Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?
Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiso kantapään varassa sillä jalalla mistä suonta vetää. Aluksi sattuu mutta auttaa varmasti.
Miten tuo auttaa, kun suonta vetää etureidestä?
tai kun se kipu on niiiiin saaaatanallinen, kouristaaettei voi edes seisoa kun sattuu sattuu sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Kun yöllä heräät, juo vettä. Kokeile magnesiumvoidetta. Kokeile magnesiumkapseleita. On vanhuuteen kuuluva vaiva.
Mulla oli suonenvetoja jo nuorena ja liikuin silloin paljon. Nykyään suonenvetoa on näin vanhana vähemmän kuin nuorena. Tosin pidän toisella tapaa huolta jaloistani. En tarvitse kuin pohjejumppaa ja venyttelyä. Veriarvot ovat kunnossa. Alkoholi on tietenkin kiellettyä.
Luet pari Salman Rushdien kirjaa
Minulla on ollut lihaskramppeja ainakin sisä- ja takareisissä. Kylmäpakkaus pakastimesta suoraan iholle. Krampit ovat olleet niin voimakkaita, että on ollut mahdoton seisoa suoraan.
Magnesiumin käytön aloittamisen jälkeen ei ole ollut kramppeja. Jalkaterien suonenvetoihin on auttanut suolasaippuan (100%) hierominen iholle.
Mullakaan ei auttanut mikään muu kuin pohjejumppa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut lihaskramppeja ainakin sisä- ja takareisissä. Kylmäpakkaus pakastimesta suoraan iholle. Krampit ovat olleet niin voimakkaita, että on ollut mahdoton seisoa suoraan.
Magnesiumin käytön aloittamisen jälkeen ei ole ollut kramppeja. Jalkaterien suonenvetoihin on auttanut suolasaippuan (100%) hierominen iholle.
Kylmä itsellä lisää kramppeja, koska lihas jännittyisi lisää. Lihas pitää venyttää krampin vastakkaiseen suuntaan. Ja lämmin auttaa, kun nesteet ja suolat on balanssissa.
Minulla ei auttanut vesi, nesteyttävät juomat, magnesium, kalium, villasukat ym. Kaikki kokeiltu ja joka yö heräsin kolme kertaa järkyttäviin suonenvetoihin lähinnä pohkeissa ja jalkaterissä.
Aloitin jumppaamaan. Tehokkainta oli varpaille nousu, jota tein niin pitkään, että pohkeita pakotti. Suonenvedot loppuivat jo ekan treenin jälkeen. Suosittelen kokeilemaan.