Pääsin pois sairaalasta eilen
Olin siellä 5vrk psykoosin takia. Kysy mitä haluat?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Oliko mitään ennakko-oireita? Osasitko itse hakeutua hoitoon vai toimittiko joku läheinen sinut sinne? Onneksi voit jo paremmin, kaikkea hyvää tulevaisuuteen <3
Niin olen miettinyt oliko minulla mitään ennakko-oireita? Hoitoon jouduin sen takia kun yöllä soitin vieraan ihmisen ovikelloa ja väkisin ryntäsin sisälle kertoen miten minut ammutaan. No kohta oli paikalla poliisit, jotka soittivat ambulanssin. Siitä päivystykseen ja M1-lähetteellä kohti pöpilää. Minulla ei ole läheisiä täällä, läheisin on Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikaa... Mitä jos keskittyisit nyt itseesi? :/
No kuule semmoista aikaa ei ole ollut, jolloin ei aivot olisi tiltanneet. Aika monimutkainen laite on se.
Oliko sinulla ns. Reaktiopsykoosi, joka aiheutuu jostain mieltä järkyttäneestä asiasta/tapahtumasta?
Mikä auttoi, miten psykoosi loppui?
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla ns. Reaktiopsykoosi, joka aiheutuu jostain mieltä järkyttäneestä asiasta/tapahtumasta?
Mikä auttoi, miten psykoosi loppui?
Ei ole nyt tapahtunut mitään järkyttävää. Huomasin osastolla kuunnellessa ääniharhoja, että rupesin käymään psykoosin visuaalisia harhoja tai sillä hetkellä todellisuutta ja huomasin miten eräs ihminen oli harhoissani tietyllä tavalla erilainen kuin oikeasti. Siitä alkoi naurukerä avautua. Erilainen meinaan miten harhoissani ihmisellä ei ollut pisamia mutta oikeasti on.
T: A,P
Oletko pohtinut psykoosin laukaisijaa tai syitä sille että jouduit psykoosiin? Paranemista!
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys sinulla nyt on?
Ketipinor 200mg
Olantsapiini 10mg
Peratsin 16mg
T: A,P
Vierailija kirjoitti:
Oletko pohtinut psykoosin laukaisijaa tai syitä sille että jouduit psykoosiin? Paranemista!
Olen. Muistoni on hatarat mistä kaikki sai alkunsa?
Miksi minun piti olla 2 kk osastolla, vaikka oireeni hävisivät jo eka viikolla? En usko tuohon 5 vuorokauteen ollenkaan. Jo tarkkailu on 3 vrk ja pakkohoito kestää viikkoja ellei kuukausia psykoosissa.
Toivu. Pidä itsestäsi huolta.