Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.
Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.
Kommentit (507)
Itse olisin antanut teinin jäädä kotiin ja laittanut wilmaan että lapsella oli huono olo. En todellakaan laittanut ajamaan 7 km
Minä en hätkähdä, jos joku mies ei vie jotakin teiniä kouluun, mutta jos minun AVIOmieheni ei vie meidän omaa poikaa tai tytärtä kouluun sadepäivänä, niin johan alkaa kiinnostaa. Annan lapselle taksirahat ja asia on kuitattu aamun osalta. Illalla tulee ns. kehityskeskustelut miehen kanssa.
Mieheni on muuttunut iän myötä kärttyisämmäksi ja lyhytpinnaiseksi. Varmaan ikä, työ, tietoisuus omasta rajoittautuneisuudestaan, joutuu hylkäämään unelmansa vaikkapa ratamoottoripyöräilyn mestaruuksista. Hän purkaa omaa turhautuneisuuttaan minuun, olen helvetin muija ja nalkutan, vaadin, hätä ei kuunnella eikä uskota, kaikki hellyys on puf kadonnut viimeisen vuoden aikana.
Koitan kestää ja vastata tiuskimiseen sävyisästi. Mutta muutamana viikonloppuna kun mies vetää olutta olohuoneen sohvalla kaksin käsin ja narisee kuinka hän nuoruudessaan olisi voinut tehdä sitä sun tätä mutta on jumittunut nyt tähän meidän perhe-elämään niin olen tyynesti kusaissut tirauksen kusta hänen olutpulloonsa sillä välin kun hän käy tupakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teini myöhästyy lentokoneesta aikanaan loma tai työmatkalla niin iskäkö vie perille?
Mä opin tenava muutamalla kerralla olemaan pysäkillä ajoissa., kahdenksan ikäisestä kuintenkin kulkenut yli 10km julkisilla, yksin ilman iskää.
En yhtään ihmettele, miksi kuulostat noin katkeralle. Taitaa käydä kateeksi, kun vanhempasi olivat itsekkäitä k-päitä.
Täytyypä kertoa autottomalle (yh)-äidilleni terveisiä että kuskaamattomuus oli kuspäisyyttä.
Autottomana kuskaamisen jättäminen ei ole kusipäisyyttä. Äitisi oli ollut kusipäinen, jos olisit myöhästynyt bussista, sataisi vettä ja äitisi olisi lähtenyt omalla autolla töihin ihan koulusi lähelle eikä olisi ottanut sinua kyytiin.
Miesvihatarina ei kerro montako kertaa kuvitteellinen itkuinen teini on kuskattu sinne kouluun kun se on aina myöhässä kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teini myöhästyy lentokoneesta aikanaan loma tai työmatkalla niin iskäkö vie perille?
Mä opin tenava muutamalla kerralla olemaan pysäkillä ajoissa., kahdenksan ikäisestä kuintenkin kulkenut yli 10km julkisilla, yksin ilman iskää.
En yhtään ihmettele, miksi kuulostat noin katkeralle. Taitaa käydä kateeksi, kun vanhempasi olivat itsekkäitä k-päitä.
Täytyypä kertoa autottomalle (yh)-äidilleni terveisiä että kuskaamattomuus oli kuspäisyyttä.
Autottomana kuskaamisen jättäminen ei ole kusipäisyyttä. Äitisi oli ollut kusipäinen, jos olisit myöhästynyt bussista, sataisi vettä ja äitisi olisi lähtenyt omalla autolla töihin ihan koulusi lähelle eikä olisi ottanut sinua kyytiin.
Miesvihatarina ei kerro montako kertaa kuvitteellinen itkuinen teini on kuskattu sinne kouluun kun se on aina myöhässä kaikkialta.
Ei se ole kovin kummoista kuskaamista, jos lähtöaika ja -paikka sekä määränpää on kummallakin perheenjäsenellä sama. Ei ainakaan minulle, minä olen tykännyt viettää aikaa omien teinieni kanssa. Tietysti, jos vihaa lapsiaan, niin jokainen minuutti on liikaa.
Jos oletetaan että koko tarina on tuollainen kuin ap kertoo niin eihän se hyvältä kuulosta. Kyllä normaalissa perhessä autetaan toisia ja pidetään perheenjäsenien puolia eikä opeteta nöyryyttämällä
Jos taas ap:n mies on moneen kertaan sanonut pojalle että jos meinaat kyytiin ehtiä niin nyt vipinää tossuihin ja poika vaan kupeksii niin jossain kohtaa on sanottava että mee pyörällä ettei itse myöhästy
kai nämä mulkvisyi vanhemmat jotka kirjoittelee jostain vastuun ottamisesta tajuaa olevansa aivan kamalia vanhempia? omat vanhemmat on aivan samaa porukkaa joten tiedän mistä puhun. ei pidä tehdä niitä lapsia jos ei osaa kasvattaa muuten kuin nöyryyttämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mulkvisti kyllä. Oma isäni teki esimerkiksi niin, että ajoi autolla ohi, kun rämmein lumisateessa koulusta kotiin joskus 10-vuotiaana. Ei siis ottanut kyytiin, vaikka kotiin oli töistä menossa. Sitten kotona naureskeli asialle ja väitti, ettei muka tunnistanut. Täys k**pä!
Ei tuo ole mitään vattuilua. Vanhemman yksi tärkeimmistä tehtävistä on kasvattaa lpasi ottamaan vastuuta itsestään. EIKÄ paapoa sitä.
Mikäs tuossa tarkalleen ottaen on paapomista? Siinähäns e isukkiki paapottuna ajelee autollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miehellä inhimillisyys hukassa. Olisin varmaan antanut lapsen jäädä kotiin - en palkinnoksi bussin missaamisesta vaan inhimillisyyden osoituksena.
Eli teinin ei tarvitse kantaa mitään vastuuta yhtään mistään. Teini on muutaman vuoden päästä 18 jonka jälkeen hänen pitää kantaa KAIKESTA ITSE vastuu ilman mitään apuja.
Nimenomaan. Ja silloin hän ottaa vastuun itse siitä, että päättää vaikka jäädä kotiin myöhästyttyään jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miehellä inhimillisyys hukassa. Olisin varmaan antanut lapsen jäädä kotiin - en palkinnoksi bussin missaamisesta vaan inhimillisyyden osoituksena.
Eli teinin ei tarvitse kantaa mitään vastuuta yhtään mistään. Teini on muutaman vuoden päästä 18 jonka jälkeen hänen pitää kantaa KAIKESTA ITSE vastuu ilman mitään apuja.
Mistä lähtien ihminen muuttuu 18-vuotiaana muusta yhteiskunnasta erilliseksi saarekkeeksi, jonka täytyy vastata ihan kaikesta joka tilanteessa ypöyksin ilman kenenkään apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mkieltä mammat kun poika ei halua inttiin ja pelaa sotapelejä ja ei oo mitään vakaumusta ja isä reservin kapteeni ja sanoo että tottakai sinä menet inttiin ja äiti sanoo että ei tietenkään tarvitse. Miten tämä ratkeaa?
Etkö tosiaan itse keksi, mikä on ainoa ratkaisu? Mietipä vähän.
meillä kävi niin että Valistin jo hyvissä ajoin että mikä vellihousu sellainen on joka ei käy inttiä ja pelaa sotapeleja netissä ja ei oo vakautumusta . Ei puhunut siihen mitään, oli vasta silloin 16 vee. Kerooin vielä että isoisä taisteli vapaudenv puolesta. Yo kirjoituksen jälkeen meni inttiin ja sen jälkeen Hgin yliopistoon sinne minne halusi. Ei kehunut inttiä eikä valittanut. Laitoin ruoan aina valmiiksi kun tuli lomille ja en oo ikinä tehnyt niin paljon korvapuusteja kun siihen aikaan tein. Ei mitään pakkas puusteja vaan tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mkieltä mammat kun poika ei halua inttiin ja pelaa sotapelejä ja ei oo mitään vakaumusta ja isä reservin kapteeni ja sanoo että tottakai sinä menet inttiin ja äiti sanoo että ei tietenkään tarvitse. Miten tämä ratkeaa?
Etkö tosiaan itse keksi, mikä on ainoa ratkaisu? Mietipä vähän.
meillä kävi niin että Valistin jo hyvissä ajoin että mikä vellihousu sellainen on joka ei käy inttiä ja pelaa sotapeleja netissä ja ei oo vakautumusta . Ei puhunut siihen mitään, oli vasta silloin 16 vee. Kerooin vielä että isoisä taisteli vapaudenv puolesta. Yo kirjoituksen jälkeen meni inttiin ja sen jälkeen Hgin yliopistoon sinne minne halusi. Ei kehunut inttiä eikä valittanut. Laitoin ruoan aina valmiiksi kun tuli lomille ja en oo ikinä tehnyt niin paljon korvapuusteja kun siihen aikaan tein. Ei mitään pakkas puusteja vaan tuoreita.
vakaumus
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin antanut teinin jäädä kotiin ja laittanut wilmaan että lapsella oli huono olo. En todellakaan laittanut ajamaan 7 km
Onko sun lapsi ylipainoinen vai miksi 7 km on hälle liian ylivoimainen matka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitä tänne rutiset? Sille miehelle sun pitäis puhua, kai te sentään puhutte keskenänne, jos parisuhteessa olette.
Jos kyseessä olisi oma mies, en puhuisi hänelle muutamaan päivään yhtään mitään. Sanottavani olisin sanonut jo aamulla.
Eiköhän se oo ennemminkin palkinto miehelle, ettei tartte kuunnella sun nalkutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien ihminen muuttuu 18-vuotiaana muusta yhteiskunnasta erilliseksi saarekkeeksi, jonka täytyy vastata ihan kaikesta joka tilanteessa ypöyksin ilman kenenkään apua?
Huolehtiiko äitisi että olet ajoissa lentokentällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitä tänne rutiset? Sille miehelle sun pitäis puhua, kai te sentään puhutte keskenänne, jos parisuhteessa olette.
Jos kyseessä olisi oma mies, en puhuisi hänelle muutamaan päivään yhtään mitään. Sanottavani olisin sanonut jo aamulla.
Eiköhän se oo ennemminkin palkinto miehelle, ettei tartte kuunnella sun nalkutusta.
Meidän koti ei ole vankila, mies voi lähteä heti, kun siltä tuntuu.
Isä saa varmaan mennä vanhana yksinään pyörätuolilla kaatosateessa. Tuollaisilla teoilla ei rakenneta läheisiä välejä, eikä luottamusta, vaan herätetään vihaa ja pettymystä.
Lapsia ja teinejä kohdellaan noin. Harva kehtaisi "antaa opetuksen" vaimolleen, pomolleen tai ystävälleen. Jos et rankaise yhtävääsi, miksi rankaiset lasta. Se, että myöhästyi bussista harmittaa jo, ei lyötyä tarvitse lyödä. Kaikki myöhästyvät joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehtiiko äitisi että olet ajoissa lentokentällä?
Miten se nyt mihinkään liittyy? Jos myöhästyisin kyydistäni, jonka olisi minut sinne tarkoitus viedä niin joo saattaisin kysyä äidiltäni kyytiä, jos se olisi mahdollista. Typerää vertailla muutenkaan asioita, joita aikuisten on mahdollista tehdä siihen, että teini on omien vanhempiensa armoilla autokortittomana ja mahdollisesti rahattomanakin.
Olen elänyt tilanteessa jossa jokaisesta virheestä huudettiin ja rankaistiin. Se ei tehnyt minusta vahvaa tai virheetöntä, sen sijaan se kasvatti kynnystä yrittää mitään koska mikään täydellisyyttä vähempi ei ole riittävää ja tiedän olevani vain tavallinen ihminen joka pakostakin tulee välillä tekemään virheitä jos jotain yrittää.