Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja on antanut sinulle elämäsi suurimmat oivallukset?

Vierailija
20.05.2021 |

Itsellä ehdottomasti Paulo Coelho : Alkemisti. Mikä on sinun oivalluksiesi kirja? :)

Kommentit (244)

Vierailija
81/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Karenina. Siinä oli tosi kaunis loppu. Antoi uskoa elämään. Olin silloin lukioikäinen.

Vierailija
82/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja, nimeä en tarkkaan muista, jossa opastettiin,mitä kannattaa työpaikalla itsestään puhua: ei siis omaisuuden määrää, valan määrää, perintöjen suuruutta, palkan suuruutta ym.

Itse lisäisin vielä, että esim. kaikkia ongelmia kotona, lasten tai puolison kanssa tai huonosti nukuttujen öiden määrää ei kannata paljastaa. Kun yritykseen tulee yt-neuvottelut , ja johdon on tehtävä ratkaisu, kuka laitetaan pellolle, heikon kuvan itsestään antanut voi olla tulilinjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benazir Bhutto: Idän tytär

Luin kirjan nuorena ja itkin millaisia uhrauksia perhe teki maansa eteen ja syvästä keskinäisestä rakkaudesta.  

Myöhemmin isänsä tavoin myös Benazir murhattiin. Olivat "vähän" toisenlaisella asenteella liikkeellä kuin nykypoliitikot, joita kiinnostavat vain omat edut.

Vierailija
84/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamatta arvostella toisten makua ja mieltymyksiä, on hankala kuvitella että kukaan joka on lukenut elämänsä aikana yli 10 kirjaa pitäisi Alkemistia hyvänä. Lukaisin joskus kun olin utelias mistä vauhkotaan. Päähenkilö sanalla sanoen kaheli. Hyvin vähän narratiivia ja sisältöä olkoonkin että oli vain n. 200 sivuinen. Vähän kuin joku söisi puolikkaan hattaran ja julistaisi että se oli paras ateria ikinä. Mutta hyvä jos sinä ap, olet siitä inspiraatiota löytänyt, sehän on pääsia.

Vierailija
85/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delores Cannonin kirjat.

Vierailija
86/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja, nimeä en tarkkaan muista, jossa opastettiin,mitä kannattaa työpaikalla itsestään puhua: ei siis omaisuuden määrää, valan määrää, perintöjen suuruutta, palkan suuruutta ym.

Itse lisäisin vielä, että esim. kaikkia ongelmia kotona, lasten tai puolison kanssa tai huonosti nukuttujen öiden määrää ei kannata paljastaa. Kun yritykseen tulee yt-neuvottelut , ja johdon on tehtävä ratkaisu, kuka laitetaan pellolle, heikon kuvan itsestään antanut voi olla tulilinjalla.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Muistaakseni minäkin olen lukenut. Muistatko nimeä?

Vierailija
87/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelle Obama: Minun tarinani

Vierailija
88/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudella isäni vanha koulukirja  jostain 1930-luvulta. Saattoi olla V. J. Kallion Luonnonoppi. Olin jotain kymmenvuotias kun sain sen käsiini 1960-luvulla. Siitä kiinnostuin luonnontieteistä, josta sitten myöhemmin ura aukesi ylemmän korkeakoulututkinnon myötä.

Vierailija
89/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä paperi.

Oivallus: yhtä rahaton tänäänkin kuin eilen.

Vierailija
90/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Muistaakseni minäkin olen lukenut. Muistatko nimeä?

En muista nimeä, mutta oli kaiketi amerikkalainen ja käännetty suomeksi. Keltainen tai oranssi kansi, olisikohan nimessä ollut mainittu 'paita'.

Vierailija
91/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat oivallukset tuleet varmaankin Russ Harrisin Onnellisuusansa (perustuu hyväksymis- ja omistautumisterapiaan) sekä Bruce Fisherin Jälleenrakennus (avioeron jälkeisen elämän rakentaminen) kirjoista. 

Vierailija
92/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen lukenut Alkemistin, niin haluaisin tietää:

Mitä oivalluksia, siis uusia ajatuksia itsellesi sä siitä kirjasta sait?

Vierailija
93/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja ennenkuin menee yksityiselämästään mitään kertomaan kannattaa katsoa mitä muut puhuvat yksityiselämästään ja ongelmistaan ja kuinka vanhoja ongelmia ne ovat sekä monestiko ne samat tarinat kerrotaan mahdollisten työvuosien aikana.

Vierailija
94/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Edenin kirjat.

En tiedä löytyykö vielä suomeksi.

Vierailija
95/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut sammakko. "Ja perjantaina klo 14 kävi huonosti".

Kirjoitustyyli ja kuvitus.

Vierailija
96/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkaisuus

Vierailija
97/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monia, mutta viimeksi Nunna Kristodulin päiväkirjat. Uskonnosta riippumatta hänen ajatuksensa avaavat ihan uuden tavan nähdä elämä ja maailma.

Vierailija
98/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä ruutuvihko.

Ja se oivallus? Tuntuu ,että iästä ja koulutuksesta riippumatta en ole juurikaan viisaampi miten pitäisi elämää elää. Olenko todella oikeasti oppinut mitään oikeasti tärkeää...Arjen suorittamista

Vierailija
99/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haruki Murakami : Norwegian wood

Jos olette nähneet elokuvan, niin se on vain kalpea pieru kirjasta.

Niin kun itse kirja on täyttä paskaa.

Yliarvostettu kirjailija.

Vierailija
100/244 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Nestor'in kirja "Hengitys". Lukiessaan oppii asioita, joita ei ollut ikinä tullut ajatelleeksi ja kokeiltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan