Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.
Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ite jos bussista myöhästyin niin menin kyllä ihan vaan seuraavalla.
Niitä koulukyytibussejahan meneekin minuutin välein :)
Haloo...
No en kyllä sanonut menneeni minuutin välein?
Vierailija kirjoitti:
yllätys että töissä ihan koulun vieressä..
Ottamatta kantaa uskonko aloituksen oleva aito vai ei, niin useimmissa pienimmissä kaupungeissa kaikki virastotalot, liikuntapaikat, ravintolat, kirjastot ym ovat koulujen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa niin tutulta, valitettavasti.
Exäni teki ja tekee tuollaista yhä lapsilleen, sillä seurauksella, että lapset itse ovat vähentäneet tuntuvasti isänsä kanssa olemista ja on kuulema viimeinen vaihtoehto avunpyytämiselle.Exäni pystyy töitänsä sumplimaan tarvittaessa hyvinkin ja niin ollen liikkumistaan - aktiivinen autoilija kun on, tosin esim. esikoisensa (16v.) pääsy kouluunsa hankalien julkisten kulkuyhteyksien takia usean kymmenen kilometrin päähän ei kuulu hänen joustovaraansa. Niinpä minä, ja siunattu työnantajani ymmärtäen, kyyditsin lapseni kouluun niinä päivinä, jolloin julkiset yhteydet eivät kohdanneet koululaisen liikkumisentarvetta. Exäni mielestä asia ei kuulu hänelle millään tavalla, "se on voi voi" - lause on kuulema hyvin usein käytössä, kun lapset erehtyvät isältään pyytämään ylipäätänsä mitään apua.
Älä anna miehesi jyrätä lastaan, vaikka taidan toisaalta jollakin lailla tajuta mikä hänelläkin tuossa takana oli: jokainen ottakoon vastuuta teoistaan ja pärjätköön itse. Kuitenkin sitä joustonvaraa on hyvä olla olemassa käytännön näyttöön asti ehdottomalla luonteellakin.
Tsemppiä!
Tuo mainitsemasi ajatus pätee ehkä jossain määrin aikuisiin, mutta ei MISSÄÄN NIMESSÄ lapsiin. Se on lasten kohdalla kaltoinkohtelua. Jättämistä oman onnensa nojaan. Tuen ja turvan puuttumista. Luottamussuhteen puuttumista. Minusta se on sairasta vallankäyttöä heikompiin, kun tehtävä olisi tukea ja turvata kasvua ja kehitystä.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä, vaikka kirjoitinkin jollain tasolla ymmärtäväni ap:n miehen ajatusta. Mutta todella tuolla tavalla karkottaa ensimmäisellä kerralla lapsen kauas ulottumattomistaan, tuo lapsi muistaa aina tuon tilanteen kun taas mies on voinut jo unohtaa ja sivuuttaa sen olankohautuksella. Itse en ymmärrä alkuunkaan tuollaista "kasvatustyyliä", mihin kuuluu nöyryytys, alistaminen ja mitätöinti. Ap:n tapauksessa toteutuu kaikki.
Tästä jäi paha maku. Toivottavasti ap on ottanut miehensä kanssa napakkaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt asia josta kannattaa rääkyä. Kouluun vaan ja illalla sovitte. Poika opettelee pysymään aikataulussa
Itsellesi ei tulisi paha mieli tilanteessa jossa puolisosi lähtisi autolla töihin ja käskisi sinun mennä pyörällä kaatosateessa? Niimpä. Antaa teinin itkeä kun siltä tuntuu. Ärsytys on normaali tunne ja sen saa kokea ilman pakkoa perseessä "olla niinkuin mies"
Se on kyllä jännä, että jotkut pitävät ihan ok-asiana sitä, että lapsia saa "kouluttaa" ja kiusata tällaisilla asioilla ihan vaan, koska voi ja saa siitä jonkun ylivoimaisen tunteen. Auta armias, jos itselle vaikka se kumppani tekisi niin, niin jopas alkaa poru ja kiukku, kuinka karmea kumppani on... Ilmeisestikään tässä ap:n aloituksessa ei ole mikään toistuva juttu, vaan yksittäinen inhimillinen kömmähdys, jonka normaali empaattinen aikuinen ymmärtää ja paikkaisi tilanteen kuskaamalla sinne kouluun. Voi myös mainita, että muistaa sitten seuraavalla kerralla pistää herätyskellon ajoissa, jotta ehtii bussiin tms.
Äitini on ihan samanlainen. Hän on sairaalloisen tarkka vanhasta autostaan, eikä suostu auttamaan koskaan missään. Hän on muutenkin henkisesti väkivaltainen. Se on vallankäyttöä ettei suostu viemään autolla vaikka olisi ajamassa sinne muutenkin. Äitini oli vielä kotiäiti mutta silti pakkasella jouduin aina kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo...
Ymmärrätkö että koulukyyti tulee kerran aamulla ja takaisin tuo kerran iltapäivällä? Joissain tapauksissa kahdestikin.
Taitaa nyt isän pisteet ja luottamus siihen että iskä auttaa ja on mun turvana aina, laskea pojan silmissä kuin lehmän häntä...
Vierailija kirjoitti:
No eroa
Miten se auttaa kyseistä lasta? Lapsi kun ei voi erota isästään. Kerrotko miten tämä auttaa teiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo...
Ymmärrätkö että koulukyyti tulee kerran aamulla ja takaisin tuo kerran iltapäivällä? Joissain tapauksissa kahdestikin.
Niin, en minä etkä sinä tiedä aloitajan tilanteesta mitään.
Jo 90-luvulla maaseudulla kulki kolmesti ja täällä pienehkössä kaupungissa menee myös kolmesti aamulla.
Näin. Tässä oppikirjaesimerkki siitä miten lapsia ja nuoria ei kasvateta. Isä saa paljon töitä tehdä että saa luottamuksensa takaisin. Iso vahinko on jo aiheutunut.
Meidän teini haluaisi hölkätä kouluun (14km) mutta emme anna kun bussilla menee.
Kyllä me aina heitetään jos joku myöhästyminen sattuu, omia rakkaita lapsia ne on eikä mitään rikollisia.
Miehesi on hyvin idiootti tässä, ehkäpä kannattaisi pitää pieni perhekeskustelu koska poika ei tätä unohda.
Lapsi on myös sinun, olisit ollut enemmän lapsesi puolella.
eipä ne mitään opi jos aina kaikki valmiiksi eteen tehdään....jos myöhästyy, niin oppii olemaan myöhästymättä kun menee itse omin neuvoin.
Jos viemään alkaa, niin viemässä saa olla jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuoret ei edes suostu menemään kouluun vanhempien kyydillä, ei vaikka olisi millainen kaatosade. Pyörällä tai kävellen menevät, koska on NOLOA mennä äidin tai isän kyydillä. Kuulostaa melko hermoheikolta nuorelta, jos itkee kun ei pääse isän kyydillä. Jestas. Eiköhän nyt kannata ensin hoitaa nuoren mielenterveys kuntoon, ja sitten perheen aikuisten.
Kuulostaa siltä, että teidän vanhemmuudessa on jotain pahasti pielessä, jos teidän lapset ei kehtaa edes näyttäytyä teidän seurassa.
Nyt varmaan mtöhästyi koulustakin? Ihan typerää höykkyyttämistä tuo
Ehkä miehesi on selväjärkinen aikuinen ja ei halua tehdä pojastaan uusavutonta kermapersettä. Ihan hyvä opetus, ei se teini siitä rikki mene. Ens kerralla sitten herää aikaisemmin tai menee aikaisemmin nukkumaan että ehtii kouluun ajoissa. Vois varmaan ottaa sen älypuhelimen yöksi pois ettei räplää sitä kun pitäisi käydä nukkumaan.
Kun minä olin lapsi 80-luvulla. Satoi tai paistoi ei vanhemmat koskaan vieneet kouluun.
Kyllä nuoren pitää huolehtia itse kouluun menosta. Ei se maailmaa kaada jos myöhastyy ja jos sataa niin kunnon sadevaatteet päälle.
Kuka tätä maata tulevaisuudessa puolustaa, jos vanhemmat tekee kaiken heidän puolesta.
Jos antaa kerran periksi.
Siitä tulee myös helposti uusi normi, että mukula pitää viedä kohta jatkuvasti kouluun.
Ihan oikein miehesi teki, vaikka nyt tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos paikassa ei kulje sitä seuraavaa bussia.
Meillä menee aamulla ja iltapäivällä bussi mutta sinne pysäkille on matkaa 42km.
Jos siitä myöhästyy niin oottaa seuraavaa päivää, no taksihan siihen vie lapset, mutta jos myöhästyy taksista aamulla. Ei ole kyllä meillä muksut myöhöstelleet taksista, tai takaisin tullessa linkasta, kuin yhden kerran kun esikoisen kengät oli joku koulussa piilottanut kiusalla, mutta kun ope katsoi valvontanauhalta niin kengät löytyi ja opettaja oli mukava ja toi lapsen kotiin jos ei olisi tuonut olisin soittanut taksin ja mennyt juttelemaan tuon kiusaajalle ja hänen vanhemmilleen...
No meillä isäntä oli samaa mieltä tuon miehen kanssa oppiihan tuosta olemaan myöhästymättä. Että ei kuulemma opi jos heti kyyti järjestyy.
Mutta ite kävisin viemässä, jos ei mies viitti ottaa samaan kyytiin. Ettei myöhästy koulusta. Voisin kyllä antaa jonkun tehtävän vaihtariksi iltapäivällä.
N40
Jos yleensä ei myöhästele, niin en tämän yhden kerran takia tuollaista rankaisisi vaan olisin tilannut myös taksin.
Jaaha, vai niin