Jos pääsisit nyt lääkikseen, menisitkö?
Kuvitellaan, että yhtäkkiä tarjottaisiin muutamalle paikkaa lääkiksessä ilman pääsykoetta ja arpa osuisi sinuun.
Opinnot olisi aloitettava syksyllä 2021, eli myöhemmin ei voisi käyttää mahdollisuutta.
Suomessa on monta lääkistä ja saisit myös valita mihin niistä menisit.
Mitä tekisit? Miksi menisit tai et menisi lääkikseen?
Kommentit (72)
Menisin. Erikoistuisin ihotauteihin ja minusta tulisi Suomen oma tohtori Paise.
En. Mä en sovi hoitoalalle. Pyörtyisin kun näen verta ja oksensin herkästi
En. Ei kiinnosta aloitraa työuraa alusta ja tiputtaa tulotasoa useaksi vuodeksi. Nykyisen työn palkka on samaa suuruusluokkaa kun lääkäreillä ja tulee paljon helpommin ja vähemmillä työtunneilla.
En, ei ole minun alani. En jaksaisi lääkärin työtä. Kuunnella valitusta vaivoista päivät pitkät, sitten elvytät jotain deekua, hetken päästä kirjoitat antibioottia taaperolle . Kaupan päälle epäsäännöllinen työaika. Ei kiitos.
Olisin kyllä päässyt lääkikseen, valitsin toisen koulutuksen johon yhtä vaikea päästä.
Menisin kyllä, olen useampaan otteeseen harkinnut lääkistä. Voisin sitten valmistuttuani tehdä osa-aikaisesti hommia ettei kävisi liian raskaaksi. Mutta en tiedä, toisaalta tykkään nykyisestä siististä sisätyötä niin paljon, ettei kliiniseen työhön ryhtyminen innosta. Ehkä jossain koulutus-tai hallinnollisissa hommissa voisi olla kiva olla 🤔
En menisi, vaikka terveysalalla olenkin. Olen ollut niin pitkään koulun penkillä etten jaksaisi 7 vuotta lisää eikä rahoituskaan järjestyisi. Enkä varmaan olisi tarpeeksi hyvä siinä kun ei tuo pää ole aina niin skarppi enää.
En menisi. En ottanut paikkaa vastaan vaikka pääsin ihan pääsykokeilla, valitsin toisen ammatin, johon pääsin samaan aikaan. En ole katunut valintaani.
En. Jos olisin lääkäriksi halunnut, olisin hakenut sinne jo silloin parikymppisenä kun korkea-asteelle hain.
En, jopa jakokolmio tuottaa vaikeuksia. Toiseksi en halua nähdä kuolemaa.
Pääsykoe ei lainkaan perustu pitkään matematiikkaan. Lyhyellä pärjää täysin mainiosti.