IS: maski- ja etätyösuositus poistuu, tapahtumien osallistujamäärää ei enää rajoiteta
Kommentit (116)
Eihän se suositus poistu kuin perustasolla olevilla alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jokaisen ihmisen oma asia pitääkö maskia vai ei.
Se siitä. Pidä huoli vain omista asioistasi.
Jos itse pidät maskia, niin miten se vaikuttaa muiden maskin pitoon? Suojaat sillä itseäsi, pidä huoli vain siitä. Ihan sama mitä muut tekevät.
Tieteen mukaan mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta, jos satut saamaan sen:
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…
Joten jos haluat pitää maskia niin pidä. IHAN SAMA MITÄ MUUT TEKEVÄT, maskia ei pidetä muiden suojelemisen takia vaan itsensä suojelemisen takia, JOS SIIS HALUAA. Se on jokaisen oma päätös.
Ei ole mitään väliä muiden maskien pitämisellä, kun tieteen mukaan voit suojella itseäsi maskin pidolla. Joten jos pidät maskia, niin pidä. Se on sinun päätös. Se on jokaisen ihmisen oma asia.
Olet ilmeisesti lukutaidoton. Koko ajan on tiedetty, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita. Jos minä pidän maskia, suojelen sinua. Jos sinäkin pidät maskia, suojaat samaten minua. Jos kaikki pitävät maskia, suojelemme kaikki toinen toistamme. Vain itsekkäät eivät suojele muita.
Miksi muiden pitää suojella toisia? Onko ihmisistä tullut niin uusavuttomia, etteivät osaa itse suojella itseään?
Maskihysteerikot voisivat itse hankkia vähintään FF2P-maskin ja olla sen jälkeen valittamatta toisten mahdollisesta maskittomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse pidät maskia, niin miten se vaikuttaa muiden maskin pitoon? Suojaat sillä itseäsi, pidä huoli vain siitä. Ihan sama mitä muut tekevät.
Tieteen mukaan mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta, jos satut saamaan sen:
Joten jos haluat pitää maskia niin pidä. IHAN SAMA MITÄ MUUT TEKEVÄT, maskia ei pidetä muiden suojelemisen takia vaan itsensä suojelemisen takia, JOS SIIS HALUAA. Se on jokaisen oma päätös.
Ei ole mitään väliä muiden maskien pitämisellä, kun tieteen mukaan voit suojella itseäsi maskin pidolla. Joten jos pidät maskia, niin pidä. Se on sinun päätös. Se on jokaisen ihmisen oma asia.
Olet ilmeisesti lukutaidoton. Koko ajan on tiedetty, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita. Jos minä pidän maskia, suojelen sinua. Jos sinäkin pidät maskia, suojaat samaten minua. Jos kaikki pitävät maskia, suojelemme kaikki toinen toistamme. Vain itsekkäät eivät suojele muita.
Eihän kirurginen maski tai kangasmaski suojaa käyttäjäänsä oikeastaan ollenkaan. FFP2 ja FFP3-hengityksensuojaimet suojaavat.
Tuo on täyttä paskapuhetta ja osittain syy siihen miksi ihmiset eivät käytä maskia.
Harva on motivoitunut muiden suojelemiseen, mutta itsensä suojelu kiinnostaa.
Tiede kuitenkin on todistanut, että maskit nimenomaan suojelee itseä eikä muita.
Joten ihme että jankataan tätä että suojele muita. Se ei pidä paikkaansa. Itseä voi kyllä suojella millä tahansa kankaalla:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitää suojella toisia? Onko ihmisistä tullut niin uusavuttomia, etteivät osaa itse suojella itseään?
Maskihysteerikot voisivat itse hankkia vähintään FF2P-maskin ja olla sen jälkeen valittamatta toisten mahdollisesta maskittomuudesta.
Lienee joku spesiaalimaski tuollainen FF2P?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täyttä paskapuhetta ja osittain syy siihen miksi ihmiset eivät käytä maskia.
Harva on motivoitunut muiden suojelemiseen, mutta itsensä suojelu kiinnostaa.
Tiede kuitenkin on todistanut, että maskit nimenomaan suojelee itseä eikä muita.
Joten ihme että jankataan tätä että suojele muita. Se ei pidä paikkaansa. Itseä voi kyllä suojella millä tahansa kankaalla:
Eihän kirurginen maski tai kangasmaski suojaa käyttäjäänsä oikeastaan ollenkaan. FFP2 ja FFP3-hengityksensuojaimet suojaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! En todellakaan laita kuonokoppaa enää mihinkään tilaisuuteen.
Ei tarvitsekaan itse laittaa. Sulle laitetaan vähän toisenlainen kuonokoppa sitten teholla.
Maski ei suojaa tartunnan saamiselta. Onko teillä kaikilla hörhöillä joku vika ymmärryksessä kun ei mene tajuntaan vaikka miten toistaa?
Tottakai suojaa. Väärää tietoa voit toistella vaikka loputtomiin eikä sitä siltikään uskota.
Ei suojaa, paitsi kalleimmat maskit, mutta sinä niitä tuskin käytät ja osaat edes laittaa oikein kasvoillesi.
Miksi sairaanhoitaja ja lääkärit käyttävät niitä työssään, jos ne eivät suojaa ? Olisin aika kauhistunut, jos vaikka minun polvileikkauksessani kirurgi olisi ollut ilman maskia
Eivät he suojaa sillä itseänsä, vaan potilasta ja sitä potilastakin he suojaavat suun ja syljen bakteereilta, eivät miltään viruksilta! Bakteereja vastaan maskit toimivat hyvin, mutta virusten osalta suoja on melko heikkoa mihin suuntaan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vain perustasolla ja vain jos tuo päätös menee ensi viikolla läpi.
Tämä! Ja av:lla sisälukutaidottomat vouhkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika huolissani tästä.. Etenkin nyt kun tartuntoja jo sairaaloissa ja ajetaan kiireetöntä hoitoa alas (taas).
Hoitovelka kasvaa ihan järjettömäksi.
Älä ole huolissaan maskien käytöstä/käyttämättömyydestä, koska totuus on että maskit ei ehkäise koronaviruksen tarttumista. Ellet sitten oikeasti käytä kaasunaamaria.
Maskit eivät estä koronaviruksen leviämistä. Ihan muut teot merkitsee, mutta maski ei.
Kyllä maskit estävät pisaroiden pääsyn ilmatilaan, että älä nyt ihan hulluksi heittäänny väittämällä puuta heinää.
Miksi sairaaloissa pidettäisiin maskeja, esim kirurgit, jos olisi täysin sama olla ilman.Johan maskien hyöty näkyy siinäkin miten räkätaudit on vähentyneet.
On menty pitkälle median luomaan pelkotilaan, kun nähdään ruokakauppa samanlaisena paikkana kuin sairaala.
Jotain rajaa.
Käsittääkseni tuossa ei verrattu ruokakauppaa sairaalaan, vaan puhuttiin siitä onko maskeista yhtään mitään hyötyä vai ei. Sinun mielestäsi niistä on ilmeisesti hyötyä sairaalassa, mutta kaikki teho menetetään ruokakaupassa?
Niin, kun ne maskit on siellä sairaaloissakin tarkoitettu estämään lääkäriä/kirurgia/ym. terveydenhoitohenkilöstä levittämästä suunsa bakteereja esim. potilaan haavaan tai limakalvoille. Eli aivan eri asia kuin käyttää maskeja ruokakaupassa viruksen leviämisen estämiseen. Jälkimmäisessä toimivuus on paljon huonompi, koska virukset ovat paljon pienempiä kuin bakteerit ja siksi läpäisevät maskit helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan itse laittaa. Sulle laitetaan vähän toisenlainen kuonokoppa sitten teholla.
Maski ei suojaa tartunnan saamiselta. Onko teillä kaikilla hörhöillä joku vika ymmärryksessä kun ei mene tajuntaan vaikka miten toistaa?
Tottakai suojaa. Väärää tietoa voit toistella vaikka loputtomiin eikä sitä siltikään uskota.
Ei suojaa, paitsi kalleimmat maskit, mutta sinä niitä tuskin käytät ja osaat edes laittaa oikein kasvoillesi.
Miksi sairaanhoitaja ja lääkärit käyttävät niitä työssään, jos ne eivät suojaa ? Olisin aika kauhistunut, jos vaikka minun polvileikkauksessani kirurgi olisi ollut ilman maskia
Eivät he suojaa sillä itseänsä, vaan potilasta ja sitä potilastakin he suojaavat suun ja syljen bakteereilta, eivät miltään viruksilta! Bakteereja vastaan maskit toimivat hyvin, mutta virusten osalta suoja on melko heikkoa mihin suuntaan tahansa.
Laiskuuttani kopioin aiempaa ketjusta:
Ne on roiskesuojana. Niitä ei käytetä jos on ilmateitse tarttuva virus. Siihen on kalliimmat suojat kuin nämä teidän paperiset leikkisuojat, jotka todellakin on vain roiskeen matkan lyhentämistä varten. Kastuttuaan maskilla ei ole edes sitä ominaisuutta. Siksi se tulisi vaihtaa noin 20min välein.
No, minä käytän FFP2, se auttaa minua jopa maskittomia typeriksiä vastaan hiukan. Mutta yhdessä asiassa olet oikeassa: ne ovat nimen omaan roiskesuojia suojaamassa muita omilta roiskeilta. Aina roiskuu kun rapa... eikun puhutaan, yskitään, puhistaan kiukusta kun täytyy pitää maskia. Toinen asia missä olet oikeassa on, että maskeja pitäisi vaihtaa usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on roiskesuojana. Niitä ei käytetä jos on ilmateitse tarttuva virus. Siihen on kalliimmat suojat kuin nämä teidän paperiset leikkisuojat, jotka todellakin on vain roiskeen matkan lyhentämistä varten. Kastuttuaan maskilla ei ole edes sitä ominaisuutta. Siksi se tulisi vaihtaa noin 20min välein.
No, minä käytän FFP2, se auttaa minua jopa maskittomia typeriksiä vastaan hiukan. Mutta yhdessä asiassa olet oikeassa: ne ovat nimen omaan roiskesuojia suojaamassa muita omilta roiskeilta. Aina roiskuu kun rapa... eikun puhutaan, yskitään, puhistaan kiukusta kun täytyy pitää maskia. Toinen asia missä olet oikeassa on, että maskeja pitäisi vaihtaa usein
Vaikka sanotkin maskittomia typeryksiksi, niin annan sinulle kuitenkin propsit siitä, kun huolehdit itse omasta suojauksestasi, etkä ole kuin uusavuttomat, jotka huutavat aina muita apuun joka asiassa. Juuri noin vastuullisen aikuisen kuuluukin toimia, että huolehtii itse tarpeelliseksi katsomistaan toimenpiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanotkin maskittomia typeryksiksi, niin annan sinulle kuitenkin propsit siitä, kun huolehdit itse omasta suojauksestasi, etkä ole kuin uusavuttomat, jotka huutavat aina muita apuun joka asiassa. Juuri noin vastuullisen aikuisen kuuluukin toimia, että huolehtii itse tarpeelliseksi katsomistaan toimenpiteistä.
Havaitsen pienen ristiriidan, suojausta kuitenkin tarvitaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havaitsen pienen ristiriidan, suojausta kuitenkin tarvitaan ?
Sanoin, että kuka katsoo tai kokee sen omalla kohdallaan tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi pitää rajoitukset nyt niin kauan kuin on saatu 70 prosenttia ihmisistä rokotettua niin ei alkaisi enää nousemaan tartunnat. Rajoituksien poistamisen jälkeen jokainen koronaan kuollut on päättäjien omallatunnolla jos heillä sellaista on.
70% AIKUISVÄESTÖSTÄ rokotettu kesään mennessä on THL:n tavoite, ei koko väestöstä. Alle 16-vuotiaille ei ole olemassa koronarokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä.
Mun kotimassa, jossa on enemmän ihmisiä kuin Suomessa, on tartuntojen pitänyt laskea kahteenkymmeneen ennen kuin rajoituksia on alettu purkamaan. Suomessa melkein 300 tartuntaa ja nyt aletaan löysäämään. Järki hoi!
Sinun kotimaassasi😂 taas näitä luusereita jotka yrittävät päteä sillä että eivät asu Suomessa. Pelkästään sinun kirjoituksestasi näkee että olet kykenemätön oleilemaan missään muualla kuin Suomessa, luuseri! Sitäpaitsi käytit vahingossa ä ja ö kirjainta. Sinunlaisesi luuserit eivät yleensä käytä niitä ja yrittävät sillä tavalla olla uskottavampia 😅
Miksi suomessa ei ole pakollisia ffp2 suojat, niinkuin Saksassa ja itävallassa? Haluaisin, että suomessa olisi niin. Toivoisin myös, että meillä testattaisiin pikatesteillä ennen erikousmyymälöihin tai kampanjalle menoa! Saksan tyyliin!
Suomi sai eu hätäapulahjoituksena (!!!) 250 000 kpl pikayestejä, joilla voidaan esim. Seuloa oireettomia kantajia.
Eipä ole lapseni 1000 oppilaan koulussa Helsingissä seulottu oireettomia noilla testeillä....
Mihin ne testit katosivat?
Vierailija kirjoitti:
Aika huono ajoitus. Tässä olisi pitänyt seurata brittejä, eli rajoituksia lievemmäksi vasta kun lockdownilla ilmantuuvuus on saatu hyvin pieneksi ja rokotteilla jo jonkilainen laumasuoja (2/3 saanut ainakin yhden rokotteen)
Eikö tässä aleta olemaan tuossa kahdessa kolmasosassa. Ymmärtääkseni alaikäisiä ei edes pitänyt rokottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono ajoitus. Tässä olisi pitänyt seurata brittejä, eli rajoituksia lievemmäksi vasta kun lockdownilla ilmantuuvuus on saatu hyvin pieneksi ja rokotteilla jo jonkilainen laumasuoja (2/3 saanut ainakin yhden rokotteen)
Eikö tässä aleta olemaan tuossa kahdessa kolmasosassa. Ymmärtääkseni alaikäisiä ei edes pitänyt rokottaa?
Reilu 47% yli 16-vuotiaista nyt rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se suositus poistu kuin perustasolla olevilla alueilla.
Missä maakunnassa Eura sijaitsikaan? Satakunnassa, perustason maakunnassa. Nopeasti maakunta vaihtaa statusta kun rajoitukset poistetaan perustasolla.
Intiasta oli juuri koronauutinen jossa käytettiin 11kk vanhaa kuvaa Intiassa tapahtuneesta kaasuvuodosta.
Väitettiin että korona on tehnyt tämän että ihmiset ovat kaduilla, mutta on olemassa kuva joka todistaa tuon. Todella sairasta manipulaatiota.
Siinäpä se kuva:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10165334771350088&set=a.1015163…
Ja uutisia aiheesta:
https://fullfact.org/health/gas-leak-not-covid-19/
https://factcheck.afp.com/video-shows-victims-gas-leak-indian-chemical-…
Viral video claims Indians ill with Covid-19 but they’re actually victims of a gas leak
https://observers.france24.com/en/asia-pacific/20210506-covid-inde-into…
"Vastuullinen media"