IS: maski- ja etätyösuositus poistuu, tapahtumien osallistujamäärää ei enää rajoiteta
Kommentit (116)
Tää on varmaan nyt seurausta siitä, kun keväällä oli se ulkonaliikkumiskielto niin saadaan nyt sit asiat mallilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ablodit, loistavaa vaalityötä. Juhannuksen jälkeen palataan normaaliin, siis ravintelit kiinni ja naamarit takaisin.
Aplodit, ei ablodit.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja järki on mikä? Tuohan on toisaalta hyvä keino varmistaa että mikään alue ei enää ole "perustasolla". Sitten voidaan siirtää taas kuntavaaleja.
Ei kuntavaaleja enää siirretä, ennakkoäänestys alkaa jo ensiviikolla. Minulle ainakin on jo tullut äänestyskutsu. Kaikki on jo järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ymmärtävät että sillä ei ole mitään väliä pidätkö maskia 10-20min kauppareissun aikana.
Ei yhtikäs mitään väliä. Kannattaa todellakin ajatella omilla aivoillaan eikä olla median ja ylimalkaisen hysterian ohjailema.
Lentokoneessa sillä voi olla jotain vaikutusta, mutta tavallisessa arjessa maski ei ole tarpeellinen. Kukaan ei ole menossa tekemään kirurgista leikkausta Prismaan. Täydellisen terve ihminen ei levitä tappavaa virusta.
Sitä paitsi luen tässä maskipakettiani ja siinä lukee: "WILL NOT PROVIDE ANY PROTECTION AGAINST COVID-19 (CORONAVIRUS) OR OTHER VIRUSES."
Voi että. Hassua että tällaiseen höykötykseen on menty. Vieläpä epäironisesti.
Maskia ei tarvitse pitää kuin lentokoneessa, itsekin olen hankkinut niitä vain lentoja varten.
Itse asiassa, tämä on juuri päinvastoin. Marketin kohtuullisen vähäisellä ilmanvaihdolla virus leviää helpommin kuin lentokoneen tehokkaalla ylhäältä alas ilmanvaihdolla HEPA-suodattimineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskisekopäiden elämä nyt vaakalaudalla.
Persutorilla tapahtuu: MASKIT POIS!, MASKIT POIS!, MASKIT POIS!
Outoa, kun tapahtuman jälkeen nousi kuume, hengittäminen oli vaikeaa ja vatsa meni sekaisin.
t. persu peruskoululainenOlen itseasiassa vasemmiston kannattaja ja äo on 130 paikkeilla. Toisin kuin sinä, osaan lukea tieteellistä tekstiä.
Itse asiassa kirjoitetaan erikseen, ei yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! En todellakaan laita kuonokoppaa enää mihinkään tilaisuuteen.
Ei tarvitsekaan itse laittaa. Sulle laitetaan vähän toisenlainen kuonokoppa sitten teholla.
Maski ei suojaa tartunnan saamiselta. Onko teillä kaikilla hörhöillä joku vika ymmärryksessä kun ei mene tajuntaan vaikka miten toistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, kun tapahtuman jälkeen nousi kuume, hengittäminen oli vaikeaa ja vatsa meni sekaisin.
t. persu peruskoululainenOlen itseasiassa vasemmiston kannattaja ja äo on 130 paikkeilla. Toisin kuin sinä, osaan lukea tieteellistä tekstiä.
Sääli ettet ymmärrä lukemaasi. Lisäksi vasemmiston kannatus ei ihan hirveän hyvää kuvaa anna älynlahjoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan itse laittaa. Sulle laitetaan vähän toisenlainen kuonokoppa sitten teholla.
Maski ei suojaa tartunnan saamiselta. Onko teillä kaikilla hörhöillä joku vika ymmärryksessä kun ei mene tajuntaan vaikka miten toistaa?
Tottakai suojaa. Väärää tietoa voit toistella vaikka loputtomiin eikä sitä siltikään uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jokaisen ihmisen oma asia pitääkö maskia vai ei.
Se siitä. Pidä huoli vain omista asioistasi.
Jos itse pidät maskia, niin miten se vaikuttaa muiden maskin pitoon? Suojaat sillä itseäsi, pidä huoli vain siitä. Ihan sama mitä muut tekevät.
Tieteen mukaan mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta, jos satut saamaan sen:
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…
Joten jos haluat pitää maskia niin pidä. IHAN SAMA MITÄ MUUT TEKEVÄT, maskia ei pidetä muiden suojelemisen takia vaan itsensä suojelemisen takia, JOS SIIS HALUAA. Se on jokaisen oma päätös.
Ei ole mitään väliä muiden maskien pitämisellä, kun tieteen mukaan voit suojella itseäsi maskin pidolla. Joten jos pidät maskia, niin pidä. Se on sinun päätös. Se on jokaisen ihmisen oma asia.
Olet ilmeisesti lukutaidoton. Koko ajan on tiedetty, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita. Jos minä pidän maskia, suojelen sinua. Jos sinäkin pidät maskia, suojaat samaten minua. Jos kaikki pitävät maskia, suojelemme kaikki toinen toistamme. Vain itsekkäät eivät suojele muita.
Tuo on täyttä paskapuhetta ja osittain syy siihen miksi ihmiset eivät käytä maskia.
Harva on motivoitunut muiden suojelemiseen, mutta itsensä suojelu kiinnostaa.
Tiede kuitenkin on todistanut, että maskit nimenomaan suojelee itseä eikä muita.
Joten ihme että jankataan tätä että suojele muita. Se ei pidä paikkaansa. Itseä voi kyllä suojella millä tahansa kankaalla:
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kirjoitetaan erikseen, ei yhteen.
Niin, tiesitkö että muiden kirjoitusasun korjaaminen kertoo narsismista? Ehkä sinun kannattaisi keskittyä työstämään sitä puolta itsessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. persu peruskoululainen
Olet sinä raukka tyhmä. Sekoitat koronapandemian ja puoluepolitiikan aivan iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai suojaa. Väärää tietoa voit toistella vaikka loputtomiin eikä sitä siltikään uskota.
Ei suojaa, paitsi kalleimmat maskit, mutta sinä niitä tuskin käytät ja osaat edes laittaa oikein kasvoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olet, toki. Kaikkien palstamiesten äo on vähintään 130 ja he osaavat käyttää yhdys_sanoja.
Mun äo:ni on 130 (oikeasti) eikä suuremmin stressaa meneekö pilkut ja välimerkit ihan kohdalleen tällaisessa kertakäyttötekstissä. Normaali ihminen ymmärtää sen vaikka olisi piste. ihan väärässä paikassa tai, pilkku tai snaat väärin kirotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suojaa, paitsi kalleimmat maskit, mutta sinä niitä tuskin käytät ja osaat edes laittaa oikein kasvoillesi.
Annas kun arvaan: kokeilit kerran mutta kun et saanut kymmenennelläkään yrityksellä muuta kuin lenkit solmuun korviesi ympärille niin katkeroiduit ja nyt koitat saada muutkin olemaan käyttämättä maskeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle laitetaan vähän toisenlainen kuonokoppa sitten teholla.
Höpsis. Koko talvi pärjätty käytännössä ilman. Joskus joihinkin tilanteisiin repäisty taskun pohjalta syyskuussa käyttöön otettu maskirähjä. Miksi nyt enää tulisi reissu teholle, kun ensimmäinen rokotus jo otettu, kesä tulossa ja alue perustasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. persu peruskoululainenOlet sinä raukka tyhmä. Sekoitat koronapandemian ja puoluepolitiikan aivan iloisesti.
Kuten jotkut persutkin tekee.
Tossa uutisessahan lukee, että maskin käyttö ja etätyösuositus jää voimaan, joka kohdassa.
Voi kettu. Otin vastaan työn johon suht pitkä ajomatka kun haastattelussa korostettiin, että etätyöt sitten perehdytyksen jälkeen. En jaksa jos ajettava työpaikalle joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaanhoitaja ja lääkärit käyttävät niitä työssään, jos ne eivät suojaa ? Olisin aika kauhistunut, jos vaikka minun polvileikkauksessani kirurgi olisi ollut ilman maskia
Olet ilmeisesti lukutaidoton. Koko ajan on tiedetty, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita. Jos minä pidän maskia, suojelen sinua. Jos sinäkin pidät maskia, suojaat samaten minua. Jos kaikki pitävät maskia, suojelemme kaikki toinen toistamme. Vain itsekkäät eivät suojele muita.