Saatanalliset suonenvedot - mikä auttaa?
Jalat kramppaavat etenkin iltaisin ja öisin niin, ettei voi olla missään asennossa. Millä näistä pääsee eroon? Poppakonstivinkitkin kehiin!
Kommentit (127)
Minulla auttoi se että lopetin särkylääkkeiden käytön, mukaan lukien migreenikohtauslääkkeet. Ei tosin olisi onnistunut ilman että ensin saatiin ne muut säryt vähenemään mutta minulla saatanallisia kramppeja tulee siis juuri särkylääkkeistä. Kun alan uudelleen käyttää niitä, invalidisoivat krampitkin palaavat.
Vierailija kirjoitti:
Koko aikuisikäni olen juonut parisen litraa mineraalivettä päivässä, siis pullovettä jossa paljon mineraaleja kuten kalsiumia, kaliumia ja erilaisia suoloja. Ei ole kramppeja ollut koskaan. Nyt saan varmasti haukut kuten aina sanoessani etten hanavettä juo. Mineraalipitoisella vedellä en tarkoita vissyä. Äidillä, isällä ja isovanhemmilla "veti" suonta joka ainoa yö. Krampit ja suonenveto ovat varmasti ilkeitä juttuja. Turun torilla myi vanha rouva itse kehräämistään lampaanvilloista kudottuja sukkia ja selitti, että jos niitä pitää yöllä niin takuulla ei tule suonenvetoa. Ostin sellaiset vanhemmilleni ja suonenveto loppui heiltä. Yleensä ostetun mineraaliveden juominen Suomessa on vihattava teko.
No mikä on mineraalivesi? Jos et kerta tarkoita vissyä?
Minä haluan ostaa mineraalivettä jalkakramppeihin, mutta mitä tuotetta pitää ostaa? Sano ihan juoman nimi.
Mulla auttaa lämmin, kun joskus rasituksen jälkeen tulee suonenvetoa, niin lihaksen lämmittäminen laukaiaisee suonenvedon.
Olen ostanut sellaisen lämminvesipullon. Käy myös talvella lisälämmikkeeksi sänkyyn, jos on kylmä huone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko aikuisikäni olen juonut parisen litraa mineraalivettä päivässä, siis pullovettä jossa paljon mineraaleja kuten kalsiumia, kaliumia ja erilaisia suoloja. Ei ole kramppeja ollut koskaan. Nyt saan varmasti haukut kuten aina sanoessani etten hanavettä juo. Mineraalipitoisella vedellä en tarkoita vissyä. Äidillä, isällä ja isovanhemmilla "veti" suonta joka ainoa yö. Krampit ja suonenveto ovat varmasti ilkeitä juttuja. Turun torilla myi vanha rouva itse kehräämistään lampaanvilloista kudottuja sukkia ja selitti, että jos niitä pitää yöllä niin takuulla ei tule suonenvetoa. Ostin sellaiset vanhemmilleni ja suonenveto loppui heiltä. Yleensä ostetun mineraaliveden juominen Suomessa on vihattava teko.
No mikä on mineraalivesi? Jos et kerta tarkoita vissyä?
Minä haluan ostaa mineraalivettä jalkakramppeihin, mutta mitä tuotetta pitää ostaa? Sano ihan juoman nimi.
Kelpaako Vissy? Tai sitten suolaa lisää. Suolanpuutehan noihin on syynä.
Iholle suihkutettava magnesiumöljy ja villasukat. Tässä nopea apu.
Vierailija kirjoitti:
Sukat jalassa myös öisin. Jos suonenveto iskee, laita jalka suoraksi ja taivuta varpaat ylöspäin. Se auttaa aina.
Mulla ei iho kestä villaa. Keksin ratkaisuksi Heat Holders -sukat, lisäksi mulla on jalkojen alla tyyny joka yö. Kummasti helpottaa jalkaongelmia, mulla on taipumus kramppien lisäksi levottomiin jalkoihin.
Seiso kantapään varassa sillä jalalla mistä suonta vetää. Aluksi sattuu mutta auttaa varmasti.
En jaksanut lukea ketjua enkä muista, olenko aiemmin kirjoittanut, mutta minulla auttoi, kun hommasin peiton, joka hengittää. Kun jalat hikoilee yön aikana eikä hiki haihdu, alkaa suonenveto. Eron huomasin heti, kun vaihdoin peiton.
Vierailija kirjoitti:
Seiso kantapään varassa sillä jalalla mistä suonta vetää. Aluksi sattuu mutta auttaa varmasti.
Miten tuo auttaa, kun suonta vetää etureidestä?
Venyttely ja liikunta. Ja venyttelyä säännöllisesti ennaltaehkäisevänä, ei vain silloin kun kramppaa. Eli niitä lihaksia joita kramppaa venyttelee usein. Sain ennen tätä fysioterapeutin ohjetta juuri sellaisia kramppeja, joista muutama kirjoitti. Eli vartti järjetöntä tuskaa ja huutoa, ja lihas jälkikäteen niin kipeä kuin se olisi hakattu pahasti ruhjeille tai vedetty lihamyllyn läpi.
Heti kun aloin venyttelemään ohjeiden mukaan krampit katosi, ja ne palaa jos laiskottelen enkä venyttele pitkään aikaan.
Vissyä ja vettä juoda tarpeeksi, villasukat, pohje venytyksiä, ubikinon valmiste auttoi itselläni lääkäri suositteli sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo auttaa, kun suonta vetää etureidestä?
Tuskin auttaa nilkkakramppeihinkaan. Siinä tuntuu, että olisi saamassa ykskaks Nätti-Jussin jalan.
Kun yöllä heräät, juo vettä. Kokeile magnesiumvoidetta. Kokeile magnesiumkapseleita. On vanhuuteen kuuluva vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Venyttely ja liikunta. Ja venyttelyä säännöllisesti ennaltaehkäisevänä, ei vain silloin kun kramppaa. Eli niitä lihaksia joita kramppaa venyttelee usein. Sain ennen tätä fysioterapeutin ohjetta juuri sellaisia kramppeja, joista muutama kirjoitti. Eli vartti järjetöntä tuskaa ja huutoa, ja lihas jälkikäteen niin kipeä kuin se olisi hakattu pahasti ruhjeille tai vedetty lihamyllyn läpi.
Heti kun aloin venyttelemään ohjeiden mukaan krampit katosi, ja ne palaa jos laiskottelen enkä venyttele pitkään aikaan.
Tämä siis sopii sinulle. Sopiiko ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis sopii sinulle. Sopiiko ap:lle?
En tiedä, mutta helppo ja halpa kokeilla. Lisäksi ap pyysi antamaan kaikki poppakonstivinkitkin, niin miksi ei voisi kokeilla yksinkertaista ja ilmaista konstia. Toki jos ei ennestään tiedä hyviä venytyksiä sille lihakselle joka kramppaa, voi joutua näkemään vaivaa ja etsimään vaikka netistä venyttelyohjeita kyseiselle lihakselle.
Myös maitotuotteista, täysjyväviljasta ja perunasta saa mukavasti kaliumia.