Mikä kirja on antanut sinulle elämäsi suurimmat oivallukset?
Itsellä ehdottomasti Paulo Coelho : Alkemisti. Mikä on sinun oivalluksiesi kirja? :)
Kommentit (244)
Raamattu on kiistaton kuningas tällä saralla. Elämänviisauksia joka lähtöön, hyvän elämisen ohjekirja.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on kiistaton kuningas tällä saralla. Elämänviisauksia joka lähtöön, hyvän elämisen ohjekirja.
Aamen totisesti
En ole saanut sellaisia. Pienempiä kyllä, useitakin. Lähes jokaisesta kirjasta jotakin.
Isoimmat oivallukset syntyvät ihan vaan tajuamalla itse asioiden syy-yhteyden.
Raamattu. Olen lukenut myös ap:n kirjan ja monta muuta. Mutta Raamatusta löytyy viisauksien viisaudet, ja se antaa aina vaan uusia oivalluksia.
Aika moni, mutta eniten Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti raamattu.
Suosittelen, löydät oikean elämän.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu. Olen lukenut myös ap:n kirjan ja monta muuta. Mutta Raamatusta löytyy viisauksien viisaudet, ja se antaa aina vaan uusia oivalluksia.
Aatella, et joku on niin pikkusieluinen et alapeukuttaa kun toinen vastaa kysymykseen... Ei voi kuin ihmetellä tuollaista ahdistumista. On se Raamattu kova kun saa alapeukuttamaan niin vimmalla ;)
ylempi Raamatun mainitsija
Vierailija kirjoitti:
Kirja, nimeä en tarkkaan muista, jossa opastettiin,mitä kannattaa työpaikalla itsestään puhua: ei siis omaisuuden määrää, valan määrää, perintöjen suuruutta, palkan suuruutta ym.
Itse lisäisin vielä, että esim. kaikkia ongelmia kotona, lasten tai puolison kanssa tai huonosti nukuttujen öiden määrää ei kannata paljastaa. Kun yritykseen tulee yt-neuvottelut , ja johdon on tehtävä ratkaisu, kuka laitetaan pellolle, heikon kuvan itsestään antanut voi olla tulilinjalla.
Sä pelkäät potkuja koko ajan, ja siksi lempikirja on opaskirja, jossa annetaan vinkkejä, miten ei saisi ekana potkuja? Tsemppiä!
Raamattu on maailman paras kirja. Asiaan perehtymättömät eivät tiedäkään, mitä kaikkea se pitää sisällään ja miten moniulotteinen se on. Ensinnäkin lähes kaikkea Raamatussa voi tulkita monella eri tapaa. Vertauskuvallisesti, historiallisesti, hengellisesti. Symboliikka kulkee läpi koko Raamatun. Sen lisäksi se sisältää ns salatietoa kun vaan osaa tulkita sitä (ja ensin pitää olla todella monitieteellisesti opiskellut yleistietäjä ennen kuin voi toivoa löytävänsä Raamatusta salaista tietoa). Se kertoo tulevasta, menneestä ja nykyhetkestä. Se on ajaton. Se selittää ympäröivää maailmaa. Näkyvää ja näkymätöntä. Se opettaa. Sen sanoma perustuu rakkauteen.
Kaikki muut uskonnolliset kirjat saa dislikejä paitsi Raamattu, vaikka se on ihan samaa paskaa eri paketissa vain. Näin sitä käy kun hankkii lapsia ja jättää koulut käymättä. Perus palstamammat :D
Gita. En olisi enää elossa ilman sitä.
"Itsellä ehdottomasti Paulo Coelho : Alkemisti. Mikä on sinun oivalluksiesi kirja? :)"
Aika hyvä trollaus, en itse olisi osannut valita paljon paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Haluamatta arvostella toisten makua ja mieltymyksiä, on hankala kuvitella että kukaan joka on lukenut elämänsä aikana yli 10 kirjaa pitäisi Alkemistia hyvänä. Lukaisin joskus kun olin utelias mistä vauhkotaan. Päähenkilö sanalla sanoen kaheli. Hyvin vähän narratiivia ja sisältöä olkoonkin että oli vain n. 200 sivuinen. Vähän kuin joku söisi puolikkaan hattaran ja julistaisi että se oli paras ateria ikinä. Mutta hyvä jos sinä ap, olet siitä inspiraatiota löytänyt, sehän on pääsia.
Olipa ylimielinen teksti.
Björn Natthiko Lindebladin Saatan olla väärässä ja muita oivalluksia elämästä.
Shere Hiten Hite-raportti naisista.
Vierailija kirjoitti:
Hauska heitto! Mutta joo tosiaan jotku ei olekaan lukenu raamatun ohjeistuksia naisten raiskaamisesta ja orjien lyömisestä vaan kuuntelee vaan kivat osuudet joita pappi saarnaa ja saattaa luulla että kyseessä olis jotenki moraalinen teos
W. Dyerin Uskalla rikoa rajasi