Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurusteleeko teinit juurikaan enää?

Vierailija
22.05.2021 |

Mun 17-vuotias ei ole koskaan seurustellut mutta ei ole kyllä hänen kaveritkaan.

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ne vaan "panee".

Missä välissä, kun ovat kotona aina? Mun nuoruudessa oltiin ulkona aina, väitän että me pantiin enemmän.

Vierailija
42/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika 20-vuotias ja ei oo ollut koskaan tyttöystävää. Eipä hänen kavereillakaan ole.

Onko ylioppilas vai Amis.

Onko töissä vai opiskeleeko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu on ajanhukkaa ja siitä ei saa edes rahaa.

Vierailija
44/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelee tietty. Mutta ehkä nykyään otetaan vähemmän paineita siitä, että ”pitää” seurustella.

No eipä siihen seurusteluun mitään paineita ollut myöskään 20 vuotta sitten. Halu siihen kumpusi ihan ihmisten sisältä eikä mistään ulkoisista paineista..

Kyllä oli paineita ja niistä se halu just kumpusi. Häpesin ihan hirveästi, kun ei koskaan ollut ketään eikä ollut mitään juttuakaan kenenkään kanssa kuin vasta yliopistossa. Olin suorastaan sosiaalinen hylkiö, jolta suoraan kyseltiin, että missä vika.

Vierailija
45/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini 19. Seurusteli 14-16 - vuotiaana. Sen jälkeen ei enää.

Tuo seurustelukumppani alkoi juoda liikaa ja viettää kavereidensa kanss liika aikaa. Amiskin jäi kesken.

Vierailija
46/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyjonnet ei osaa syödä, juoda, liikkua tai panna. Voiko näitä edes kutsua ihmisiksi vai onko homo sapiensista viimeistään nyt siirrytty seuraavalle tasolle.

Vierailija
47/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli seurustelun vähentyminen johtuu siitä, että siihen ei ole enää sosiaalista painetta, niin se on oikein hyvä juttu. Mitä nykyteinejä tunnen, niin osaavat suhtautua vastakkaisen sukupuolen edustajiin ihmisinä ja se omituinen kyräilevä ja puolivihamielinen jännite puuttuu lähes kokonaan. Omasta nuoruudestani vuosituhannen vaihteessa muistan aikuisten pakkomielteisen kiinnostuksen teinien seurustelukuvioihin ja siihen, ovatko "Sami" ja "Jenna" nyt kimpassa ja keneenköhän poikaan se "Tiia" on oikein ihastunut. Tämä ei ollut ainoastaan omien vanhempien juttu vaan myös kavereiden vanhemmat, sukulaiset, naapurit ja jopa opettajat saattoivat olla tahdittomia ja vähän loukkaaviakin arvuutteluissaan ja uteluissaan. Ehkä mekin olisimme osanneet suhtautua fiksummin vastakkaiseen sukupuoleen, jos ympäristöstä ei koko ajan olisi tullut oletuksia ja painetta siihen, että keskenään viihtyvät tyttö ja poika ovat automaattisesti pari. Monella löi käyttäytyminen toiseen äärilaitaan sen seurauksena ja kaikki tytöt/pojat, joista ei seurustelumielessä ollut kiinnostunut, olivat yököttäviä läskejä, rumiluksia tai muuten vain epäviehättäviä. Ei tervettä sekään.

Vierailija
48/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-29-vuotiasta suomalaisista miehistä 27% ei ole harrastanut seksiä.

Ei tää voi pitää paikkaansa

En tiedä onko Suomesta julkaistu vastaavia tilastoja vielä, mutta ainakin Yhdysvalloissa tilanne on jo ollut muutama vuosi sitten juurikin tuo.

Ja epäilen että täysin sama kehitys on käynnissä myös Suomessa. Naisilla on tietenkin täysi oikeus valita kumppaninsa ihan miten haluavat, mutta luonnollisesti myös sillä on suuria vaikutuksia, että kolmasosa ikäluokan miehistä syrjäytyy tahtomattamaan parisuhteista kokonaan.

"the share of men under 30 who aren't having sex has nearly tripled in the past decade"

https://www.google.com/amp/s/www.themarysue.com/unintentionally-hilario…

-eri

Vierailija
49/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinpiirissäni on paljon teinejä, mutta eipä juuri kukaan seurustele.

Muutos on tosin tainnut tapahtua jo aikaisemmin?

Muistan, että 80-luvun lopulla syntyneet vielä seurusteli ja kuherteli pitkin koulun käytäviä, mutta minun ikäiseni eivät enää niin tehneet.

Useimmat lapsuudenkaverit kyllä löysivät pitkäaikaiset kumppaninsa noin 18-22 ikävuoden välillä, mutta itse en ole vieläkään koskaan seurustellut.

Alaikäisenä ei seurustellut juuri kukaan ja ne harvat jotka seurustelivat, seurustelivat tosi ”nätisti” eli eivät kuherrelleet julkisesti missään ja ovat vieläkin yhdessä (konservatiiveja).

Tämän päivän teineillä vaikuttaa olevan sama meno, ja varmaan seurustelu vähentynyt entisestään.

N28

Vierailija
50/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vähentynyt. Ani harvoin näkee koulun käytävillä kuhertelua.

Ope

Tämä ei ole ”open” kirjoittama vaan surullisen, katkeran äidin jonka lasta kukaan ei halua seurustelukumppanikseen.

Miksi epäilet että kirjoittamani ei pidä paikkaansa?

90-luvulla kun aloitin opena oli paljon enemmän kaulailevia pareja, joita piti hätistää ulos välkälle. Nykyään rutistelevat lähinnä vain puhelimiaan.

Ope

Muistan itsekin. Kiireisimmät tulivat jopa raskaaksi yläasteella. Onpahan muutama näistä pariskunnista edelleen yhdessä. Eräs kaverini on jopa 13 vuotiaasta asti ollut miehensä kanssa yhdessä. Ollaan siis 40+ ikäisiä.

Ehkä on hyväkin ettei nykyään aloiteta liian nuorena seurustelemaan. Toki siinä sitten helposti käy niin, että ei kiinnosta seurustella ollenkaan. Sekin on vähän sellainen asia mikä vaatii tottumista. Jos ei ole tottunut seurustelemaan, ajatus siitä saattaa tuntua vastenmieliseltä kun ikää tulee. Näin ainakin itselleni kävi. Seurustelin ekan kerran vasta parikymppisenä ja oli todella hankala olo, kun olin liian tottunut olemaan itsekseni.

Vierailija
51/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen "tyttöystävä" oli joskus 3.luokalla. Saldo meni aina heti sen kanssa tekstaillessa=D Ensimmäinen oikea tyttöystävä taisi olla 16-vuotiaana ylä-asteella, tosin tuo suhde loppui about vuodessa. Tuolloin lähes kaikki seurustelivat ja koulun käytävät olivat täynnä kuhertelevia pareja. Tyttöystävän "parittomille" kavereille koitettiin kuumeisesti etsiä paria. Erottuani mulla oli hiljaisempaa monta vuotta kunnes löysin nykyisen tyttöystäväni yliopistosta 24-vuotiaana. 

M27

Vierailija
52/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoret seurustelee vaan kännykän ja läppärin kanssa.

Harvoin enää kasvotusten ollaan.  Korona lisännyt yksinäisyyttä valtavasti

koulujen etätyöt pahantanut tilanteen aika sietämättömäksi.

Vierailija
53/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tytär ei ole löytänyt vielä sopivaa, vaikka on jo 19. Kriteerinä on vaan se että ei pelaisi 24/7 ja olisi hygienia/siisteystaso kunnossa.

Ei löydy. Noh, ehkä yliopistosta sitten.

Ai häntä lyhyempi ja rumakasvoinen käy, jos nuo edellä mainitut toteutuvat?

Vierailija
54/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ne vaan "panee".

Missä välissä, kun ovat kotona aina? Mun nuoruudessa oltiin ulkona aina, väitän että me pantiin enemmän.

Ai parittelitte missä? Missä nykyään parittelet jos et kotona?

Vierailija
55/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on sitä mieltä, että hänestä tulee sellainen kissahöperö ja poika ei halua mitään aikataulutettua elämään opintojen, työn ja harrastuksen lisäksi.

Mun tyttärellä sama suunnitelma. Crazy cat lady. 😀

Täällä myös! Ja nimenomaan kissoja aikoo hommata pari kappaletta ja rakastaa ne rikki. Koirat on nounou.

Miten opiskelijalla on varaa tonnien lääkärikuluihin?

Vierailija
56/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää on aika surullista. Erittäin lämpimiä muistoja peruskouluajan viattomista ”seurusteluista” limudiskoissa ja puistoissa. Lukiossa sitten iski villi ensirakkaus ensimmäisine seksikokemuksineen ja olihan se nyt helvetin jännittävää.

Vierailija
57/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teinit puuhalievat salaa Tinder-deittaluja ja yhdenyön juttuja jotka virallisesti on heitä kielletty ja päivittäin Tinder joutuu poistamaan satoja alaikäisten perustamia Tinder-tilejä.

Vierailija
58/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on sitä mieltä, että hänestä tulee sellainen kissahöperö ja poika ei halua mitään aikataulutettua elämään opintojen, työn ja harrastuksen lisäksi.

Täällä myös! Ja nimenomaan kissoja aikoo hommata pari kappaletta ja rakastaa ne rikki. Koirat on nounou.

Kun ei hyysää mitään äijää nurkissaan niin helposti.

Vierailija
59/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tytär ei ole löytänyt vielä sopivaa, vaikka on jo 19. Kriteerinä on vaan se että ei pelaisi 24/7 ja olisi hygienia/siisteystaso kunnossa.

Ei löydy. Noh, ehkä yliopistosta sitten.

Ai häntä lyhyempi ja rumakasvoinen käy, jos nuo edellä mainitut toteutuvat?

Tytär on 158cm ja alle 50 kiloa. Melkoisen puutarhatontun saisi löytää jos löytäisi täysi-ikäisen itseään lyhyemmän miehen.

Vierailija
60/196 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelun jälkeen siirrytään työelämään.