Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?

Vierailija
21.05.2021 |

Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile magnesiumia

Tämä. Lisäksi pitkävartiset villasukat tai kompressiosukat. Juo riittävästi vettä sekä nauti päivittäin jotain kaliumia sisältäviä ruoka-aineita kuten avokadoa, valkoisia papuja, pinaattia, kuivattuja aprikooseja, banaania, bataattia, marjoja ja vesimelonia.

Myös maitotuotteista, täysjyväviljasta ja perunasta saa mukavasti kaliumia.

Vierailija
102/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se että lopetin särkylääkkeiden käytön, mukaan lukien migreenikohtauslääkkeet. Ei tosin olisi onnistunut ilman että ensin saatiin ne muut säryt vähenemään mutta minulla saatanallisia kramppeja tulee siis juuri särkylääkkeistä. Kun alan uudelleen käyttää niitä, invalidisoivat krampitkin palaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko aikuisikäni olen juonut parisen litraa mineraalivettä päivässä,  siis pullovettä jossa paljon mineraaleja kuten kalsiumia, kaliumia ja erilaisia suoloja. Ei ole kramppeja ollut koskaan. Nyt saan varmasti haukut kuten aina sanoessani etten hanavettä juo. Mineraalipitoisella vedellä en tarkoita vissyä. Äidillä, isällä ja isovanhemmilla "veti" suonta joka ainoa yö. Krampit ja suonenveto ovat varmasti ilkeitä juttuja. Turun torilla myi vanha rouva itse kehräämistään lampaanvilloista kudottuja sukkia ja selitti, että jos niitä pitää yöllä niin takuulla ei tule suonenvetoa. Ostin sellaiset vanhemmilleni ja suonenveto loppui heiltä. Yleensä ostetun mineraaliveden juominen Suomessa on vihattava teko. 

No mikä on mineraalivesi? Jos et kerta tarkoita vissyä?

Minä haluan ostaa mineraalivettä jalkakramppeihin, mutta mitä tuotetta pitää ostaa? Sano ihan juoman nimi.

Vierailija
104/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa lämmin, kun joskus rasituksen jälkeen tulee suonenvetoa, niin lihaksen lämmittäminen laukaiaisee suonenvedon.

Olen ostanut sellaisen lämminvesipullon. Käy myös talvella lisälämmikkeeksi sänkyyn, jos on kylmä huone.

Vierailija
105/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aikuisikäni olen juonut parisen litraa mineraalivettä päivässä,  siis pullovettä jossa paljon mineraaleja kuten kalsiumia, kaliumia ja erilaisia suoloja. Ei ole kramppeja ollut koskaan. Nyt saan varmasti haukut kuten aina sanoessani etten hanavettä juo. Mineraalipitoisella vedellä en tarkoita vissyä. Äidillä, isällä ja isovanhemmilla "veti" suonta joka ainoa yö. Krampit ja suonenveto ovat varmasti ilkeitä juttuja. Turun torilla myi vanha rouva itse kehräämistään lampaanvilloista kudottuja sukkia ja selitti, että jos niitä pitää yöllä niin takuulla ei tule suonenvetoa. Ostin sellaiset vanhemmilleni ja suonenveto loppui heiltä. Yleensä ostetun mineraaliveden juominen Suomessa on vihattava teko. 

No mikä on mineraalivesi? Jos et kerta tarkoita vissyä?

Minä haluan ostaa mineraalivettä jalkakramppeihin, mutta mitä tuotetta pitää ostaa? Sano ihan juoman nimi.

Kelpaako Vissy? Tai sitten suolaa lisää. Suolanpuutehan noihin on syynä.

Vierailija
106/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle suihkutettava magnesiumöljy ja villasukat. Tässä nopea apu.

Vierailija
107/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat jalassa myös öisin. Jos suonenveto iskee, laita jalka suoraksi ja taivuta varpaat ylöspäin. Se auttaa aina.

Mulla ei iho kestä villaa. Keksin ratkaisuksi Heat Holders -sukat, lisäksi mulla on jalkojen alla tyyny joka yö. Kummasti helpottaa jalkaongelmia, mulla on taipumus kramppien lisäksi levottomiin jalkoihin.

Vierailija
108/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiso kantapään varassa sillä jalalla mistä suonta vetää. Aluksi sattuu mutta auttaa varmasti.

Vierailija
109/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua enkä muista, olenko aiemmin kirjoittanut, mutta minulla auttoi, kun hommasin peiton, joka hengittää. Kun jalat hikoilee yön aikana eikä hiki haihdu, alkaa suonenveto. Eron huomasin heti, kun vaihdoin peiton.

Vierailija
110/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiso kantapään varassa sillä jalalla mistä suonta vetää. Aluksi sattuu mutta auttaa varmasti.

Miten tuo auttaa, kun suonta vetää etureidestä?

Vierailija
111/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely ja liikunta. Ja venyttelyä säännöllisesti ennaltaehkäisevänä, ei vain silloin kun kramppaa. Eli niitä lihaksia joita kramppaa venyttelee usein. Sain ennen tätä fysioterapeutin ohjetta juuri sellaisia kramppeja, joista muutama kirjoitti. Eli vartti järjetöntä tuskaa ja huutoa, ja lihas jälkikäteen niin kipeä kuin se olisi hakattu pahasti ruhjeille tai vedetty lihamyllyn läpi.

Heti kun aloin venyttelemään ohjeiden mukaan krampit katosi, ja ne palaa jos laiskottelen enkä venyttele pitkään aikaan.

Vierailija
112/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viinanjuonti !

Vierailija
113/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissyä ja vettä juoda tarpeeksi, villasukat, pohje venytyksiä, ubikinon valmiste auttoi itselläni lääkäri suositteli sitä!

Vierailija
114/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo auttaa, kun suonta vetää etureidestä?

Tuskin auttaa nilkkakramppeihinkaan. Siinä tuntuu, että olisi saamassa ykskaks Nätti-Jussin jalan.

Vierailija
115/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus,liikunta.

Vierailija
116/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yöllä heräät, juo vettä. Kokeile magnesiumvoidetta. Kokeile magnesiumkapseleita. On vanhuuteen kuuluva vaiva.

Vierailija
117/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttely ja liikunta. Ja venyttelyä säännöllisesti ennaltaehkäisevänä, ei vain silloin kun kramppaa. Eli niitä lihaksia joita kramppaa venyttelee usein. Sain ennen tätä fysioterapeutin ohjetta juuri sellaisia kramppeja, joista muutama kirjoitti. Eli vartti järjetöntä tuskaa ja huutoa, ja lihas jälkikäteen niin kipeä kuin se olisi hakattu pahasti ruhjeille tai vedetty lihamyllyn läpi.

Heti kun aloin venyttelemään ohjeiden mukaan krampit katosi, ja ne palaa jos laiskottelen enkä venyttele pitkään aikaan.

Tämä siis sopii sinulle. Sopiiko ap:lle?

Vierailija
118/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä.

Vierailija
119/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu yleensä kuivumisesta.

Vierailija
120/127 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis sopii sinulle. Sopiiko ap:lle?

En tiedä, mutta helppo ja halpa kokeilla. Lisäksi ap pyysi antamaan kaikki poppakonstivinkitkin, niin miksi ei voisi kokeilla yksinkertaista ja ilmaista konstia. Toki jos ei ennestään tiedä hyviä venytyksiä sille lihakselle joka kramppaa, voi joutua näkemään vaivaa ja etsimään vaikka netistä venyttelyohjeita kyseiselle lihakselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä