Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostunut heittämään teiniä kouluun samalla kun meni töihin. Voi h*lkkari kun ottaa päähän.

Vierailija
21.05.2021 |

Teini myöhästyi bussista. Miehen mukaan jos on varaa myöhästyä, on varaa myös pyöräillä kouluun. On tosi tarkka auton käytöstä ja menee itsekin koulun viereen töihin yleensä aina pyörällä (7km suunta). Nyt kun on kaatosade nin ajatteli ITSE mennä autolla mutta ei v*ttu halunnu ottaa poikaa kyytiin että oppii olemaan. Lähti vittumaisesti töihin ja poika lähti kyyneliä nieleskellen kouluun. V*tuttaa niin paljon teinin puolesta. Milloin tostakin ukosta tuli noin itsekäs p*skapää? Hyvä fiilis varmaa kaikilla illalla.

Kommentit (507)

Vierailija
221/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi mitenkään tietää onko lapsesi oikeasti arvostettu työyhteisössään vai pidetäänkö häntä kusipäänä.

Nämä vetelät velliperseet eivät ainakaan ole, kun ei ole kukaan herättämässä ajoissa tai viemässä töihin.

Vierailija
222/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadistinen käytös ei ole omiaan edistämään isän ja pojan välejä. Hemmetin keskenkasvuinen isä. Olisi varmaan parempi vaihtaa maisemaa kuin jättää herkässä iässä oleva poika oppimaan isänsä kaltaiseksi katkeraksi äijäksi.

Minunkaan eksäni ei tajunnut, miten karkotti käytöksellään omat lapsensa. Nyt neljä vuotta eron jälkeen yrittää tavoittaa heitä puhelimella ja ties miten, mutta aikuiset lapset eivät hänelle vastaa koska isä on heitä kohdellut huonosti.

Toistuvasti vonkuu minua välittäjäksi. Olen vastannut, etten ole ikinä sotkeutunut heidän väleihinsä enkä tee niin jatkossakaan. Korjatkoon itse sen minkä on rikkonut.

Lasten puolesta suruttaa, että isä osoittautui tuollaiseksi. Ihmisestä kun ei etukäteen tiedä, miten se mihinkin asiaan reagoi ja miten selviytyy elämän karikoista. Rupeaako esimerkiksi ryyppäämään.

Sadistinen? Ihan todella? Sadistinen???

Meneekö nyt turhan syvälle tunteisiin se että toinen joutuu pyöräilemään oman mokan takia pari kilometriä?

Ei minulle, mutta pojalle. Tunne-elämän haavathan ne persunkin persuksi tekevät.

Sinullakin ihan ilmeisesti ollut paska isä, ellei peräti täyspaska, joka on pelkästään siittänyt ja karannut.

Käytös ja vuorovaikutus surkeaa tuolla isällä, mutta tokihan samaistut häneen kun samanlainen olet.

Kyllä, olen pistänyt lapseni vastaamaan laiskuudestaan kuten esim jos eivät ole viitsineet herätä ajoissa niin suoriutukoon kouluun miten parhaaksi näkevät. Nimenomaan siis jos kyse on laiskuudesta tai omasta huolimattomuudesta.

Arvaappa mitä? Lapset on nyt kolmekymppisiä täysipäisiä, vastuullisia ja arvostettuja omissa työyhteisöissään. Eivätkä ole menneet rikki tai hylänneet minua. Päinvastoin, meillä on yhteisiä harrastuksia, nähdään usein ja ollaan jollain tavalla päivittäin yhteydessä

Lisäksi ollaan pidetty lasten isän kanssa aina yhtä linjaa. Jos toinen toimii jotenkin mistä toinen ei pidä, asiasta keskustellaan kahden kesken ja sovitaan toimintatavat. Lasten kuullen ei kyseenalaisteta toisen ratkaisuja.

Entä jos lapsesi myöhästyi siksi, että vessassa meni pitempään tai kengännauha oli solmussa tai jostain muusta syystä, jota hän ei osannut ennakoida? Sanoitko tylysti, että oma vikasi, en auta, kun lapsi pyysi sinulta kyytiä saman matkan varrella olevaan kouluun?

Vanhempien kannattaisi muistaa, että ne pahat teot jäävät lasten muistiin ja vaikka ne tunkisi miten syvälle, ne pomppaavat esiin, kun omalle lapselle tulee sama tilanne eteen. Siinä saa vanhempi sitten miettiä, että mikäs nyt, kun lapset eivät enää pidä yhteyttä.

Lueppas ihan ajatuksella tuo ensimmäisen kappaleen viimeinen lause jos miesraivokiimaltasi kykenet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan jopa ymmärrän miestä.

Nykypentuja pidetään mielestäni aika pumpulissa.

Vierailija
224/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadistinen käytös ei ole omiaan edistämään isän ja pojan välejä. Hemmetin keskenkasvuinen isä. Olisi varmaan parempi vaihtaa maisemaa kuin jättää herkässä iässä oleva poika oppimaan isänsä kaltaiseksi katkeraksi äijäksi.

Minunkaan eksäni ei tajunnut, miten karkotti käytöksellään omat lapsensa. Nyt neljä vuotta eron jälkeen yrittää tavoittaa heitä puhelimella ja ties miten, mutta aikuiset lapset eivät hänelle vastaa koska isä on heitä kohdellut huonosti.

Toistuvasti vonkuu minua välittäjäksi. Olen vastannut, etten ole ikinä sotkeutunut heidän väleihinsä enkä tee niin jatkossakaan. Korjatkoon itse sen minkä on rikkonut.

Lasten puolesta suruttaa, että isä osoittautui tuollaiseksi. Ihmisestä kun ei etukäteen tiedä, miten se mihinkin asiaan reagoi ja miten selviytyy elämän karikoista. Rupeaako esimerkiksi ryyppäämään.

Meneekö nyt turhan syvälle tunteisiin se että toinen joutuu pyöräilemään oman mokan takia pari kilometriä?

Ei minulle, mutta pojalle. Tunne-elämän haavathan ne persunkin persuksi tekevät.

Sinullakin ihan ilmeisesti ollut paska isä, ellei peräti täyspaska, joka on pelkästään siittänyt ja karannut.

Käytös ja vuorovaikutus surkeaa tuolla isällä, mutta tokihan samaistut häneen kun samanlainen olet.

Kyllä, olen pistänyt lapseni vastaamaan laiskuudestaan kuten esim jos eivät ole viitsineet herätä ajoissa niin suoriutukoon kouluun miten parhaaksi näkevät. Nimenomaan siis jos kyse on laiskuudesta tai omasta huolimattomuudesta.

Arvaappa mitä? Lapset on nyt kolmekymppisiä täysipäisiä, vastuullisia ja arvostettuja omissa työyhteisöissään. Eivätkä ole menneet rikki tai hylänneet minua. Päinvastoin, meillä on yhteisiä harrastuksia, nähdään usein ja ollaan jollain tavalla päivittäin yhteydessä

Lisäksi ollaan pidetty lasten isän kanssa aina yhtä linjaa. Jos toinen toimii jotenkin mistä toinen ei pidä, asiasta keskustellaan kahden kesken ja sovitaan toimintatavat. Lasten kuullen ei kyseenalaisteta toisen ratkaisuja.

Entä jos lapsesi myöhästyi siksi, että vessassa meni pitempään tai kengännauha oli solmussa tai jostain muusta syystä, jota hän ei osannut ennakoida? Sanoitko tylysti, että oma vikasi, en auta, kun lapsi pyysi sinulta kyytiä saman matkan varrella olevaan kouluun?

Vanhempien kannattaisi muistaa, että ne pahat teot jäävät lasten muistiin ja vaikka ne tunkisi miten syvälle, ne pomppaavat esiin, kun omalle lapselle tulee sama tilanne eteen. Siinä saa vanhempi sitten miettiä, että mikäs nyt, kun lapset eivät enää pidä yhteyttä.

Lueppas ihan ajatuksella tuo ensimmäisen kappaleen viimeinen lause jos miesraivokiimaltasi kykenet

Joo, luin. Se oli kysymyslause ja odotan siihen vastausta.

Vierailija
225/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki oikein. Parempi opettaa lapselle nuoresta pitäen, että omilla teoilla on seurauksia ja pitää osata kantaa vastuuta omista teoistaan. Tuskin lapsi toistamiseen myöhästyy.

Nykyiset 20-30 vuotiaat on kasvatettu pilalle ja tulevat töihin milloin vaa. Ei mitää vastuuta itsestään. Jos siis käyvät edes töissä, moni elelee ihan tyytyväisenä laiskotellen Kelan rahoilla.

Vierailija
226/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, että ap:n poika oli aamurunkulla. Teinipojat haluavat rauhoittaa usein mielensä, että mälsää bilsaa tai matematikkaa. Vielä kun luokassa edessä istuvan Kaarinan päärynän muotoinen perä on niin houkutteleva. ...

Vierailija
227/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän sun teinin puolesta. Kerro sille, että täällä ihmiset on hänen puolellaan. Miehesi on kyllä täys *ulkku.

Oma mieheni tekee etätöitä kotona ja heittää silti monena aamuna teinityttömme kouluun viiden kilometrin päähän. Esimerkiksi tänä aamuna kun tuli vettä kaatamalla. Tavallisesti tyttö pyöräilee.

Vierailija
228/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki oikein. Parempi opettaa lapselle nuoresta pitäen, että omilla teoilla on seurauksia ja pitää osata kantaa vastuuta omista teoistaan. Tuskin lapsi toistamiseen myöhästyy.

Nykyiset 20-30 vuotiaat on kasvatettu pilalle ja tulevat töihin milloin vaa. Ei mitää vastuuta itsestään. Jos siis käyvät edes töissä, moni elelee ihan tyytyväisenä laiskotellen Kelan rahoilla.

Ja onneksi poika voi opettaa isälle saman asian eli kun tämä tarvitsee apua tai haluaa olla kiva isä, joka vie pojan kalaan, niin poika toteaa, että kiitos ei, seurasi ei kiinnosta.

Vierailija
229/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinä sanoit jotain? Eikö sinulla ole sanottavaa? Taatusti olisi oma lapseni mennyt siinä kyydissä tai olisi mies itsekin pyöräillyt.

Näinpä. Olisin kyllä nostanut melkoisen metakan, jos mieheni oikein haluamalla haluaa nöyryyttää ja kiusata omaa lastaan.

Kuri se olla pitää, teinit ei voi hyppiä silmille. Sitten on niitä perheitä joissa on vapaan kasvatuksen tuotoksia jotka saavat mellastaa kotona miten haluaa ja se näkyy myöhemmin huumeiden käytössä ja rikoksissa.

Öyh öyh öyh. Tällä ei ole mitään tekemistä kurinpidon kanssa. Ihan oikeasti jostain inhimillisestä syystä teini myöhästyy kerran bussista ja siitä pitää olla valmis rankaisemaan ja kurittamaan oikein kunnon k*sipäisellä tavalla!? Luulen kyllä, ettei ap:n miehellä ollut edes ajatuksena mikään kurittaminen, vaan ihan puhdas veemäisyys, että saa ivallisesti hymyillä lämpimästä autosta, kun oma mukula sotkee pyörällä rankkasateessa, kun meni nyt myöhästymään.

Vierailija
230/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen ja kyllä minut on kasvatettu siten, että teoilla on seurauksia ja pitää kantaa vastuuta, mutta eipä meidän perheessä vanhemmat opettaneet noita taitoja k*sipäisellä tavalla. Voin vaan kuvitella, että jatkuvalla v**tuilulla ja näpäyttelyllä tulee juurikin noita ihmisiä, jotka jäävät laiskottelemaan Kelan rahoilla.

Vierailija
231/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen ja kyllä minut on kasvatettu siten, että teoilla on seurauksia ja pitää kantaa vastuuta, mutta eipä meidän perheessä vanhemmat opettaneet noita taitoja k*sipäisellä tavalla. Voin vaan kuvitella, että jatkuvalla v**tuilulla ja näpäyttelyllä tulee juurikin noita ihmisiä, jotka jäävät laiskottelemaan Kelan rahoilla.

Niinpä. Miksi edes yrittää, jos ei heti osaa tai tulee virhe, niin siitä saa rangaistuksen? Näpäyttelijät kasvattavat lapsistaan alisuoriutujia, jotka pelkäävät virheitä.

Vierailija
232/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koette kaiken rangaistukseksi? Lähinnä kai tuollainen on opetus. Onko kaikki mitä pitää vaivautua tekemään vasten tahtoaan rangaistus? Tuolla ajattelutavalla koko elämä on yhtä rangaistusta.

Vierailija
233/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kannattaa opettaa pienestä pitäen että täytyy olla ajoissa jos kouluun bussilla niin on ajoissa pysäkillä.  Koulusta ei myöhästytä, hammaslääkärille mennään ajoissa, myöhemmin pääsykokeet, lähdetään hyvissä ajoin eikä viimeisellä bussilla, työpaikka haastzattelut, eikä tulla viimeisellä minuutilla. 

Voi jukolauta. Sinä et ole KOSKAAN IKINÄ elämässäsi myöhästynyt mistään, unohtanut mitään? Vai onko se eri juttu, kun on aikuinen? Hihhih miten hauskaa, jos yhden ainoan kerran nukut vahingossa pommiin ja pomosi uhkaisi heti potkuilla :) ihana opettavainen pomo. Tai unohdat lapsen kaverisynttärit ja viime minuuteilla on haettava joku lahja ja sinun kumppanisi ja lapsesi osoittelisivat sinua sormella miten hirveä ihminen olet, kun tuollaisen menit unohtamaan...

en unohtanut kaverisynttäreitä (1 lapsi) en oo myöhästynyt lääkäristä, en hammaslääkäristä, en työpaikkahaastattelusta ts ajoissa, en isompienkaan synttäreistä, häistä jne. En oo myöhästynyt lentokoneesta ja oon monet kerrat matkustanut, en junasta. Tärkeisiin menoihin varaan aikaa. Työpaikka jossa kellokortti niin hyvä ja myöhemmin kello kortiton ja jos myöhästyi niin heti soitto, ne myöhästymiset on laskettavissa yhden käden sormin. 

Miten pomosi näpäytti sinua myöhästymisestä? Tai mitäpä, jos kulkisit työmatkasi bussilla ja satut myöhästymään bussista joskus kerran elämässä ja samaan aikaan töihin autolla lähtisi kumppanisi, joka menee vielä samaan suuntaan, mutta sanoo, ettei ota sinua kyytiin - polje kaatosateessa myöhästelijä! Olisit varmaan onnellinen kumppanistasi :)

Vierailija
234/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koette kaiken rangaistukseksi? Lähinnä kai tuollainen on opetus. Onko kaikki mitä pitää vaivautua tekemään vasten tahtoaan rangaistus? Tuolla ajattelutavalla koko elämä on yhtä rangaistusta.

Opetus? Jos teinin sijaan bussista myöhästyjä olisi puoliso, niin onko silloinkin ok opetuksena jättää pois kyydistä, vaikka menee samaan suuntaan?

Vierailija
235/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetus? Jos teinin sijaan bussista myöhästyjä olisi puoliso, niin onko silloinkin ok opetuksena jättää pois kyydistä, vaikka menee samaan suuntaan?

On. Jokainen on vastuussa siitä että ehtii ajoissa.

Vierailija
236/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, luin. Se oli kysymyslause ja odotan siihen vastausta.

Ei oisi tarvinnut kysyä jos oisit lukenut tai ehkä paremminkin ymmärtänyt

Vierailija
237/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se ero, että puolisoa ei tarvitse kasvattaa vastuullisuuteen vaan hän on todennäköisesti jo läksynsä oppinut. Kaverivanhemmuus on ilmeisen suosittua nykyään, kun lasta pitää näköjään kohdella kuin aikuista. Vai oletko myös asettanut puolisollesikin kotiintuloajan kun lapsellasikin (ehkä) on? Onhan se kyllä aikamoinen rangaistus jos pitää tulla yöksi kotiin, tiedä mitä traumoja tuollaisestakin tulee. 

Vierailija
238/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Jokainen on vastuussa siitä että ehtii ajoissa.

Taidat olla oikein rakastettava ja empaattinen puoliso ja vanhempi :) tosin tuskin olet kumpaakaan.

Vierailija
239/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rangaistus, koska samaan aikaan samaan paikkaan oli menossa oma vanhempi autollaan. Opetus olisi pyörämatka sateessa, koska muuta kyytiä ei olisi ollut saatavilla. Huomaatko eron?

Vierailija
240/507 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teini ei voinut kävellä tai pyöräillä kouluun? Tai äityliini voinut viedä kullannuppua? Joillakin työpaikka on sellainen, että sinne pitää mennä ajallaan, eikä vasta sitten, kun harrastuksiltaan ehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä