Tiedättekö ketään työikäistä, joka ei olisi menossa rokotukseen?
Siis koronapiikkiä ottamaan? Miksi ei, mikä syynä ja minkä ikäinen henkilö kyseessä? Mietin vaan, kun nyt jo nuoremmillekin rokotusta tarjolla.
Kommentit (90)
En tiedä, kaikki omassa perheessä ja tuttavapiirissä ovat käyneet, ketkä ovat siis piikille jo päässeet.
Naapurin Pena ei ota rokotetta. Kertoi eilen kin penetroiduimme toisiimme taloyhtiön saunassa.
Kyllä, kolme noin 40-50 vuotiasta NAISTA. Olen ostanut heiltä hierojan, kosmetologin ja vyöhyketerapeutin palveluja jo monta vuotta. En osta enää, kun kaikki kolme olleet jakamassa ex-persu Ano Turtiaisen sanomaa Stadin mielenosoituksissa ja kirjoittelevat/jakavat somessa aivan käsittämätöntä juubaa. Viimeisin, että koronarokotetut säteilevät jotain, josta tulee ihottumaa ja aiheuttaa lapsettomuutta. Iso joukko näitä hyvinvointivalmentajia on sekaisin.
Vien rahani muualle ja olen onneksi löytänyt jo uudet hyvät tekijät. Kaksi entisistä soitti jo perään. En vastannut. Laitoin viestin ja kiitin kauniisti menneistä vuosista sekä kerroin syyn, miksi peruutin ajat. Menen "säteilemään" hyvää mieltä jatkossa ihan muualle.
Tiedän. Itseni ja mieheni. Sekä muut sukulaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syrjäytynyt enkä ole ollut 10 vuoteen sairaana, kun en käy missään. Lisäksi tämä rokote alkaa olla vanhentunut, eli se ei tehoa siihen mutaatioon, joka väistämättä Suomeen viimeistään syksyllä leviää. Otan sitten siihen mutaatioon rokotteen, koska uudet rokotteet on nopea kehittää, eli ne eivät ole valmistuessaan vanhentuneita.
Noin minäkin ajattelen että otan jos otan sitten kun on intianvarianttiin ym mutantteihin kehitetty rokote. Muuten joutuu ottamaan monta.
Et ole tainnut koskaan ottaa influenssarokotteita? Tietenkin joudut ottamaan joka vuosi uuden. Ei ole mitään "vain yksi ja sitten ei koskaan" rokotetta mihinkään nopeasti muuntelevaan virukseen. Kaikki hengitystie-elimiin vaikuttavat virukset muuntelevat nopeasti. Voit jopa sairastuttaa itsesi uudestaan sinussa itsessäsi syntyneellä mutaatiolla.
Mene vaan ottamaan se rokote heti kun voit niin joskus päästään normaaliin näistä rajoituksista. Et voi olla niin piikkipelkoinen ettet kestäisi yhtä tai kahta (jos influenssarokotetta ei aleta antaa samalla piikillä) rokotusta vuodessa kohtuullisen mielenrauhan hintana.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa täällähän on paljon lampaita valmiina ottamaan piikkiä. Nyt vaan kaikille lampaille astraZenecaa hihaan😂
Ei sitä anneta alle 65-vuotiaille.
En ole koronarokotetta ottanut. Pelottaa olla rokottamaton, mutta rokotuksen sivuoireet pelottavat vielä enemmän. En ole rokotevastainen, tosin influenssarokotusta en ole koskaan ottanut. Olen myös yliopistokoulutuksen saanut. En ole "hihhuli", en usko kristalleihin tai salaliittoihin. Olen vain kokenut vuosien varrella sen, että terveydenhuollossa ei apua saa. Minulla on useita sairauksia jotka haittaavat arkeani jo nyt. Jos sairastuisin rokotteesta, ei minua auttaisi kukaan. Yhteiskunta viimeisenä. Joten toistaiseksi en ota rokotusta.
Tiedän. Työkaveri.
On 45 vuotias nainen ja pelkää piikkejä ja sitä enemmän koronaa. Aivan älyttömän kehän on itselleen järjestänyt. Toisinaan tuntuu, ettei se selviä tästä ilman pää vikaa.
Tänään soittivat koulusta, että hänen 8 vuotiaalle tyttärelleen oli noussut 38 asteen kuume ja on pahoinvoiva. Naisella iski pakokauhu päälle. Onneksi eräs miesduunari tarjosi näille kyydin, ei toi nainen olisi muuten selvinnyt.
Soittelin äsken ja olivat käyneet testissä. Hieman rauhallisemmalta kuulosti. Kai se skarppaa, ettei lapsen aikana panikoi isosti.
Voi tätä kirjoitusvirheiden määrää näillä rokotteista kieltäytyjillä!! Mistähän se kertoo...