Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei tarvitse laittaa kuin ripsiväriä"

Vierailija
20.05.2021 |

Aika usein täällä tulee esille sellainen ohjenuora, kun joku kyselee esim. miten saada tyyliään naisellisemmaksi tai ylipäätään puhutaan meikkaamisesta, että "ei tarvitse meikata paljon, ripsiväri riittää". Tämä vähän ihmetyttää minua, kun itselläni ripsiväri on meikkauksen prioriteettilistan häntäpäässä, kun teen eriasteisia meikkejä arkeen ja juhlaan. Olisi kiva kuulla, millaisia meikkituotteiden tärkeysjärjestyksiä muilla on ja onko se ripsiväri useimpien ykkönen.

Itselläni järjestys menee aika lailla näin:
1. Peitevoide
2. Kulmageeli/väri
3. Huuliin jotain väriä eli huulipuna, -kiilto taikka sävyttävä rasva
4. Poskipuna
5. Luomiväri
6. Joku korostustuote, highlighter
7. Rajauskynä
8. Ripsiväri
9. Vähän monimutkaisempi useamman sävyn luomiväri
10. Tykkään pitää meikkipohjan lähes aina mahdollisimman kevyenä, joten tänne viimeiselle sijalle tulee meikkivoide ja puuteri taikka puuterimainen mineraalimeikkivoide erikoistapauksiin

Millaisia näkemyksiä av:lta löytyy?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän punaisessa huulipunassa ihan sellaiselta kiinalaiselta suppusuuksi maalatulta valkoiselta posliininukelta. Mulla on niin pieni suu ja kalpea ihokin.

Ei se huulipuna kaikille sovi!

Ripsari virkistää ilmeeni hetkessä. Joskus kun olen mennyt ilman ripsaria töihin, työkaverit on kommentoineet että herranenaika mikä mulla on, näytän todella sairaalta ja minun pitäisi lähteä kotiin lepäämään.

Vierailija
42/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ripsiväri, pigmentoidut kulmat ja alaluomet, oon niin hyvännäköinen vielä pitkästi yli viiskymppisenä, ettei tarvitse muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia perusmeikki:

- Cc-voide ja puuteri

- kulmakynä

- silmien rajaus

- luomiväri

- ripsiväri

Lapsien jälkeen:

- ripsiväri

- jos ehtii ja jaksaa niin Cc-voide (lähinnä aurinkosuojaa takia) ja kulmakynä

Vierailija
44/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pelkästään ripsaria, peitevoidetta ja meikkipuuteria, lisäksi kestovärjään kulmat. Ripsari on tärkeysjärjestyksessä ykkösenä, koska mun ripset on täysin värittömät ja ripsari tekee ihmeitä silmille ja koko naaman ulkonäölle.

Vierailija
45/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pelkästään ripsiväriä ja meikkivoidetta. En mä ees osaa meikata sen enempää. Eikä taida tarvitakkaa.

Vierailija
46/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jollekin riittää vähintään sen seittemän tuubin/purnukan/rasian jne. paketti niukin naukin. Ja jollekin riittää vain se ripsiväri. Ja molemmat tyypit ovat tyytyväisiä.

Mikä oli ongelmana?

Näyttäisi olevan se, ettet lukenut aloitusta.

Sama fiilis tuli mullekin kuin tuolle jota lainasit. Että jos ja kun joku tarttee vain sen ripsarin ja toinen tarttee useamman tuotteen, ni mitä välii?

Ja joo, mäkin tartte vaan sen ripsarin.

Aloittajallahan pointti oli se, että miksi ripsivärin oletetaan olevan aina se tärkein tuote, kun monelle se on yksi epäolennaisimpia. Eihän pointti ollut ollenkaan se, kuinka monta tuotetta kukakin tarvitsee, se on eri keskustelu. 

Mulla huulipuna on tärkein, aurinkopuuteri/poskipuna seuraava, meikinalusvoide sitten, sitten kulmat.

Silmämeikin (ripsiväri, luomiväri, rajaukset) laitan vain iltajuhliin.

Vierailija
47/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärkein meikkituote on peitevoide, koska silmänaluseni ovat luonnostaan pikimustat. Ja ei, ne eivät johdu elintavoista tai huonosta nukkumisesta vaan ne ovat valitettavasti syntymälahjana "saatu". Minun tapauksessani tärkeysjärjestys siis seuraava:

1. peitevoide

2. kulmakynä

3. poskipuna

4. ripsari

5. huulipuna

Vierailija
48/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin laitan ripsiväriä ja kulmaväriä. Vapaapäivinä en mitään. Juhliin tälläytyessä sitten lisäksi hyvin kevyesti mattapintaista meikkivoidetta ja luomiväriä. 

Moni nainen olisi paljon kauniimpi, jos sitä pakkelia olisi puolet vähemmän.

Vierailija
49/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on voidemaista Lykon contouria meikkivoiteen päällä ja siinä puuteri. Käännän ripset ja laitan ripsiväriä. Kulmiin harjaan ruskeaa luomiväriä. Poskiin Lancomen pinkkiä poskipunaa.

Kaulalle, dekolteelle ja poskille hieman aurinkopuuteria. Huuliin marjapuuron väristä huulikiiltoa tai jotain mattapunaa. Kuulostaa paljolta, mutta aika paljon on kiinni määristä ja sijoittelusta kasvoilla. Meikin alla on toki hyvää kasvorasvaa ja aurinkorasvaa sekä käytän kemiallista kotikuorintaa säännöllisesti.

Ennen tuota kuorintaa ihoni ei näyttänyt hyvältä ilman meikkiä tai millään meikillä. Jos ei olisi aknearpia tai epätasaisuuksia niin käyttäisin vain ripsiväriä, poskipunaa ja varjostustuotteita.

Vierailija
50/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on cc-voide?

Vierailija
51/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa ollenkaan.

En vaan ole sisäistänyt, että miksi naisten pitäisi yrittää näyttää kauniilta joka hetki joka paikassa. Minulla ei ole tarvetta siihen, jotta motivoituisin meikkaamaan.

Vierailija
52/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lukenut aloitusta saati muitakaan mutta mun lista on kuulas meikkivoide ja poskipuna. Sitten laitan vähän rajausta silmiin. En muuta.

Vierailija
53/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän punaisessa huulipunassa ihan sellaiselta kiinalaiselta suppusuuksi maalatulta valkoiselta posliininukelta. Mulla on niin pieni suu ja kalpea ihokin.

Ei se huulipuna kaikille sovi!

Ripsari virkistää ilmeeni hetkessä. Joskus kun olen mennyt ilman ripsaria töihin, työkaverit on kommentoineet että herranenaika mikä mulla on, näytän todella sairaalta ja minun pitäisi lähteä kotiin lepäämään.

Juu ei todellakaan sovi. Mulla tulee sellanen +10 vuotta lisää ikää jos laitan punaista huulipunaa. Kaikkein pahin on kirkkaanpunainen, näyttää aivan järkyttävältä. Nudeista sävyistä osa toimii, mutta silloin on melkein sama kuin ei laittaisi huulipunaa ollenkaan. Toinen mikä mulle ei käy yhtään on eyeliner.

Vierailija
54/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä mitään peitevärejä tai puutereita tukkimaan naamaa.

En ole löytänyt huulipunaa joka ei rohduttaisi mun huulia, enkä arkeen kaipaa sitä väriäkään.

Silmämeikki, ihan kiva joo... Mutta arkena ei jaksa laittaa siihen aamusta aikaa.

Eli mun lista on:

1. Kulmakynä jotta naama erottuu otsasta.

2. Se ripsari niin silmät korostuu kuopistaan.

Ja siinäpä se.

Tukkimaan naamaa?

Mistä ihmeestä sinä kuvittelet että meikkivoide tukkii naaman. Käsittämätöntä.

Vierailija
55/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Tajusin juuri meikkaavani ehkä keskivertoa enemmän päivittäin. Mutta ei se mitään, tykkään meikkaamisesta ja teen aika nuden meikin aina.

Käytössä päivittäin ja suurin piirtein tärkeysjärjestyksessä:

- ripsari ja eyeliner, molemmat. Silmäni on tosi valjut pelkällä ripsarilla. Jos en mitään muuta ehdi niin nämä laitan pelkästään

- peitevoide silmien alle ja punaisille läikille, ilman peitevoidetta näytän todella väsyneeltä

- luomiväri, jolla myös rajaukset silmien alle. Isontaa ja syventää silmiä

- voidemainen poskipuna, tuo nuorekkuutta ilmeeseen

- aurinkopuuteri

Vierailija
56/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa ollenkaan. rahan tuhlausta ja ajan haaskausta.

Vierailija
57/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin päivävoide, huiskaus Lumenen puuteria. Vaaleaa luomiväriä pohjaksi, jotain toista tummempaa, mutta ei niin tummaa että pitäisi kovin tarkasti varjostaa ja minuuttikaupalla nysvätä. Ripsien taivutus, ripsiväriä pari kerrosta.

Aikaa menee kaksi minuuttia :) 

Oon joskus koittanut opetella ihan tosissani jostain youtuben meikkausohjeista, miten oikeasti meikataan. Ei jaksa.  Vähemmälläkin pärjää. Ja aikaa säästyy

Vierailija
58/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tosi luonnolliselta, jos laittaa iholle kevyesti meikkivoidetta ja poskipunaa/aurinkopuuteria, muotoilee kulmat siistiksi ja vain kevyttä kiiltoa huulille, eikö laita ripsaria. Mulla siis tummat ripset.

Vierailija
59/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin päivävoide, huiskaus Lumenen puuteria. Vaaleaa luomiväriä pohjaksi, jotain toista tummempaa, mutta ei niin tummaa että pitäisi kovin tarkasti varjostaa ja minuuttikaupalla nysvätä. Ripsien taivutus, ripsiväriä pari kerrosta.

Oon joskus koittanut opetella ihan tosissani jostain youtuben meikkausohjeista, miten oikeasti meikataan. Ei jaksa.  Vähemmälläkin pärjää. Ja aikaa säästyy

Kaksi minuuttia ei kyllä riitä tähän.

Vierailija
60/73 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi minuuttia ei kyllä riitä tähän.

Mulla riittää. Oon joissakin asioissa älyttömän nopsa