Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsutko itseäsi äidiksi/isäksi lapsellesi

Mumu
22.05.2021 |

En voi ymmärtää, miksi äiti sanoo lapsellensa esimerkiksi: äiti lähtee kauppaan, äiti lukee iltasadun.
Onko kyseinen henkilö epävarma vai mistä on kysymys!?
Olen nauranut kippurassa bussissa, kun pienen lapsen äiti selittää hänelle äidin ja isän tekemisistä. Omien vanhempiensa asioita selittänee.
Olen lapselleni toki äiti, mutta olen minä ja kutsun hänen isäänsä kutsumanimellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puhun itsestäni lapsilleni äitinä ja vielä välillä kolmannessa persoonassa. Vastaan heille puhelimeenkin ”Äiti”. Puhun jostain syystä samalla tavoin meidän koiralle. Mutta niin puhuu miehenikin. En tiedä mistä johtuu ja välillä se kuulostaa huvittavalta omaankin korvaan :)

Vierailija
2/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulit iloiseksi, kyllä maailmaan naurua mahtuu! 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanan käyttö perustuu siihen, että lapsi oppii sen ensin ennen sanaa minä. Ihan pikkuiset eivät kykene ymmärtämään sitä, että jokainen voi puhua itsestään ja käyttää sanaa minä. Minä olin aikoinaan helisemässä, kun yritin saada lapset ymmärtämään, että naimisiin meneminen ei tarkoittanut mihinkään paikkaan menemistä.

Vierailija
4/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin puhun 2v taaperolle kolmannessa persoonassa itsestäni.

Vierailija
5/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanan käyttö perustuu siihen, että lapsi oppii sen ensin ennen sanaa minä. Ihan pikkuiset eivät kykene ymmärtämään sitä, että jokainen voi puhua itsestään ja käyttää sanaa minä. Minä olin aikoinaan helisemässä, kun yritin saada lapset ymmärtämään, että naimisiin meneminen ei tarkoittanut mihinkään paikkaan menemistä.

No minä ainakin vastasin kosintaan etten mene nyt minnekään.

Vierailija
6/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuisi vain nimellä kuten muutkin niin ei saisi kylliksi vetää roolia puheessa. Äidiksihän minä halusin ja siksi pakotin lapsen syntymään. Olin "Marjatta" kyllä jo ennen sitäkin.

Vierailija
7/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsi on vasta taapero, joten tulee puhuttua yksinkertaistettua kieltä.

Vannoin ennen lasta, etten koskaan alkaisi tehdä niin, mutta se vain on luontevin tapa puhua pienelle lapselle ja tulee luonnostaan.

Vierailija
8/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti omani tiesivät minun olevan äiti, vaikken sitä koskaan ole korostanut.

Vierailija
9/9 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoille puhuin itsestäni esim "anna äitille" tai "vie isille" Mutta kun kasvoivat niin puhuin "anna mulle" ja vie Pekalle. Samoin jos jollekkin sisarukselle niin ei koskaan käytetty veli/sisko vaan ihan nimellä.     ilman korostamistakin tiesivät että ovat samaa perhettä. Musta vaan kuulostaa pöljältä kun joku sanoo n 10v lapselle "tule nyt iskän luo"