasi, tyhmäkö olet?
Sanot suoraan, että vaikka kemiat kohtasivat ja pidin sinusta ihmisenä, arvostan kuitenkin näiden piirteiden lisäksi enemmän sitä, että henkilö jota deittailen, on laiha. Minulle on tärkeää, että ihminen näyttää hyvältä ja minua hävettää liikkua ihmisen kanssa, jolla on ylipainoa. Ajattelen, että minä hoikkana ihmisenä olen lihavia parempi ihminen ja minulla ei riitä ymmärrystä ketään kohtaan, joka voisi joskus, syystä tai toisesta, lihoa ylipainoiseksi. Eiköhän asia sillä tule selväksi.
Miehillä parinmuodostuksessa painon merkitys on 95 % ja muiden asioiden, kuten kemian, arvojen, ajatusmaailman, elämänkokemuksen jne. merkitys on 5 %. Näin se vaan menee ja lihavana naisena deittielämä on laitettava holdiin, kunnes saa painon putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanot suoraan, että vaikka kemiat kohtasivat ja pidin sinusta ihmisenä, arvostan kuitenkin näiden piirteiden lisäksi enemmän sitä, että henkilö jota deittailen, on laiha. Minulle on tärkeää, että ihminen näyttää hyvältä ja minua hävettää liikkua ihmisen kanssa, jolla on ylipainoa. Ajattelen, että minä hoikkana ihmisenä olen lihavia parempi ihminen ja minulla ei riitä ymmärrystä ketään kohtaan, joka voisi joskus, syystä tai toisesta, lihoa ylipainoiseksi. Eiköhän asia sillä tule selväksi.
Ei se ole mistään häpeämisestä kiinni, vaan ihan siitä että reilusti ylipainoinen viestii huonosta itsekurista, ja siitä ettei välitä itsestään.
Terveydellisiä ongelmia tulee ennen pitkää.
Minä olen kerran kokeillut seksiä reilusti ylipainoisen kanssa, ja voin sanoa että se kerta riitti.
Ei enää uudestaan.
Sanot vaan niin kuin asia on. Kyllä aikuisen ihmisen pitää totuus kestää. Voisi olla hyväkin niin ehkä itsekin havahtuisi epäterveellisiin elämäntapoihinsa.
Joskus kuvat hämäävät tai niitä ei katso riittävän tarkasti. Myös kokovartalokuva. Jos muuten kemiat kohtaavat, on sääli pudottaa nainen pelkän painon takia. Ihmiset voivat olla ylipainoisia esimerkiksi sairauden tai hankalan elämäntilanteen takia ja ehkä vain tarvitsisivat tukea painonpudotukseen. Paino muuttuu, mutta jos ajatukset, arvot ja kemia muuten kohtaa, miksi ei antaisi ihmiselle mahdollisuutta ja auttaisi ihmistä painonpudotuksessa. Jokainen ylipainoinen haluaa laihtua ja olla normaali. On typerää olla niin pinnallinen, että katsoisi vaan tätä yhtä asiaa. Itse olen ollut laiha ja paino noussut sairastumisen takia, vaikka teen kaikkeni, että saisin sen putoamaan. Laihdutus ei vain onnistu kaikilla yhtä helposti. Tätä on vaikeaa ymmärtää, jos aina on ollut laiha.