Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pääsisit nyt lääkikseen, menisitkö?

Vierailija
22.05.2021 |

Kuvitellaan, että yhtäkkiä tarjottaisiin muutamalle paikkaa lääkiksessä ilman pääsykoetta ja arpa osuisi sinuun.
Opinnot olisi aloitettava syksyllä 2021, eli myöhemmin ei voisi käyttää mahdollisuutta.
Suomessa on monta lääkistä ja saisit myös valita mihin niistä menisit.
Mitä tekisit? Miksi menisit tai et menisi lääkikseen?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti menisin, opiskeluaika oli niin innostavaa ja hauskaa. Pääsin lääkikseen 14v sitten mutta lääkärin työ on aika kuluttavaa ja voisin olla onnellisempi muissa töissä. Toisaalta en tiedä kykenisinkö enää muuhun kuin tähän. Loukussa ollaan.

Millä tavalla kuluttavaa? Vaikea kuvitella, että lääkäri ei pystyisi muuhunkin halutessaan. Mutta niinhän sitä sanotaan... Ihminen on itse itsensä pahin vihollinen.

Vierailija
22/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas paljon lääkäreitä paikalla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi koska en pärjäisi. Enkä kestä nähdä verta jne. Onneksi lääkikseen on pääsykokeet.

Vierailija
24/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pärjäisin kyllä varmaan opinnoissa siihen asti, kun pitäisi leikellä kuollutta ihmistä.

Olen jotenkin yliherkkä kaikenlaisille eritteille.

Vierailija
25/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. En ole pänttääjätyyppiä ja veren näkeminen aiheuttaa heikotusta.

Vierailija
26/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi. Ei ole kiinnostanut koskaan, enkä kestäisi ruumiin leikkelyä ym.

Vainko palkan takia pitäisi haluta mennä, vai mikä kysymys tää oikein oli?

Vierailija
27/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan, vaikka ikää on 40. En tiedä kyllä, miten hyvin työtä jaksaisin.

Miksi sanoit et "vaikka ikää 40v"? Oletko mielestäsi liian vanha oppimaan vai mitä? Itse sain uuden yliopisto-koulutuksen juuri päätökseen, hyvä vain että sai aivot ajattelemista =) Tällä iällä osaa paremmin priorisoida ja ymmärtää kokonaisuuksia eri tavalla kuin nuorempana, eli oikein fiksuakin opiskella jos suinkin kiinnostaa.

Mut en haluaisi lääkikseen, ikinä.

N51

Vierailija
28/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ala ei kiinnosta. Olen myös umpisurkea nippelitiedon pänttäämisessä, vaikka opiskeluissa pärjäänkin (nyt maisterivaiheessa, keskiarvo reilusti yli 4). En usko, että olisin hyvä lääkäri.

Vierailija
29/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanoit et "vaikka ikää 40v"? Oletko mielestäsi liian vanha oppimaan vai mitä? Itse sain uuden yliopisto-koulutuksen juuri päätökseen, hyvä vain että sai aivot ajattelemista =) Tällä iällä osaa paremmin priorisoida ja ymmärtää kokonaisuuksia eri tavalla kuin nuorempana, eli oikein fiksuakin opiskella jos suinkin kiinnostaa.

N51

Samaa mieltä.

T: yliopistosta masteriksi piirun verran alle 50- vuotiaana.

Vierailija
30/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Samaa mieltä.

T: yliopistosta masteriksi piirun verran alle 50- vuotiaana.

Mitä opiskelitte? Mietin, jos minäkin, mutta vaikea valita mihin hakisi tässä iässä.

Vierailija
31/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Ei mua lääketiede kiinnosta yhtään

32/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla mielenkiintoista! Mielelläni ottaisin paikan vastaan. Olisin kiinnostunut kokeilemaan kuinka pärjäisin. Pidän opiskelusta ja itseni kehittämisestä ja minusta voisi olla lääkäriksikin. Olen joskus leikkimielisesti ajatellut, että jos vaihdan alaa niin alan ensihoitajaksi.

Todellisuudessa en saisi töitäni järjestymään niin, että voisin opiskella työn ohessa. En myöskään ole valmis luopumaan nykyisestä työstä. Työni on tärkeää ja olen siinä hyvä. Minua tarvitaan.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
33/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen elämäni aikana lukenut niin pirusti, että en jaksaisi aloittaa uudestaan. Luulen myös, että olen omalla alallani, joten miksi vaihtaa...

F, asianajaja

Vierailija
34/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. En enää kovinkaan paljon usko moderniin lääketieteeseen, enkä halua sitä edustaa. Uskon holistiseen käsitykseen terveydestä.

Vierailija
35/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua niin stressaavalle alalle.

Vierailija
36/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka epäempaattisia lääkäreitä saadaankaan, kun koko valintaprosessi perustuu pitkään matikkaan?

Mulle oikea diagnoosi ja sen mukainen hoito on kuitenkin tärkeämpää. 

Vierailija
37/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka epäempaattisia lääkäreitä saadaankaan, kun koko valintaprosessi perustuu pitkään matikkaan?

Pitkä matematiikka on oppiaine, joka parhaiten lukion aineista mittaa niitä kykyjä, joista on lääketieteenkin opiskelussa on hyötyä. Vaikka voisi pelkästään ulkoa pänttääväkin pärjätä opinnoissa, päättelykyky ja loogisuus ajattelussa on tärkeitä muiden kuin ulkoa opeteltavien listojen sisäistämisessä.

Uskon ja toivon, että myötätuntoa voidaan myös harjaannuttaa opiskellessa. Toki mukana on täysin empatiaan kyvyttömiäkin, mutta toivottavasti heistä suurin osa päätyy erikoisaloille, missä empatian merkitys ei niin suuri ole. Jotkut ”nerothan” tällaisia on, ja heitä sitten löytyy keskivertoa enemmän kirurgeista, anestesiologeista ym.

Vierailija
38/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. En pärjäisi siellä. Enkä olisi valmis laittamaan kahta alle kolmevuotiasta päiväkotiin.

Vierailija
39/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin.

Mieluummin 6v koulussa ja hyvä palkka kuin loppuelämä pätkätöitä 1300e/kk palkalla.

Vierailija
40/72 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi, ei minkäänlaista mielenkiintoa. Lisäksi uusien opintojen aloittaminen olisi tässä vaiheessa typerää. Joutuisin jättämään kesken tämänhetkiset maisterinopintoni, joita on jäljellä enää alle vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi