ELÄKE
Oletteko tyytyväisiä nykyiseen eläkkeeseenne?
Minä en ole,netto eläke on 1200€
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Alin eläkeikä täyttymässä vuoden päästä, arvio 1400 netto. Jäin anssille ja päiviä riittää yli eläkeiän, mietinkin josko olisin vuodet 64-65 vielä anssilla ja nostaisin puolet OVEA tämän ajan.
Olenkohan oikein ymmärtänyt, että tällöin ei mitään vähennyksiä lopulliseen eläkkeeseen enää tehdä, kun alin eläkeikä on täyttynyt. Toki täytyy olla te-toimiston listoilla.
Ei ainakaan noin 5 vuotta sitten tehty, pois lukien jos eläkettä on kertynyt valtiolta.
Kannattaa varmistaa kummalla tienaa enemmän. Minä siirryin ansiosidonnaiselta heti kun mahdollista eläkkeelle, koska se oli lähes 500e suurempi eikä anssilla roikkuminen olisi paljon vaikuttanut lisäksi pääsi eroon te- toimistosta. Tuota ovea ei silloin vielä ollut
Suu säkkiä myöden.
Eläkeläinen ei enää tuota, emmekä muista väitteistä huolimatta ole tienanneet omia eläkkeitämme vaan maksaneet silloisten eläkeläisten eläkkeet.
Nyt töissä olevat maksavat meidän eläkkeemme.
Ei ainakaan noin 5 vuotta sitten tehty, pois lukien jos eläkettä on kertynyt valtiolta.
Kannattaa varmistaa kummalla tienaa enemmän. Minä siirryin ansiosidonnaiselta heti kun mahdollista eläkkeelle, koska se oli lähes 500e suurempi eikä anssilla roikkuminen olisi paljon vaikuttanut lisäksi pääsi eroon te- toimistosta. Tuota ovea ei silloin vielä ollut[/quote]
Sepä se, että jos OVEn ottaa ennen omaa eläkeikäänsä, tulee 0,4 prosenttia/kk vähennys siihen osaan, minkä nostaa. Yritän kysyä Kevalta uudelleen, sain ympäripyöreän vastauksen. Anssini on samansuuruinen kuin eläke, mutta ajattelinkin, että jos vuoden saa sekä anssia että OVEA, niin olisihan sekin jotain. Ja, jos työkkäri ahdistelee, niin sitten suoraan vanhuuseläkkeelle.
Minulla 1750 netto.
Asumiskustannus 250
Elikkä ei mitään hätää.
837e.
Häijy lokkeilijaexä kuppasi kaiken, mutta kun pääsin eroon, tuntuu että olen rikas. Jos taskussa tai laatikossa on seteleitä, ne on siellä niin kauan kuin itse ne käytän.
Tarkennettakoon että exä oli parempituloinen, mutta impulssihäiriöinen. Ei osannut yhtään säästää tai suunnitella. Minä taas saan vähänkin riittämään ja se vakavaraisuus sitä suututti.
Tein myös omatoimimatkoja ja näin nähtävyyksiä, vaikka yövyin vaatimattomissa paikoissa.
Pieni kuluttaminen kaikessa ilman vaillejäämisen tunnetta on mahdollista.
Rahat saa riittämään. Rakkaus on sitten toinen asia.
Minun eläke 1700€ netto.
Asuntoon menee 500€
Hyvin pärjään yksinäni.
Noin 900 euroa. Olen tyytyväinen.
Saan leskeneläkettä nettona 505€/kk. Olen työelämässä mukana vielä, vanhuuseläkkeeseen aikaa 15 vuotta.
2450 nettona, sairaseläkkeelle jouduin jäämään 13 v työuran jälkeen.
Vähän alle 3000 € netto. Kyllä sillä pärjää kun velkaa ei ole ja säästöjä lisäksi puolisen miljoonaa. Kaikki pitäisi saada tuhlattua ennen kuolemaa.
Olkaa iloisia, kun saatte eläkettä. Tämä on osa katoavaa kansanperinnettä.
30 vuoden kuluttua valtion kassa on edelleen pakkasella, eläkekassat imuroitu tyhjiksi. Eläke on vain muinaismuisto tuolloin.
nettona reilu 2k eläkettä.ja perintönä tulossa melkein miljoonan rantapaikka.velkaa ei penniäkään.nippa nappa näillä pärjäillään.
Minun eläke 1400 netto.
Isot asumiskustannukset.
Kituuttaa pitää😭
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Sitä varten säästän rahastoihin näin reilut kakskyvuotta ennen eläkeikää. Kyse ei ole eläkerahastoista, vaan ihan tavallisista. Eli jos kuolen ennen eläkettä lapset perivät varani.
N42
Viisas päätös.👍
Minä olen tehnyt samoin, mukavasti kasvaa korkoakin ja sieltä voi nostaa rahaa jos tulee yllätävä meno.
Eläke on surkea 1100€/kk, vaikka mihinkään turhuuteen en rahaa käytä tiukkaa tekee että riittää kuukauden välttämättömiin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläke 1400 netto.
Isot asumiskustannukset.
Kituuttaa pitää😭
Millainen asunto sulla on?
Täältä puuttuvat ne ökyeläkkeet, kun tuolla yhdessä (jos toisessakin) ketjussa kirjoitetaan ökyeläkkeistä. Ikään kuin KAIKILLA eläköityneillä olisi mahtavat eläkkeet.
Itselläni nettoeläke 1650eur - 43:stä työvuodesta. Ei todellakaan mikään öky!
Vierailija kirjoitti:
Saan saman eläkkeen.
Isompi vois olla.
Sama täällä käteen jää 1200e kk.Jolla maksan vuokran, sähkön,puhelin ,netti kotivakuutus.plu,perusterveyden hoitoni.Yksin asuvana ilman sosiaalitukia ja etuksia esim.Ei lesken eläkettä.( sama asia opiskelijat tekevät työtä opiskelun lisäksi pärjätäkseen) Naisen eläke on aina pienempi kuin miehen.Lisäksi avioparit eivät ymmärrä ,kun heitä 2kpl.Vaikka eläkeet pieniä jakavat menot.Yksin asuvalla ei ole jakajaa menot.EI Helpotusta lesken eläke! Joka tuo monelle kivan lisän talouteen.,Vaijettu helpotus ja puhe! Kuin se että aikuisia eläkelä olevia lapsia asuu koti.Jotka kansaneläkellä.Saavat takuueläkeen ymm.maksavat siis puolet vuokra,säkö,ravinto sille jonka luona asuu.Samalla katot tulee sairaalamaksut,plk. maksut,kuin kela takseihin heille. Joten köyhä ja köyhä on hyvin ihmelinen sana yksinasuville.Nimenomaan niille:Jotka eivät valita raha.Eivät tosin shopaile, eivät matkusta,eivät risteile,lomaile,eivät käy kampaaja,eivätkä ostele uusia vaateita.Niin henkilöt joilla asuu 2 talous kehtaavat kysyä miksi et,tee sitä tätä,osta,mene ,laita?
Työuraa takana yhteensä 3v.
1kk -12kk pätkissä.
Viime vuosina työttömänä.
Nyt tk-eläkkeellä.
Eläke nettona 1100e
Tuhon "uraan" nähden mielestäni hyvä eläke. Moni saa saman melko keskinkertaisella palkalla ja pitkällä työuralla.
T. 40M
Vähän ohi
Toivottavasti uudehko. Minullakin oli kunnes tuli julkisivuremontti ja 10 vuotta siitä putkiremontti. Nyt on jää velkaa vielä perillisillekin.