Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.
Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat itsekeskeisiä ja osa miehistä vielä mulqvisteja. Varmaan olisin parempi ihminen jos osaisin kääntää toisenkin poskeni aina kun mies kohtelee minua tai lapsia epäreilusti.
Esimerkiksi syö 3/4 ruuasta eikä 1/4. Annoskoko lounasruokalan vastaava mutta kun ei lisukkeet miestä kiinnosta (salaatit, leipä) eikä ahmiessaan malta odottaa kylläisyyden tunnetta. Loppuillan valittaa sohvalla kuinka on täysi olo ja maha kipeä. Keski-ikäinen raavas äijä ei ole mitenkään söpö ahmiessaan ruokaa suu auki ja kellahtaessaan sohvalle maha pullottaen, ja se valitus... aivan helvetin ärsyttävää. Surkea spanielikatse kuinka on hankala olo, ehkäpä jokin jälkiruoka auttaisi tähän? Söpöys- tai surkeuspisteitä ei heru. Muu perhe wolttaa koska oli myöhemmin kotona kuin etätyöläinem mies, enkä ollut varautunut, että lähes kaikki ruoka on mennyt ahnaampiin kitusiin. Pakkasessa on kyllä 1-2 hlön keittoruokia valmiina, ne täytyisi vain viitsiä sulattaa...
Kaikki tilanteet täytyisi tuollaiselle miehelle tulkita. Mieti muita perheesi jäseniä, miten he kokevat tilanteen. Mieti miltä tuntuu kun et saa tietyssä tilanteessa tukea ja empatiaa. Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi jos sinua aina rangaistaan virheistä, jotka eivät ole tahallisia tai toistuvia.
En jaksa. Aikuinen mies, itsekeskeinen, tilannetajuton, empatiakyvytön. Tai kyllä, eläytyy kyyneleet silmissä Tuntemattomaan sotilaaseen ja jaarittaa pienissä pieruissa ne samat inttimuistot jo kymmenettä kertaa. Tai eläytyy tunteella jääkiekkomatsiin, tuulettaa, myötäelää, irvistää, pitelee päätä ja on täysin murtunut tappiosta. Tosin tiuskii muille perheenjäsenille että pitäkää pienempää ääntä keittiössä kun hän katsoo ottelua.
Niin se huomio kiinnittyy muualle kuin lähimpiin ihmisiin ja minä ihmettelen kuka tuo mies meidän olohuoneessa oikeastaan on, onko se television mukana tullut kylkiäinen. Ainakin se tuoksuu kylkisiivuilta ja ehkä jo vähän näyttääkin siltä pakkaukselta. Rakkaus, kaiken se kestää?
miehet on miehet on.
Ja niaset on pettäviä h u o r i a jotka ajattelee vin jälkeläisiä. Ne on saatava hinnalla millä hyvänsä. Ne ja hyvä elatus.
Kuka helvetti nuo miehet teille valitsee?
Miksei miehet reilusti kerro etukäteen, millaisia isiä ja puolisoita heistä tulee lasten syntymän jälkeen? Naisten olisi paljon helpompi miettiä seurustelun jatkoa, kun mies sanoisi, että hän taantuu teiniksi, ei tee kotona mitään mutta lorvii työpaikalla työajan jälkeen, ei halua hoitaa lapsia ja kyykyttää heitä koska voi.
Mihinkäs se teidän pettämätön vaisto on nyt hävinnyt? Tehän haistatte pettävät ja kuspäät kilometrin päästä :D
Se, että toinen on itselle sopiva kumppani ei tarkoita sitä, että toinen on lapselle hyvä isä. Kyseessä on kuitenkin kaksi eri asiaa, sen tajunnet sinäkin.
no se selittääkin vaimonhakkaajat
Sä tykkäät siitä
Vierailija kirjoitti:
Aika mulkvisti kyllä. Oma isäni teki esimerkiksi niin, että ajoi autolla ohi, kun rämmein lumisateessa koulusta kotiin joskus 10-vuotiaana. Ei siis ottanut kyytiin, vaikka kotiin oli töistä menossa. Sitten kotona naureskeli asialle ja väitti, ettei muka tunnistanut. Täys k**pä!
Ei tuo ole mitään vattuilua. Vanhemman yksi tärkeimmistä tehtävistä on kasvattaa lpasi ottamaan vastuuta itsestään. EIKÄ paapoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies teki 8oikein. Parempi opettaa lapselle nuoresta pitäen, että omilla teoilla on seurauksia ja pitää osata kantaa vastuuta omista teoistaan. Tuskin lapsi toistamiseen myöhästyy.
Nykyiset 20-30 vuotiaat on kasvatettu pilalle ja tulevat töihin milloin vaa. Ei mitää vastuuta itsestään. Jos siis käyvät edes töissä, moni elelee ihan tyytyväisenä laiskotellen Kelan rahoilla.
Tässähän nyt isä opetti, ettei sinne kouluun kerkeeminen niin mitenkään tärkeää ole.
Hän opetti että lastaan vastuun ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tilannut sille taksin.
Minä olisin ottanut auton avaimet ja vienyt itse lapsen. Mies olisi voinut pyöräillä.
Niinhän mies oli tekemässä lapselle (ja tässä tapauksessa tekikin), joten mielestäni ihan kohtuullista.
Lapsi on ITSE vastuussa kouluun menemisestä. EI vanhemmat.
Jos teini myöhästyy lentokoneesta aikanaan loma tai työmatkalla niin iskäkö vie perille?
Mä opin tenava muutamalla kerralla olemaan pysäkillä ajoissa., kahdenksan ikäisestä kuintenkin kulkenut yli 10km julkisilla, yksin ilman iskää.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä olen myöhöstynyt monta kertaa bussista ku n se onkin ollut pari minuuttia etuajassa, koska ne pysäkiajathan ova arvioituja ohitusaikoja. Onpas mulkku meininki ollut miehellä tänään, toivottavasti rengas puhkeaa autosta kotimatkalla. Ja miteb on tarkka autonkäytöstä? Säästeleekö se sitä ettei vaan kulu? Miehellesi tiedoksi, että ayto on aina paska sijoitus, siitä ei koskaan omiaan saa pois, joteb tyrha sitä on säästellä.
Pitää lähteä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin nuori niin ei minua koskaan kouluun viety. En näe tässä mitään ongelmaa. Kesät talvet polkupyörällä tai kävellen. Mopokortin saatua kesät talvet mopolla.
Mikäli osaat lukea, niin nythän kyse ei ollut yleisestä kuskaamisesta, vaan tapauksesta jossa lapsi myöhästyy bussista kaatosateessa ja mies vittumaisuuttaan pistää lapsen pyöräilemään vaikka itse ajaa autolla ja samalla kyydillä olisi päässyt. Kyseessä ei ole kyytiongelma, vaan miehen asenneongelma. Miksi olla tahallaan ilkeä luottamuksellisessa suhteessa. Ymmärrän kyllä että miestä on ärsyttänyt teinin mahdollinen jatkuva viime tippaan jättäminen aamutoimissa, mutta ei silti tarvitse olla ilkeä.
Pitää olla ilkeä. Asiat ei muutu olemalla kiva. Ongelma tässä on AP ja hänen lapsensa lelliminen. Miksi hän ei laita lasta vastuuseen toimistaan? Mitä rangaistuksia AP on suunnitellut lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mulkvisti kyllä. Oma isäni teki esimerkiksi niin, että ajoi autolla ohi, kun rämmein lumisateessa koulusta kotiin joskus 10-vuotiaana. Ei siis ottanut kyytiin, vaikka kotiin oli töistä menossa. Sitten kotona naureskeli asialle ja väitti, ettei muka tunnistanut. Täys k**pä!
Ei tuo ole mitään vattuilua. Vanhemman yksi tärkeimmistä tehtävistä on kasvattaa lpasi ottamaan vastuuta itsestään. EIKÄ paapoa sitä.
Voi kuule. Joku päivä se vanhempi on siinä kunnossa, että ei pärjää enää yksin kotona vaan tarvitsee apua. Siinäpä turhaan soittelee lapselleen, että miten minä sinne lääkäriin pääsen ja mitäs nyt, kun jääkaappi on tyhjä eikä rollaattorilla pääse lumipyryssä kauppaan.
Kuinka monta lasta sinulla itselläsi on ja minkä ikäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos teini myöhästyy lentokoneesta aikanaan loma tai työmatkalla niin iskäkö vie perille?
Mä opin tenava muutamalla kerralla olemaan pysäkillä ajoissa., kahdenksan ikäisestä kuintenkin kulkenut yli 10km julkisilla, yksin ilman iskää.
En yhtään ihmettele, miksi kuulostat noin katkeralle. Taitaa käydä kateeksi, kun vanhempasi olivat itsekkäitä k-päitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miehellä inhimillisyys hukassa. Olisin varmaan antanut lapsen jäädä kotiin - en palkinnoksi bussin missaamisesta vaan inhimillisyyden osoituksena.
Eli teinin ei tarvitse kantaa mitään vastuuta yhtään mistään. Teini on muutaman vuoden päästä 18 jonka jälkeen hänen pitää kantaa KAIKESTA ITSE vastuu ilman mitään apuja.
Vierailija kirjoitti:
Itku meinasi itselläkin tulla tätä lukiessa. Keksi sinä jotain mukavaa pojalle, että hän saa kokea olevansa rakastettu ja arvokas. Ei palkintona myöhästymisestä, (hei haloo kuka nyt ei koskaan myöhästy), vaan ihan vaan että saa tuntea että välitetään. Miehen käytös oli kaikkea muuta.
Minä en ole vielä neljänkymmenen vuoden aikana myöhästynyt. Pikkulapsena tietenkin kun mistään ei mitään tajunnut mutta teininä ja sen jälkeen EN IKINÄ. Olen sairastanut jolloin joku asia on pitänyt perua jne, mutta ne myöhästynyt. Myöhästyminen on 99,99% aina oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt asia josta kannattaa rääkyä. Kouluun vaan ja illalla sovitte. Poika opettelee pysymään aikataulussa
Itsellesi ei tulisi paha mieli tilanteessa jossa puolisosi lähtisi autolla töihin ja käskisi sinun mennä pyörällä kaatosateessa? Niimpä. Antaa teinin itkeä kun siltä tuntuu. Ärsytys on normaali tunne ja sen saa kokea ilman pakkoa perseessä "olla niinkuin mies"
Se on kyllä jännä, että jotkut pitävät ihan ok-asiana sitä, että lapsia saa "kouluttaa" ja kiusata tällaisilla asioilla ihan vaan, koska voi ja saa siitä jonkun ylivoimaisen tunteen. Auta armias, jos itselle vaikka se kumppani tekisi niin, niin jopas alkaa poru ja kiukku, kuinka karmea kumppani on... Ilmeisestikään tässä ap:n aloituksessa ei ole mikään toistuva juttu, vaan yksittäinen inhimillinen kömmähdys, jonka normaali empaattinen aikuinen ymmärtää ja paikkaisi tilanteen kuskaamalla sinne kouluun. Voi myös mainita, että muistaa sitten seuraavalla kerralla pistää herätyskellon ajoissa, jotta ehtii bussiin tms.
Eli lisää paapomista. Sitten äiti tekee ruoat valmiiksi ja siivoaa huoneen. Jotta teini ei rasitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miehellä inhimillisyys hukassa. Olisin varmaan antanut lapsen jäädä kotiin - en palkinnoksi bussin missaamisesta vaan inhimillisyyden osoituksena.
Eli teinin ei tarvitse kantaa mitään vastuuta yhtään mistään. Teini on muutaman vuoden päästä 18 jonka jälkeen hänen pitää kantaa KAIKESTA ITSE vastuu ilman mitään apuja.
Höpö höpö. Aikuisetkin tarvitsevat välillä apua saati kotona asuva teini. Sinun elämä tuntuu kyllä kylmältä, kun olet joutunut pärjäämään yksin ilman huolenpitoa. Tunnevammainen koti vaurioittaa lasta henkisesti, se näkyy vielä aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, miksi kuulostat noin katkeralle. Taitaa käydä kateeksi, kun vanhempasi olivat itsekkäitä k-päitä.
Täytyypä kertoa autottomalle (yh)-äidilleni terveisiä että kuskaamattomuus oli kuspäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ei ole valmis auttamaan ja antamaan huolenpitoa, niin tuskin sitä sillon mies tarvitseekaan. Mieshän voi sitten itse myös laittaa omat ruuat, pestä omat pyykkinsä ja hoitaa omat asiansa. Laita sinä lasten kanssa herkkuruuat itsellenne, mies voi nälkäisenä kokata itselleen.
Jos ei ole valmis pitämään huolta yhteisöstään niin ei kyllä silloin tarvitse odottaakaan apuja.
Mitä vastuuta tuo teini on ottanut? Kun ei edes kouluun pääse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Aikuisetkin tarvitsevat välillä apua saati kotona asuva teini. Sinun elämä tuntuu kyllä kylmältä, kun olet joutunut pärjäämään yksin ilman huolenpitoa. Tunnevammainen koti vaurioittaa lasta henkisesti, se näkyy vielä aikuisena.
Ei todellakaan tarvitse. Ei ihme että nykynuoret ovat täysin uusavuttomia ja henkisesti lapsen tasolla. Eikai kukaan palkkaa töihin ihmistä jota äiti pitää vielä avustaa?
Juuri tuollaiset lapset on niitä jotka on jo 25 v. työkyvyttömyyseläkkeellä kun työelämässä on niin rankkaa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä kertoa autottomalle (yh)-äidilleni terveisiä että kuskaamattomuus oli kuspäisyyttä.
Autottomana kuskaamisen jättäminen ei ole kusipäisyyttä. Äitisi oli ollut kusipäinen, jos olisit myöhästynyt bussista, sataisi vettä ja äitisi olisi lähtenyt omalla autolla töihin ihan koulusi lähelle eikä olisi ottanut sinua kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse. Ei ihme että nykynuoret ovat täysin uusavuttomia ja henkisesti lapsen tasolla. Eikai kukaan palkkaa töihin ihmistä jota äiti pitää vielä avustaa?
Juuri tuollaiset lapset on niitä jotka on jo 25 v. työkyvyttömyyseläkkeellä kun työelämässä on niin rankkaa????
Lapsista kasvaa alisuoriutujia, jos ikinä ei ole sallittua tehdä virheitä ilman rangaistusta. Lapsille tulee hyvä itsetunto, kun he oppivat, että välillä tulee mokia ja ne saa korjattua. Apua saanut auttaa myös toisia.
Kuulehan ap. Sun mies ei oikeasti rakasta poikaa. Hän ei ehkä tiedä sitä, koska ei ole oikeaa rakkautta tuntenut. Ihminen ei tiedä, jos hän on tunteeton idiootti. Muut kyllä huomaavat sen.
Valitettavasti tämä isä jättää ikävät jäljet poikansa sieluun ikuisiksi ajoiksi.
Se, että toinen on itselle sopiva kumppani ei tarkoita sitä, että toinen on lapselle hyvä isä. Kyseessä on kuitenkin kaksi eri asiaa, sen tajunnet sinäkin.