ELÄKE
Oletteko tyytyväisiä nykyiseen eläkkeeseenne?
Minä en ole,netto eläke on 1200€
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Työuraa takana yhteensä 3v.
1kk -12kk pätkissä.
Viime vuosina työttömänä.
Nyt tk-eläkkeellä.
Eläke nettona 1100e
Tuhon "uraan" nähden mielestäni hyvä eläke. Moni saa saman melko keskinkertaisella palkalla ja pitkällä työuralla.
T. 40M
👍
Jään eläkkeelle 12 vuoden päästä. Eläkekertymä nyt 2.982 e/kk ja ennuste nykytuloilla 4.140 e/kk. En tiedä paljon siitä silloin netto on, mutta oletukseni mukaan jonkun verran isompi kuitenkin kuin ap:n.
Olen säästänyt jo 15 vuotta rahastoihin, kun olen sitä mieltä, ettei eläkkeeni tule olemaan riittävä.
1050 netto. Olen tyytyväinen, koska tiesin että se jää noin pieneksi.
Minä tulen saamaan kolmen vuoden päästä n. 900 euroa, työvuosia takana n. 25 (tai enemmänkin, mutta alle 23-vuotiaana tienattuja ei oteta huomioon). Palkka on ollut aina huono. Saikulla olen nyt ja ajattelinkin oikeastaan irtisanoutua ja jäädä ansiosidonnaiselle, kun ei kolmessa vuodessa juurikaan eläke kasvaisi, mutta pää voisi ehtiä hajota.
Miten vanhoja mummeleita täällä oikein pyörii?
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhoja mummeleita täällä oikein pyörii?
Ei mummeleita, vaan mitä nuorena eläköityneitä täällä oikein pyörii?
Ollaan miehen kanssa laskettu, että nyt nettotulot on sen 4800 sisältäen kahden lapsen lapsilisät. Asuntolainaan menee tonni. Autolainaan 350. Ja toinen auto pihassa myös työn ja lasten takia. Lisäksi ruokittavana kaksi teini-ikäistä lasta. Niiden menot ilman asumiskuluja eli harrastukset ja ruuat on kepeästi arvioiden jo yli tonnin kuussa. Sitten päälle puhelimet, bussikortit jne.
Eli jos meidän ei tarvisi maksaa asuntolainaa, pitää kahta autoa yllä ja elättää noita lapsia, niin meillä olisi varmaan 2200-2500 Euroa enemmän käyttää rahaa. Näin ollen pystyisimme samaan elintasoon noin 2500 Euron nettotuloilla ilman elatusvastuita ja lainoja sekä tupla-autoja.
Miksi siis paniikki eläkkeestä? Kyllä tuollainen asuntovelkainen lapsiperhe jää työeläkkeellä oleville jalkoihin kepeästi, jos verrataan, kummalla on tiukempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke 1600 netto, hyvin riittää kun on velaton omistusasunto.
Vähän ohi
Toivottavasti uudehko. Minullakin oli kunnes tuli julkisivuremontti ja 10 vuotta siitä putkiremontti. Nyt on jää velkaa vielä perillisillekin.
Näitä varten pitää olla rahaa säästössä jossain muodossa jo ennen eläkkeelle jäämistä.
Jäin viime kesänä eläkkeelle.
Eläke on 1830€ netto.
Kova on veroprosentti 21,5
Minulla on netto 1500 €, hyvin pärjään, velaton koti, vastike 220 €, sis. lämmön ja veden. Olen säästänyt ja sain just 30 000 € perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Työuraa takana yhteensä 3v.
1kk -12kk pätkissä.
Viime vuosina työttömänä.
Nyt tk-eläkkeellä.
Eläke nettona 1100e
Tuhon "uraan" nähden mielestäni hyvä eläke. Moni saa saman melko keskinkertaisella palkalla ja pitkällä työuralla.
T. 40M
Minulla aika tarkkaan samanlainen työhistoria. Ja eläke 837€. Niin paljon arvokkaampi sinä olet.
Jipii, "en ole tyytyväinen 1200e"
Jipii, oma palkkani on nettona n. 1200e. T: lähihoitaja
Minulla eläke 1450€ netto.
Saan kelalta asumistukea.
Rahat riittää just ja just.
Miksi valitatte eläkkeestänne? Te olette sitä ikäpolvea jolla on ollut pienipalkkaisenakin varaa ostaa omat asunnot ja autot (Valintoja joita nykyisillä alle 40v ei ole). Mihin te tarvitsette eläkkeellä rahaa kun kaikki on jo maksettu?
Sinänsä lisäksi myös on absurdia valittaa eläkkeestä kun nyt alle 40v tuskin pääsevät alle 70-vuotiaana eläkkeelle jos ollenkaan + huonommalla eläkkeellä kuin te.
Minulla on eläke 630 €, asumiskulut saman verran. Joten kuten pärjään säästöilläni, tarkkana täytyy olla.
Kertymä 1400€/kk
Mutta siirryin yrittäjäksi 7 vuotta sitten ja rahastoissa minulla on 400 000€ ka tuotto 9%
Lisäksi omistan kaksi sijoitus asuntoa talomme lisäksi. Noista kahdesta tulot 1400e/kk
Eli kait voin sanoa että brutto on 5800e/kk
Eläkehän nyt koostuu mitä palkkaa olet tienannut ja kuinka kauan on ollut työelämässä.
Miksi ihmisille on yllätys kun eläke onkin niin pieni???
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eläke 630 €, asumiskulut saman verran. Joten kuten pärjään säästöilläni, tarkkana täytyy olla.
Osa-aikaeläke vai mikä? Et saa takuueläkettä etkä asumistukea?
Ekäkkeeni on 1700€ netto.
Jäin eläkkeelle 2v.sitten.
Olen ihan tyytyväinen.
Lähes puolet enemmän kuin työmarkkinatuki
~700€ - 20% = ~500€