Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.
Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivon, että minä ja mieheni olemme lapsillemme niitä aikuisia, joiden puoleen he voivat epäröimättä kääntyä kun tarvitset apua/tekevät virheitä. Sitten yhdessä mietitään mitä tehdään ja miten asia ratkaistaan, oli kyse sitten bussista myöhästymisestä tai jostain suuremmasta. Ap:n poika ei taida jatkossa ensimmäisenä ottaa isäänsä yhteyttä kun tarvitsee apua, jos ensimmäisenä on odottamassa mahdollisimman julma näpäytys.
Juurikin näin. Mihin rangaistusta muutenkaan tarvitaan, jos lapsi itsekin jo tietää mokanneensa? Sitä vartenhan ne pohjimmiltaan on olemassa. Jos vanhemman ennakkoasenne kaikkia virheitä kohtaan on jo tuollainen, että oli tapahtuma mikä tahansa täytyy olla mahdollisimman inhottava se lapsi vain alkaa salailemaan asioita. Siitä sitten vanhemmat saavat taas uutta rankaisuaihetta, kun lapsesta on tullut "valehtelija". No ylläri pylläri, että on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teki. Mitä se poika olisi oppinut, jos olisi päässyt autolla kouluun?
Ehkä jatkossa voi olla itkemättä kun opettelee lähtemään ajoissa.
Olisi oppinut, että isä on reilu tyyppi johon voi luottaa. Nyt oppi että isä on tahallaan k*sipää johon ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin nuori niin ei minua koskaan kouluun viety. En näe tässä mitään ongelmaa. Kesät talvet polkupyörällä tai kävellen. Mopokortin saatua kesät talvet mopolla.
Mikäli osaat lukea, niin nythän kyse ei ollut yleisestä kuskaamisesta, vaan tapauksesta jossa lapsi myöhästyy bussista kaatosateessa ja mies vittumaisuuttaan pistää lapsen pyöräilemään vaikka itse ajaa autolla ja samalla kyydillä olisi päässyt. Kyseessä ei ole kyytiongelma, vaan miehen asenneongelma. Miksi olla tahallaan ilkeä luottamuksellisessa suhteessa. Ymmärrän kyllä että miestä on ärsyttänyt teinin mahdollinen jatkuva viime tippaan jättäminen aamutoimissa, mutta ei silti tarvitse olla ilkeä.
Jep. Jos tarkoitus oli opettaa lasta niin lapsi oppii tällaisesta vain sen että isä on mulqvisti, johon ei ole luottamista kovassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tässä ketjussa kommentoijia, joille oma lapsi tuntuu olevan jotenkin pahin vihollinen, jolle pitää olla mahdollisimman hankala ja vittumainen, jotta ”oppii olemaan”. Jokaisesta virheestä pitää muistaa rangaista mahdollisimman kovasti, ettei vaan jatkossa mokaa.
Ihmiset, missä myötätunto ja empatia? Tottakai huonoa käytöstä ei pidä sallia, mutta mitäpä jos joskus sanoisi virheen tehneelle lapselle että ”ei se mitään, kaikki tekee virheitä”, tai ”ensikerralla yrität sitten kovemmin” tai ”kaikki meistä on joskus mokannut, siihen ei maailma kaadu”.
Toki rajat pitää olla mutta uskon että empaattiset vanhemmat kasvattavat empaattisia lapsia, lapsi ei ole sinun pahin vihollinen vaan sinun tulisi olla aina lapsen puolella.
Joo, ja sitten vielä sellainen asia että eikö kukaan aikuinen ole myöhästynyt koskaan bussista, tai mistään? Ihan hirveä rangaistava moka?
Ymmärrän asian täysin miehen näkökulmasta katsottuna. Miehet eivät ole kykeneväisiä tekemään kahta työtä samanaikaisesti. Eli mennä töihin ja viedä teini kouluun. Se on sula mahdottomuus. Hyvä jos kykenee edes autoa ajamaan kun samanaikaisesti täytyy miettiä menevänsä töihin. On niillä jumalattoman rankkaa. Ilmankos ne sitten illalla makaa sohvalla tuijottaen tyhjyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin nuori niin ei minua koskaan kouluun viety. En näe tässä mitään ongelmaa. Kesät talvet polkupyörällä tai kävellen. Mopokortin saatua kesät talvet mopolla.
Keksit tuon.
Kyllä me oikeasti hiihdimme ne kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on henkistä väkivaltaa. Tuli ihan fyysisesti paha olo tästä jutusta.
Sama juttu. Miten sairaita voivat naiset olla miesvihassaan!
Todella sairaita, Jos oma mieheni olisi edes vihjaissut tuollaista näpäytysta, niin voin sanoa, että leijonaemon vaistolla se mies olisi ollut entinen.
Voi h*lvetti että te naiset olette lapsellisia. "Leijonaemo". Joko on koppa sidukkaa ostettuna, että leijonaemo voi köllähtää iltapäivällä sohvalle katsomaan leijjonien sotaa?
Minuakaan ei viety autolla kouluun ja päädyinkin piparkakkutaloon. Siellä elelin vuosia ja syntyi Blanket, Paris ja muut.
Mies teki oikein, se joka ei mieltään pahoita ei tapojaan paranna.
Siis poika joutui fillaroimaan vaivaiset seitsemän kilometriä ja alkoi pillittää?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän asian täysin miehen näkökulmasta katsottuna. Miehet eivät ole kykeneväisiä tekemään kahta työtä samanaikaisesti. Eli mennä töihin ja viedä teini kouluun. Se on sula mahdottomuus. Hyvä jos kykenee edes autoa ajamaan kun samanaikaisesti täytyy miettiä menevänsä töihin. On niillä jumalattoman rankkaa. Ilmankos ne sitten illalla makaa sohvalla tuijottaen tyhjyyteen.
Aika ylimielinen asenne sinulla. Sinulla ei taida miestä ollakaan? Jos on niin sääliksi käy tuollaisen yli-ihmisen nollattavana olevaa miestä.
Ei mitään järkeä äijän toiminnassa jos kerran samaan suuntaan oli itse menossa. On varmaan itse kokenut kasvaessaan lyttäämistä ja alistamista ja mieltää sen jollain tavalla opettavaksi toiminnaksi mutta oma toimintansa osoittaa että näin ei tosiaankaan ole.
Ehkä poika oppi sen, ettei läheisistä tarvitse huolehtia silloin, kun heillä olisi avun tarve.
Isä huomaa vasta hoivakoti-iässä, että tuli välittäneeksi vääränlaista informaatiota pojalleen vuonna 2021.
Vierailija kirjoitti:
Siis poika joutui fillaroimaan vaivaiset seitsemän kilometriä ja alkoi pillittää?
Ymmärrän että et ymmärrä asiaa. Jos on tottunut siihen että perheenjäsenet menevät aina eri kyydeillä, ei voi käsittää tätä keskustelua.
Ymmärrän kyllä jos poikaa alkoi itkettää. Eihän putte millään jaksa polkea seitsemää kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kaatosateessa lähtisi pyöräilemään vaikka muuten pyöräilisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on henkistä väkivaltaa. Tuli ihan fyysisesti paha olo tästä jutusta.
Sama juttu. Miten sairaita voivat naiset olla miesvihassaan!
Todella sairaita, Jos oma mieheni olisi edes vihjaissut tuollaista näpäytysta, niin voin sanoa, että leijonaemon vaistolla se mies olisi ollut entinen.
Voi h*lvetti että te naiset olette lapsellisia. "Leijonaemo". Joko on koppa sidukkaa ostettuna, että leijonaemo voi köllähtää iltapäivällä sohvalle katsomaan leijjonien sotaa?
Selvästi näkee, että sinulla ei ole lapsia.
Ihana miesvihaketju taas tulilla.
Tajuatteko muuten että kaikki nuo "minä ainakin olisin ottanut avaimet ja heittänyt pojan itse kouluun ja mennyt shoppailemaan sen jälkeen, olisi mies ollut ilman autoa" jutut on just samaa tasoa kuin jossain ulìlaudalla popjat fantasioimassa mitä ne tekee naisille jotka pettää niitä parhaan kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä jos poikaa alkoi itkettää. Eihän putte millään jaksa polkea seitsemää kilometriä.
Kaskelotit ja hylkeet on vesieläimiä joten mikä ongelma?
Ihan oikein teki. Mitä se poika olisi oppinut, jos olisi päässyt autolla kouluun?
Ehkä jatkossa voi olla itkemättä kun opettelee lähtemään ajoissa.