Ottaako kaikki naiset vaihdevuosiin korvaushoitoja?
Kommentit (73)
Miksi ihmeessä oisin ottanut? Ne meni huomaamatta ohi.
Nykyään ovat selvästi lievempi naisten vaihtisoireet, miksihän? Kait syöty e-pillereitä tms ikämme.
Ei ota. En edes tiedä, miksi ottaisin. Ei ole mitään isoja vaivoja, ei edes hikoiluta.
T. 56 v.
No ei totta totisesti. Ei ole ollut tarvetta .
Te, jotka alapeukutatte hormonihoidolle niin, hikoilkaapas itse tunnin välein yötäpäivää vaatteet litimäräksi, ja sitten kun olette valvoneet vuoden yhtäsoittoa niin että meinaa hulluksi tulla ja kiukuttelette joka asiasta ilman mitään syytä, plus ne raivokohtaukset, ja kun joka paikkaa särkee ja älyttömät rytmihäiriöt meinaa pilata elämän, niin.....ei ole kivaa elämää se. Mutta, vähälläkin voi selvitä, minä en selvinnyt. Parin viikon jälkeen hormonihoidon aloittamisesta, elämä tuntui taas elämisen arvoiselta. Sellaista täällä.
En olisi voinut ottaa, koska mulla ollut kaksi veritulppaa ja taustalla geenimutaatio joka tekee tulppia. Onneksi oireet pysyneet siedettävinä.
En ole vielä ottanut, mutta resepti kyllä on. Pitää miettiä vielä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut, vielä. Pärjään ainakin nyt luontaistuotteilla. Jos hikoilu palaa, painun saaman tien gynelle.
Mitä valmistetta käytät?
Aion ottaa kun aika tulee. Toivottavasti ei 10 vuoteen vielä.
Ystäväni on lämpimästi suositellut. Sanoi että pysyy paikat nuorena ja muutenkin kun riittävän ajoissa aloittaa eli jo esivaihtareissa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ovat selvästi lievempi naisten vaihtisoireet, miksihän? Kait syöty e-pillereitä tms ikämme.
Söin nuorena pari vuotta pillereitä ja siinä se. Mulla ainain on erittäin terveellinen ruokavalio ja olen ajatellut sen helpottavan näitä vaihdevuosioireita. Siis oireita oli yhtikästä mitään lopulta.
Ei ota. Meillä suvussa korkea rintasyöpäriski, joten en ole ottamassa, eikä ottanut äitinikään. Hän on tosin sairastanut myöhemmin rintasyövän.
Todellakin käytän. Elämä olisi yhtä helvettiä ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on lämpimästi suositellut. Sanoi että pysyy paikat nuorena ja muutenkin kun riittävän ajoissa aloittaa eli jo esivaihtareissa.
Mitä tarkoittaa pysyy paikat nuorena? Mulla ainakin seksi luistaa vaikka on vaihdevuodet päällä.
En tarvinnut.
Vv kesti 5v ja oli pelkkiä kuumia aaltoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin nuorena pari vuotta pillereitä ja siinä se. Mulla ainain on erittäin terveellinen ruokavalio ja olen ajatellut sen helpottavan näitä vaihdevuosioireita. Siis oireita oli yhtikästä mitään lopulta.
No ei se terveeellinen ruokavalio sitä ratkaise. Toisille ei tule oireita ja toisille tulee tosi rajuja oireita. Se että sulle ei ole tullut, ei tarkoita että se kanssasisar jolla on pahat oireet eläisi epäterveemmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se terveeellinen ruokavalio sitä ratkaise. Toisille ei tule oireita ja toisille tulee tosi rajuja oireita. Se että sulle ei ole tullut, ei tarkoita että se kanssasisar jolla on pahat oireet eläisi epäterveemmin kuin sinä.
Kuka tietää. Olen lukenut, että ruokavalio voi vaikuttaa paljonkin vaihdevuosioireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut paikkojen kanssa mitään ongelmia. Vv loppui 8v sitten ja seksi luistaa loistavasti. Ei ole kuivuutta tms
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka alapeukutatte hormonihoidolle niin, hikoilkaapas itse tunnin välein yötäpäivää vaatteet litimäräksi, ja sitten kun olette valvoneet vuoden yhtäsoittoa niin että meinaa hulluksi tulla ja kiukuttelette joka asiasta ilman mitään syytä, plus ne raivokohtaukset, ja kun joka paikkaa särkee ja älyttömät rytmihäiriöt meinaa pilata elämän, niin.....ei ole kivaa elämää se. Mutta, vähälläkin voi selvitä, minä en selvinnyt. Parin viikon jälkeen hormonihoidon aloittamisesta, elämä tuntui taas elämisen arvoiselta. Sellaista täällä.
Nää alapeukuttajat on niitä joilla mitään oireita ei edes ole ja eivät tajua miten kamalaa se on elää kun elämä ei ole elämisen arvoista. Se että hormonikorvaushoito vie nuo hirveydet pois on juuri osoitus että toimii.
En aio ottaa.