Ottaako kaikki naiset vaihdevuosiin korvaushoitoja?
Kommentit (73)
En mä semmosia ajatellut tarvita. Hikoiluttaa kuitenkin vain vähän öisin. Parempi vaan kun kerrankin on lämmin.
En aio ottaa. Liian suuret riskit.
Jos on jo kerran hoidettu rintasyöpä, hormonikorvaushoitoja ei anneta.
Otan jos on pakko ja en pärjää muuten oireiden kanssa. Pahoin pelkään, että joudun otamaan, koska esivaihdevuosioireetkin ovat olleet jo elämää häiritseviä.
Vierailija kirjoitti:
En aio ottaa. Liian suuret riskit.
Niin, mutta oletko lukenut hyödyistä. Riski sairastua vaikka mihin sairauteen iän myötä kasvaa joka tapauksessa. Voi olla että muutat vielä mielesi kun valvot joka yö pari vuotta.
Ottaisit nyt.
T: kaikki työkaverisi
En ole ottanut, ei ole mitään hankalia oireita ollut.
En ota. En ole koskaan ottanut, eikä gyne ole niitä mulle tuputtanut.
Ei. Hormoneista tulee haittoja joillekin ja osalla migreenitaipumus.
En ole ottanut, vielä. Pärjään ainakin nyt luontaistuotteilla. Jos hikoilu palaa, painun saaman tien gynelle.
Minulle ei niitä edes annettaisi. Toivon kovasti, ettei tule ihan kauheita vaihdevuosioireita.
Olisin ottanut, jos oireet olisivat olleet häiritsevät. En ottanut, koska pärjäsin ilman.
Kalliiksi olisi tullut, kun nämä v-vuodet on kestäneet jo 12 vuotta.
En. Naisilla ollut vaihdevuodet aina, miksi niihin pitäisi jotain hormoneja syödä?
En ole ottanut. Oikeastaan pari-kolme kuukautta oli sellaista, että ehkä kerran päivässä tuli kuuma aalto, mutta se oli sitten siinä.
Noiden muutaman kuukauden jälkeen ei ole tullut mitään ylimääräisiä oireita. Ei kuumia aaltoja, ei hikoilua eikä mitään muutakaan. Onneksi maltoin odottaa ja katsella mihin tilanne menee. Ei tarvitse ottaa mitään ylimääräistä.
No ei todellakaan ota.