Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?
Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!
Kommentit (127)
Juoksija -lehdessä oli joskus tästä juttu. Ei auta magnesium. Jotkut kirpeän makuiset ruoat kuten suolakurkku auttavat.
Yleinen vastaus, ei vain ap:lle. Kannattaa miettiä liikkuuko liikaa ja millä tavoin. Mitä enemmän on lihaksia, voi jumia, joskus se voi vaatia buranan pari tai mobilatin. Neste-suola-sokeri tasapaino? Lääkkeiden haitat, entä alkoholin, kofeiinin? Onko jokin nesteitä poistava ruoka-aine tai lääke, johon pitäisi saada tauko. Entä juoko ja syökö tarpeeksi, proteiinin määrä liian pieni vai sopiva. Saako magnesiumia riittävästi, purkista ? Entä rauta ja muut vitamiinit. Lepoa tarpeeksi.
Käyttääkö hiirikättä liikaa, kramppaa vai raaja. Kylmyyden vaikutus (liikaa viileää) tai liikaa lämmintä saunassa ja kesällä. Onko vaatteiden alla lämmintä talvisin tarpeeksi ja kengät sopivat. Myös liian pitkä lääkekuuri buranassa, voi saada joillakin lihakset pysymään jumissa, nestettä poistaa. Sanoisin että magnesium olisi tärkein, ellei ole esteitä sille, alkuannos ei saa olla liian suuri vatsan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Juoksija -lehdessä oli joskus tästä juttu. Ei auta magnesium. Jotkut kirpeän makuiset ruoat kuten suolakurkku auttavat.
Chili, säilykekurkut, inkivääri, kaneli ja valkosipuli.
Vierailija kirjoitti:
Suolaisuus ja neste? Vai kirpeys. Hedelmä? Marja? Vihreät? Entä suikaleperuna.
Jos minulla on pahoja suonenvetoja niin ostan Resorb Original glukoosi-elektrolyytti poretabletteja jota käytetään tuomaan elimistöön nestettä ja suoloja. Ovat auttaneet paremmin kuin Magnesium. Alussa voin juoda kaksi päivässä ja sitten muutaman päivän jälkeen yhden päivässä. Aina on suodenvedot kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Hiruroid forte?
Hirudoid forte (korjaus, lukee tuossa)
Mulla oli pahoja kramppeja lähes joka yö joko varpaissa tai pohkeessa tai reidessä. Kävin työterveydessä ja sieltä sanottiin että johtuu siitä kun mulla on skolioosi eikä krampeille voi mitään??
Huomasin sitten itse, että krampit on pahempia jos jalat ovat yhtään kylmettyneet päivän aikana. Aloin sitten pitää päivisin merinovillasukkia (ovat ohuita ja sopivat työkäyttöön) ja neuloin reiteen asti ulottuvat villasukat joita pidän kotona ja öisin.
Nyt kramppeja tulee vain harvoin.
Mulla oli pahoja kramppeja parikymppisenä, mutta ne loppuivat itsestään joskus kolmenkympin jälkeen. Eräs jalkaterapeutti oli sitä mieltä, että krampit johtuivat mun jalan rakenteesta ja että tällaisen jalan elinkaarelle on tyypillistä että ne loppuvat itsestään iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile magnesiumia
Ei toimi. Kokeiltu on ja sain vain virtsakivet. Magnesiumin teho suonenvetoihin on lähinnä myytti joka ei pidä paikkaansa.
Kaliumin puute aiheuttaa suonenvetoja.
Syö pistaasipähkinöitä, niissä on paljon kaliumia. Itselleni auttoi todella hyvin.
Suolatasapaino kuntoon, magnesium auttaa myös
Magnesium suihke suoraan pohkeeseen.
Kalu suussa tai anaalissa auttaa pienen rynkytyksen jälkeen heti. Anaalikrampit on tosi nautinnollisia takanaolijalle.. :)
Sukat jalassa myös öisin. Jos suonenveto iskee, laita jalka suoraksi ja taivuta varpaat ylöspäin. Se auttaa aina.
Onko tää joku bändi? Tai sählyjoukkue?
Vierailija kirjoitti:
Reisikrampit on ihan hirvittäviä.
Pohjerampista jotenkin selviää kun alkaa hieromaan lihasta.
Kerran tuli tällainen. Luulin ihan oikeasti, että nyt loppui maallinen vaellus. En ole koskaan huutanut niin.
Käy manaajalla, niin lähtee ainakin ne saatanalliset suonenvedot.