"Ei tarvitse laittaa kuin ripsiväriä"
Aika usein täällä tulee esille sellainen ohjenuora, kun joku kyselee esim. miten saada tyyliään naisellisemmaksi tai ylipäätään puhutaan meikkaamisesta, että "ei tarvitse meikata paljon, ripsiväri riittää". Tämä vähän ihmetyttää minua, kun itselläni ripsiväri on meikkauksen prioriteettilistan häntäpäässä, kun teen eriasteisia meikkejä arkeen ja juhlaan. Olisi kiva kuulla, millaisia meikkituotteiden tärkeysjärjestyksiä muilla on ja onko se ripsiväri useimpien ykkönen.
Itselläni järjestys menee aika lailla näin:
1. Peitevoide
2. Kulmageeli/väri
3. Huuliin jotain väriä eli huulipuna, -kiilto taikka sävyttävä rasva
4. Poskipuna
5. Luomiväri
6. Joku korostustuote, highlighter
7. Rajauskynä
8. Ripsiväri
9. Vähän monimutkaisempi useamman sävyn luomiväri
10. Tykkään pitää meikkipohjan lähes aina mahdollisimman kevyenä, joten tänne viimeiselle sijalle tulee meikkivoide ja puuteri taikka puuterimainen mineraalimeikkivoide erikoistapauksiin
Millaisia näkemyksiä av:lta löytyy?
Kommentit (73)
Ripsiväri.
Se on ainoa mitä käytän.
Kasvovoidetta en oikein meikiksi laske.
rajaus yläluomiin, jokin ohut värikäs, sininen, violetti tms.
ohut kerros meikkivoidetta tai puuteria
huulipuna
ehkä ripsiväriä, mutta harvemmin.
Mulle kyllä ripsiväri on ihan ykkönen. Muuta en tarvitse enkä halua käyttää.
Kulmaväri on ainoa mitä käytän ja sitäkin maltillisesti. Ripsiväri ei muuta ulkonäköäni juuri ollenkaan, minulla on tummat ripset ihan omasta takaa. Jos joskus harvoin päädyn meikkaamaan, laitan kulmävärin lisäksi vain meikkipuuteria ja ehkä luomiväriä. Meikkipuuterikin on tosin aika turha sillä ihon väri on suht tasainen muutenkin.
Ymmärrän kyllä ripsivärin käytön ihmisillä, joilla on vaaleat ripset. Suomalaisilla ei taida olla kovin harvinaista.
Jos pitäisi valita vain yksi tuote, jolla ehostaisin itseni, se olisi ruskea luomiväri. Saan harmaanruskealla, itselleni täydellisellä sävyllä sipaistua kulmiin hieman väriä ja ohuella siveltimellä teen silmiini rajauksentapaiset.
Normaalisti jatkan tästä laittamalla liikkuvalle luomelle vaaleaa luomiväriä ja silmänurkkiin sekä kulmaluulle hieman highlighteria. Ripseni ja kulmani ovat luonnostaan melko tummat enkä arkena välttämättä jaksa käyttää ripsiväriä. Juhlameikkiin toki.
Iholle riittää kuultava CC-voide ja peitevoidetta lisään, jos tarvetta on. Huulimeikiksi riittää vaseliini.
En normaalisti käytä paljon meikkiä, vaan yritän panostaa sen sijaan ihonhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä mitään peitevärejä tai puutereita tukkimaan naamaa.
En ole löytänyt huulipunaa joka ei rohduttaisi mun huulia, enkä arkeen kaipaa sitä väriäkään.
Silmämeikki, ihan kiva joo... Mutta arkena ei jaksa laittaa siihen aamusta aikaa.
Eli mun lista on:
1. Kulmakynä jotta naama erottuu otsasta.
2. Se ripsari niin silmät korostuu kuopistaan.
Ja siinäpä se.
Onnellinen. Mulla nyt neljänkympin jälkeen usein kaikkea näppyä tai kaikkia, joten ykköstuote on kevyt meikkivoide. Se onneksi riittää, en tarvitse välttämättä paksumpaa.
Sitten
– huulipuna
– ripsiväri
–kulmakynä
Ja vielä
–poskipuna
–rajauskynä
Mullekin riittää pelkkä ripsiväri. Vapaapäivinä en laita edes sitä. Pukeudun rennon naisellisesti, töissä virallisemmin. Olen luonnonkaunis ja tyytyväinen peilikuvaani ilman meikkiäkin.
1. Kulmakynä
2. Ripsiväri
3. Ruskea kajal "vesirajaan"
En ymmärrä miten kukaan yli 30-vuotias voi käyttää peitevoidetta silmänalusille. Ja mulla ei ole edes kuiva ja ryppyinen iho, paitsi sen jälkeen kun siinä on peitevoidetta.
Puuteri ilman meikkipohjaa jaksaa myös ihmetyttää.
N40
Meikkivoide on ykkönen kirjavalle iholle. Huulten rajaus seuraavaksi. Vähän huulipunaa, ohut silmärajaus, kevyt poskipuna. Ripsiväriä erityistapauksessa. Ongelma onkin, että ripsarit ehtivät aina kuivua parin käyttökeŕran jälkeen kun harvoin laittaa. Pitäisii olla jokin tosi mini.
1. Ripsentaivutin
(2. Ripsiprimer)
Näillä pärjään aivan hyvin arkena. Juhlissa laittaudun sitten enemmän, huimasti lisäten mineraali- ja aurinkopuuteria sekä ripsiväriä. Joskus iltatapahtumiin jopa huulipunaa.
Iho on hyvä, karvaa löytyy omasta takaa vähän liikaakin ja kestoväri riittää ripsiin ja kulmiin. Piristykseksi käytän silloin tällöin mustaa primeriä, pitää taivutuksen paremmin.
Mulla on järkyttävä iho kasvoissa, ollut ihan esiteinistä asti (ruusufinni, todella voimakkaasti punoittavia suuria läikkiä, vaihtelevasti näppylöitä, suuret ihohuokoset jotka täyttyvät talilla, jälkiä vanhoista finneistä) joten kyllä mulle tärkeintä on ihon sävyn tasoittaminen. Ennen käytin ties mitä paksuja meikkivoiteita, mutta nykyään yritän ainakin arjessa pärjätä ihan bb-voiteella ja puuterilla. Seuraavaksi tärkein on kulmat, ne on mulla luonnostaan värittömät ja laitan aina kestovärin. Joskus vielä kynällä värittelen jos jaksaa.
Ripsetkin on värittömät, mutta nykyään tuntuu että silmät ärsyyntyy ripsareista ja on mukavampi olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa paljolta, itse en omista puoliakaan luettelemistasi tuotteista. Arkimeikkini on (tärkeysjärjestyksessä) tällainen: kulmakynä, ripsiväri, sävytetty huulirasva. Välillä saatan laittaa luomiväriä, huulipunaa tai eyelineria, mutta en kovin usein. Iholle en kesäisin laita mitään muuta kuin kosteuttavan aurinkorasvan.
Panostan ennemin ihonhoitoon kuin suureen meikkiarsenaaliin enkä mielelläni laita iholle mitään peittämään luonnollista väriä tai tekstuuria.
En minäkään siis tuota koko arsenaalia päivittäin käytä, arkimeikki on kohdat 1-3 ja vähän parempi, mutta nopea arkimeikki 1-4 tai 5. Loput sitten fiiliksen mukaan kun laittaudun vähän enemmän. Ihonhoito on minullakin ykkönen ja siksi en mitään kattavaa meikkipohjaa käytä, mutta peitevoide sopivissa kohdissa on aika ehdoton kun löytyy tummat silmänaluset, muutamia aknearpia ja hormonaalisia näppyjä.
Kiinnostava kyllä lukea näitä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
rajaus yläluomiin, jokin ohut värikäs, sininen, violetti tms.
ohut kerros meikkivoidetta tai puuteria
huulipuna
ehkä ripsiväriä, mutta harvemmin.
No niin, joku toinenkin joka saattaa rajata silmänsä ilman ripsivärin laittoa! Rajaus tuo kivasti silmän muotoa esille ihan sellaisenaankin. Toki sellainen paksu rajaus useimmiten näyttää paremmalta ripsivärin kanssa.
Ap
Mä nykyään taivutan vain ripset. Kauempaa katsottuna luulisi, että on myös ripsaria vaikka ei olekaan. Laiskuus on iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
1. Ripsentaivutin
(2. Ripsiprimer)Näillä pärjään aivan hyvin arkena. Juhlissa laittaudun sitten enemmän, huimasti lisäten mineraali- ja aurinkopuuteria sekä ripsiväriä. Joskus iltatapahtumiin jopa huulipunaa.
Iho on hyvä, karvaa löytyy omasta takaa vähän liikaakin ja kestoväri riittää ripsiin ja kulmiin. Piristykseksi käytän silloin tällöin mustaa primeriä, pitää taivutuksen paremmin.
Ripsentaivutin on kyllä tärkeä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käytän harvoin ripsaria, lähinnä vain suurissa juhlissa, vaikka minulla on vaaleat ripset. Paljon tärkeämpää on päivittäin käyttää peitevoidetta, peittävää meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa ja kulmakynää (tässä järkässä). Huulipuna ja huulten rajauskynä on myös tärkeämmät kuin se ripsari (juhlissa).
Jos on niin huono iho, että sitä on pakko peittää kolmella eri tuotteella, niin tuo on varmaan ok.
Mielestäni on tosi omituinen lopputulos, jos naama on täyteen paklattu ja huulet maalattu, mutta silmät on jätetty kokonaan väliin.
No siis joudun olemaan töissä maski päässä koko ajan. Siellä näkee sitten sitä, kun kasvot hikoo ja meikkivoiteet sun muut tökötit valuu ällösti. Eli mä laitan ihan vaan ripsiväriä. Kulmat on luonnostaan sellaiset ettei tarvii väriä.
Jos joskus ei tarvi enää käyttää maskia, niin sitten varmaan meikkaan töihin enemmän. Nyt kyllä menis iho ihan tukkoon.
Ei mitään ongelmaa, kiinnostaa vain kun tämä yleinen fraasi "vain ripsiväri" poikkeaa niin paljon omasta rutiinistani. Minulle se olisi sitten kai "vain vähän peitevoidetta".
Ap