Tiedättekö ketään työikäistä, joka ei olisi menossa rokotukseen?
Siis koronapiikkiä ottamaan? Miksi ei, mikä syynä ja minkä ikäinen henkilö kyseessä? Mietin vaan, kun nyt jo nuoremmillekin rokotusta tarjolla.
Kommentit (90)
Kaikki ovat ottaneet rokotteen heti kun saavat. Ei ole ollut edes keskustelua etteikö otettaisi.
En ota koska en pelkää koronaa ja hyvänä ihmisenä annan siis oman rokotusvuoroni sellaiselle joka pelkää koronaa. Että ole hyvä vain.
Minä 44 v. En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä näe mitään syytä miksi aloittaisin nyt.
Tiedän itseni mukaan lukien ainakin kolme muuta 40-65 -vuotiasta. Ollaan keskiluokkaisia, yhdistävänä tekijänä ehkä se, että ollaan yrittäjiä kaikki eli totuttu jo olemaan yhteiskunnan turvaverkkojen ulkopuolella ja pärjäämään itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat ottaneet rokotteen heti kun saavat. Ei ole ollut edes keskustelua etteikö otettaisi.
En minä ainakaan sano, etten ole menossa rokotukseen, kun toinen kertoo omastaan. Harva kysyy suoraan.
Itselläni vaihtelee. Olen riskiryhmää mutta tällä hetkellä ajattelen että en ota. Ihan mikä tahansa muukin tauti voi olla kohtalokas koska perussairauteni on huonolla tolalla ja se asia ei kymmenelläkään piikillä korjaannu. Luulen myös että ainut keino saada perussairauteni kuntoon on hakeutua oireneni terveydenhuoltoon jossa tehtäisiin testi koska ei ole piikkiä ja kun ei tautia löytyisi olisi edes mahdollisuus päästä jatkoselvityksiin ja saada tarvittavat tutkimukset.
Kaikki ovat ottaneet piikin, tai ottamassa. Virusvariantit huolettavat joten moni on ajatellut että nyt on hyvä aika ottaa rokote, jotta vastustuskyky ehtii kehittyä siltä varalta että tilanne kääntyy huonompaan.
Osalla on myös matkatyö, joten rokotettuna on turvallisempi olo.
Sallin muiden saada turvallisuudentunteen piikityksellä jos nyt kokevat olevansa vaarassa eivätkö muuta keksi turvakseen. itse en tarvi piikkiä koska koen jo olevani sen verran turvassa, että pystyn olemaan panikoimati. Piikillä menettäisin rauhani ja varmaan myös työkykyni enenpitkää osin tahi sitten jopa kenties tyystin.
En minäkään aio sitä kuuluttaa, kaikki lähipiirissä kyselevät kyllä joko olet saanut piikin. Vastaan vain että en vielä. Kyllä se kohu siitä laantuu ja kohta loppuu kyselyt. Nyt se jo nähdään, että jopa kahteen kertaan rokotettuja on jopa teholla, niin koko rokote on ihan haista kukkanen.
Tunnen muutamia. Ovat somessa viljelleet koronapropagandaa jo pitkään. En pidä heitä täysjärkisinä, jutut ovat sitä luokkaa, ettei järki paljon päätä paina.
Kaikki muut tuntemani ihmiset, ikäjakauma 30-75 ovat jo ottaneet tai aikovat ottaa rokotteen, kun heidän vuoronsa rokotejonossa koittaa. Itse olen saanut rokotuksen kk sitten (kuulun 2. riskiryhmään).
Kun koelitku lihaan hulahtaa, vereen oksitosiinia pulahtaa. No ihan miten vaan, kukin tyylillään. Ite saan kuitenkin kelvommat kiksit kun nokkosella vähän tupsuttelen muutamia tuntoherkkiä seutujani. Jää vain kihelmöinti, turvotus ja kiihotus, ei sen pahempia sivuvaikutuksia
Minä, 32-vuotias perusterve nainen. Koen rokotteen kokeellisena ja en halua hötkyillä. Lähipiiri kovasti kyselee, että joko olen ottanut, kun olen kertonut, että en aio ottaa niin siitä suututaan. No, valehtelen nykyään sujuvasti :)
Tunnen. Luottoremontoijani, on rokotuskriittinen. Tai siis entinen luottoremontoijani, en halua häntä itseni lähistölle enää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutamia. Ovat somessa viljelleet koronapropagandaa jo pitkään. En pidä heitä täysjärkisinä, jutut ovat sitä luokkaa, ettei järki paljon päätä paina.
Kaikki muut tuntemani ihmiset, ikäjakauma 30-75 ovat jo ottaneet tai aikovat ottaa rokotteen, kun heidän vuoronsa rokotejonossa koittaa. Itse olen saanut rokotuksen kk sitten (kuulun 2. riskiryhmään).
Olen itsekin viljellyt ja imenyt koronamömmö-kritiikkiä pitkin nettiä jo arviolta puolitoista vuotta. Sikapiikityksistä lähtien olen ollut rokoteriittinen ja rokotteidenkäyttölakossa muuten jo vuodesta Rakkaus on Lumivalkoinen
Tiedän myös sellaisia, jotka eivät haluaisi ottaa, mutta ottavat perheen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä, 32-vuotias perusterve nainen. Koen rokotteen kokeellisena ja en halua hötkyillä. Lähipiiri kovasti kyselee, että joko olen ottanut, kun olen kertonut, että en aio ottaa niin siitä suututaan. No, valehtelen nykyään sujuvasti :)
MUN vanhemmat ainaki ottanu ja pari siskoa ilmeisesti, kolmannesta siskosta en tiedä koska on raskautuneessa tilassa. itse en ole ottanut
Samat ulinatl, pelottelu, syyllistely, kuvia piikeistä ja pullojen heiluttelua eli yhteneväinen kässäri sikatikuttajaisten kanssa. Se jo riittää kavaltamaan piikin, silleen että ei voi olla puhtaat jauhot bussissa eikä vilpittömät meiningit
Tiedän montakin mukaan lukien itseni. Annan hätäisten hössöttää piikkeineen ensin ja katselen kaikessa rauhassa mitä vaikutuksia niistä tulee. Mielestäni rokotteet on niin kovalla kiireellä tehty, että olen varma niissä olevan myös maanantaikappaleita. En ole koskaan ottanut edes influenssapiikkiä enkä antibioottikuureja. En ole kyllä sairastunutkaan 15 vuoteen edes kausiflunssaan. Tuolloin sairastettu A-virus oli viimeinen, olikin rajuudessaan aikamoinen. Se otanko rokotetta koskaan vai en on oma asiani, enkä kinaa tai keskustele siitä kenenkään kanssa. Noudatan toki kaikkia muita koronarajoituksia ja maskisuosituksia.
Voisitteko jo lakata tästä aiheesta jauhaamisen? Typerää ajanhukkaa. Se joka haluaa rokotuksen käy sen ottamassa ja idiootit saa olla ilman, ei sen kummempaa.
Mun akateeminen kahdesti rokotettu työkaveri on koronan takia teholla. Eli ei suojannut yliopisto-opinnot eikä rokotukset.