Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei tarvitse laittaa kuin ripsiväriä"

Vierailija
20.05.2021 |

Aika usein täällä tulee esille sellainen ohjenuora, kun joku kyselee esim. miten saada tyyliään naisellisemmaksi tai ylipäätään puhutaan meikkaamisesta, että "ei tarvitse meikata paljon, ripsiväri riittää". Tämä vähän ihmetyttää minua, kun itselläni ripsiväri on meikkauksen prioriteettilistan häntäpäässä, kun teen eriasteisia meikkejä arkeen ja juhlaan. Olisi kiva kuulla, millaisia meikkituotteiden tärkeysjärjestyksiä muilla on ja onko se ripsiväri useimpien ykkönen.

Itselläni järjestys menee aika lailla näin:
1. Peitevoide
2. Kulmageeli/väri
3. Huuliin jotain väriä eli huulipuna, -kiilto taikka sävyttävä rasva
4. Poskipuna
5. Luomiväri
6. Joku korostustuote, highlighter
7. Rajauskynä
8. Ripsiväri
9. Vähän monimutkaisempi useamman sävyn luomiväri
10. Tykkään pitää meikkipohjan lähes aina mahdollisimman kevyenä, joten tänne viimeiselle sijalle tulee meikkivoide ja puuteri taikka puuterimainen mineraalimeikkivoide erikoistapauksiin

Millaisia näkemyksiä av:lta löytyy?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasan kolme tuotetta, ja niitäkin käytän tosi harvoin. Ripsiväri, huulipuna ja talviaikaan värivoide. Kyllä sitä näyttää paremmalta kun on meikit naamassa, mutta aika harvoin on tarvetta näyttää paremmalta.

Vierailija
62/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ripsaria riittää toki jos on hyvä iho.

Kirjava tai muuten huono iho ei todellakaan näytä hyvältä täysin laittamattomana. Onneksi on meikkivoide, ilman sitä moni näyttäisi erittäin epämääräiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku kunnia-asia ettei käytä juuri mitään meikkiä?

Vierailija
64/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ettei ole aivopesty miellyttämään miehiä

Vierailija
65/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ripsaria riittää toki jos on hyvä iho.

Kirjava tai muuten huono iho ei todellakaan näytä hyvältä täysin laittamattomana. Onneksi on meikkivoide, ilman sitä moni näyttäisi erittäin epämääräiseltä.

Varmaan samalta kuin valtaosa miehistä.

Vierailija
66/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin laitan ripsiväriä ja kulmaväriä. Vapaapäivinä en mitään. Juhliin tälläytyessä sitten lisäksi hyvin kevyesti mattapintaista meikkivoidetta ja luomiväriä. 

Moni nainen olisi paljon kauniimpi, jos sitä pakkelia olisi puolet vähemmän.

Pakkelia? Pakkelia!?

Niin vähän kuin suominaiset meikkaa niin jonkun mielestä naisilla on hirveästi "pakkelia"?

tsiisus taas 

Vierailija
67/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ykkönen vaan se on ainoa tuote. Hieman peitän myös silmänalusia toisinaan. Yleensä vain ripsiväri.

Mä en koskaan oo laittanut pelkkää ripsaria, ei mitenkään kaunista vaan korostaa rasvaista punakkaa ihoa rumasti. Mä joko meikkaan ns kunnolla tai oon ilman mitään. Tässä mun prio-lista:

1. Meikkivoide

2. Puuteri

3. Kulmakynä

4. Aurinkopuuteri

5. Luomiväri

6. Ripsari

7. Poskipuna

Käytännössä joka päivä nämä naamassa

Vierailija
68/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ripsiä pitää taivuttaa?

Vierailija
69/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollenkaan kulmakarvoja, joten ne on kestopigmentoitu (omasta takaa pelkkää muutaman millin pituista nukkaa. Nuorempana oli enemmän, mutta en tiedä minne ne ovat kaikonneet).

Myös eyeliner on kestopigmentoitu. Suosittelen todella vahvasti tätä niille, jotka tykkäävät käyttä eyelineria. 

Iho on luojan kiitos hyvä, sille ei tarvitse tehdä arkisin yhtään mitään.

Olisikin hankalaa, silla ihoni tuppaa hylkimään meikkivoiteita ym.

Joten: ripsien taivutus ja ripsiväri ovat ainoa jokapäiväinen meikkini. Etätöissä ei edes joka päivä. 

Vierailija
70/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ripsiä pitää taivuttaa?

Jos on piikkisuorat ripset, jotka sojottavat vaakasuoraan, niin tällä saa ne kääntymään ylöspäin. 

Vierailija
71/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arkimeikki: Bb voide, peitevoide, puuteri, contour, poskipuna, luomiväri, ripsiväri, tekoripset, huulikynä ja huulipuna.

Vierailija
72/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se on. Tässä maassa jossa luullaan ja halutaan uskoa että meikittömyys on pätevän ja älykkään naisen merkki.

Vierailija
73/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväriä käytän yleensä ja melkein aina myös puuteria. Melko usein myös meikkivoidetta. Muuhun en jaksa vaivautua, jos siis laitan ollenkaan.