Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei tarvitse laittaa kuin ripsiväriä"

Vierailija
20.05.2021 |

Aika usein täällä tulee esille sellainen ohjenuora, kun joku kyselee esim. miten saada tyyliään naisellisemmaksi tai ylipäätään puhutaan meikkaamisesta, että "ei tarvitse meikata paljon, ripsiväri riittää". Tämä vähän ihmetyttää minua, kun itselläni ripsiväri on meikkauksen prioriteettilistan häntäpäässä, kun teen eriasteisia meikkejä arkeen ja juhlaan. Olisi kiva kuulla, millaisia meikkituotteiden tärkeysjärjestyksiä muilla on ja onko se ripsiväri useimpien ykkönen.

Itselläni järjestys menee aika lailla näin:
1. Peitevoide
2. Kulmageeli/väri
3. Huuliin jotain väriä eli huulipuna, -kiilto taikka sävyttävä rasva
4. Poskipuna
5. Luomiväri
6. Joku korostustuote, highlighter
7. Rajauskynä
8. Ripsiväri
9. Vähän monimutkaisempi useamman sävyn luomiväri
10. Tykkään pitää meikkipohjan lähes aina mahdollisimman kevyenä, joten tänne viimeiselle sijalle tulee meikkivoide ja puuteri taikka puuterimainen mineraalimeikkivoide erikoistapauksiin

Millaisia näkemyksiä av:lta löytyy?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ykkönen vaan se on ainoa tuote. Hieman peitän myös silmänalusia toisinaan. Yleensä vain ripsiväri.

Vierailija
2/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joka aamuinen maski

kevyt päivävoide, peitevoide, kulmiin kulmakynää, ripsien taivutus ja waterproof-ripsari. 

Just siivosin meikkipussista KAIKEN MUUN pois, sellaiset vuosikausia vanhat luomivärit jotka ostettu pikkujouluihin v. -08 tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväri on ykkönen koska ripset on vaaleat.

Vierailija
4/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna on ykkönen. Ihmettelen suomalaista väritöntä meikkityyliä, mikä yleensä lähinnä vanhentaa... Kirkas itselle sopivan sävyinen puna piristää / nuorentaa kasvot hetkessä.

Vierailija
5/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ripsiväri riittää. Talvella laitan meikkivoidetta, rajauksen ja huulikiillettä lisäksi, mutta aina ripsiväri on meikissäni tärkein.

Vierailija
6/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä mitään peitevärejä tai puutereita tukkimaan naamaa.

En ole löytänyt huulipunaa joka ei rohduttaisi mun huulia, enkä arkeen kaipaa sitä väriäkään.

Silmämeikki, ihan kiva joo... Mutta arkena ei jaksa laittaa siihen aamusta aikaa.

Eli mun lista on:

1. Kulmakynä jotta naama erottuu otsasta.

2. Se ripsari niin silmät korostuu kuopistaan.

Ja siinäpä se.

Vierailija
7/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän kamalalta jos laitan pelkkää ripsiväriä. Se vaan korostaa epätasaista ihoa ja valjuja kulmakarvoja. Tärkeintä on tasoittaa ihon sävyä, eli cc-voide tai mineraalipuuteri. Sitten kulmat ojennukseen ja niihin väriä. Vasta tämän jälkeen se ripsiväri. Huulipunaa en käytä arkena, mutta rasvaus pitää huulet terveen näköisinä.

Vierailija
8/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jollekin riittää vähintään sen seittemän tuubin/purnukan/rasian jne. paketti niukin naukin. Ja jollekin riittää vain se ripsiväri. Ja molemmat tyypit ovat tyytyväisiä.

Mikä oli ongelmana?

Vierailija
9/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyttämäni tuotteet tärkeysjärjestyksessä:

1. Puuteri - näytän järkyttävältä suohirviöltä ilman, puuterin kanssa taas utuisesta metsästä nousevalta keijukaiselta...

2. Peitevoide - silmien alle vähän, sekä paikallisiin punoituksiin

3. Ripsiväri + taivutus - avaa suuria silmiäni vieläkin enemmän

4. Kulmakynä - muutama aukko on

5. Meikkivoide - ihon väri ei aina ole niin tasainen

6. Silmänrajauskynä - juhliin extraa

7. Huulipuna tai -kiilto - en oikein osaa käyttää... katoaa heti kun syö tai juo ja koko ajan saisi olla lisäämässä

En käytä poskipunaa, highlighteria, aurinkopuuteria, luomiväriä tai kulmageeliä ollenkaan.

Vierailija
10/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulipuna on ykkönen. Ihmettelen suomalaista väritöntä meikkityyliä, mikä yleensä lähinnä vanhentaa... Kirkas itselle sopivan sävyinen puna piristää / nuorentaa kasvot hetkessä.

Mä en käytä huulipunaa ikinä koska sit pitäis laittaa myös meikkivoide.

Vierailija
11/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kulmat ja ripset ja that is it. Huulipunaa en käytä koska näytän siinä ihan sirkuspelleltä. Ei vain sovi yhtään. Iho on kuulas ja hyvä, en peitä sitä millään muulla kuin aurinkovoiteella.

Vierailija
12/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljolta, itse en omista puoliakaan luettelemistasi tuotteista. Arkimeikkini on (tärkeysjärjestyksessä) tällainen: kulmakynä, ripsiväri, sävytetty huulirasva. Välillä saatan laittaa luomiväriä, huulipunaa tai eyelineria, mutta en kovin usein. Iholle en kesäisin laita mitään muuta kuin kosteuttavan aurinkorasvan. 

Panostan ennemin ihonhoitoon kuin suureen meikkiarsenaaliin enkä mielelläni laita iholle mitään peittämään luonnollista väriä tai tekstuuria.

Vierailija
13/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jollekin riittää vähintään sen seittemän tuubin/purnukan/rasian jne. paketti niukin naukin. Ja jollekin riittää vain se ripsiväri. Ja molemmat tyypit ovat tyytyväisiä.

Mikä oli ongelmana?

Näyttäisi olevan se, ettet lukenut aloitusta.

Vierailija
14/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinkertaisesti vaan niin laiska, etten jaksa laittaa mitään muuta kuin ripsaria ja tarvittaessa peitevoidetta näpyille. 

Vierailija
15/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää tosi hassulta, jos on muuta meikkiä, muttei ripsiväriä. Sehän on se kulmakivi!

Eli minulla tärkeysjärjestys on:

1. ripsiväri

2. meikkipuuteri

3. kulmaväri

4. luomiväri

5. poskipuna

6. huulikiilto

Vierailija
16/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin ripsaria, lähinnä vain suurissa juhlissa, vaikka minulla on vaaleat ripset. Paljon tärkeämpää on päivittäin käyttää peitevoidetta, peittävää meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa ja kulmakynää (tässä järkässä). Huulipuna ja huulten rajauskynä on myös tärkeämmät kuin se ripsari (juhlissa).

Vierailija
17/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitevoide (silmänaluset)

Meikkivoide

Puuteri (ei aina)

Näillä jo pärjään, mutta jos haluan jotain lisätä

Luomiväri

Peitevoide 2 (punaisuutta korjaava)

Ripsiväri

Huulipuna/kiilto

Poskipunaa joskus kokeilin, en päässyt sinuiksi sen kanssa. Kulmat ja ripset tummat, joten siksi häntäpäässä ja huulimeikit jotenkin aina syön ja ovat hetkessä poissa :D en muutenkaan jaksa korjailla pitkin päivää joten siksi tulee harvoin käytettyä.

Vierailija
18/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vaan eyelineria ja ripsiväriä, varmaan näyttäisin paremmalta jos käyttäisin kaikenmaailman highlightereitä ja meikkivoiteita, mutta en vaan jaksa. Ripsari noista varmaan on ykkönen, eyeliner ilman ripsaria näyttää ainakin oudolta :D

Vierailija
19/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyet, suorat ja harvat ripset, niitä ei ainakaan ripsiväri kaunista. Parempi jättää laittamatta.

Vierailija
20/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli ongelmana?

Näyttäisi olevan se, ettet lukenut aloitusta.

Sama fiilis tuli mullekin kuin tuolle jota lainasit. Että jos ja kun joku tarttee vain sen ripsarin ja toinen tarttee useamman tuotteen, ni mitä välii?

Ja joo, mäkin tartte vaan sen ripsarin.