Tiedättekö ketään työikäistä, joka ei olisi menossa rokotukseen?
Siis koronapiikkiä ottamaan? Miksi ei, mikä syynä ja minkä ikäinen henkilö kyseessä? Mietin vaan, kun nyt jo nuoremmillekin rokotusta tarjolla.
Kommentit (90)
En tunne ketään. Mutta meidän 100 hengen organisaatiossa on akateemisia 99 prosenttia.
MInä ja en mee kun se niin sattuu piikki lihassa.
En, aika moni on ihan odottanut tuota päivää.
En missään nimessä ota. My body my rights. N21
Mitä ihmettä nyt taas?
Olen mies, yli 60, olen elänyt koko ajan niin normaalisti kuin mahdollista. En ole kykkinyt kotona piilossa vaan käynyt töissä (asiakaspalvelu), kaupoissa, kaupungilla ja ravintoloissakin niin kuin vain on rajoitusten puitteissa voinut.
En usko ottavani koronarokotusta, koska kuten joku mainitsi, se on niin nopeasti luotu ja siksi melkoisen 'kokeellinen'. Mielestäni riittää hyvin, että niin moni muu sen ottaa.
Ikävä kyllä tiedän useammankin sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen, joka on jättänyt rokotteen väliin. Työnantaja ei voi vaatia tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että teitä kieltäytyjiä on näinkin paljon! Saan itse piikin aiemmin kun ette ole ruuhkauttamassa jonoja :) Kiitos siitä teille!
Ollos hyvä vaan. Paras ratkaisu on, että kaikki ovat tyytyväisiä tavalla tai toisella.
meidän vertaalla ei rokottamattomia minä minä narsistia suvaita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useammankin. Yksi 43-vuotias. Ei ota rokotetta, koska uskoo, ettei saa pahaa koronaa. Pelkää rokotteen sivuvaikutuksia.
Yksi päälle 50, olisi saanut rokotteen jo aikaa sitten, mutta kun rokotuspaikkaan on hankala kulkea. Pelkää rokotteen sivuvaikutuksia, vaikka hänelle korona olisi todennäköisesti kohtalokas, on huomattavan lihava, astma ja diabetes perussairauksina.
Pelkää koronan sivuvaikutuksia! Kuume, kaksi kipeä, mahakipua.
Eikö pelkää koronaa, long covidia, keukoarpeumaa, hengityskonetta, happipullon kuljetusta koko lopun elämän.
Onhan niitä pelkoja, jos vaikka mörkö vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useammankin. Yksi 43-vuotias. Ei ota rokotetta, koska uskoo, ettei saa pahaa koronaa. Pelkää rokotteen sivuvaikutuksia.
Yksi päälle 50, olisi saanut rokotteen jo aikaa sitten, mutta kun rokotuspaikkaan on hankala kulkea. Pelkää rokotteen sivuvaikutuksia, vaikka hänelle korona olisi todennäköisesti kohtalokas, on huomattavan lihava, astma ja diabetes perussairauksina.
Pelkää koronan sivuvaikutuksia! Kuume, kaksi kipeä, mahakipua.
Eikö pelkää koronaa, long covidia, keukoarpeumaa, hengityskonetta, happipullon kuljetusta koko lopun elämän.
Onhan niitä pelkoja, jos vaikka mörkö vie.
Korjaus, kuume, käsi kipeä
Minun koko lähipiirissäni on tämä asenne. Ja ei, ei olla mitään kierosilmäisiä juntteja, vaan ihan kouluttautuneita ja normaaleja ihmisiä. Mahdolliset haittavaikutukset epäilyttävät ja se, miten sikainfluenssapiikistä narkolepsiaan sairastuneet jätettiin käytännössä täysin yksin taloudelliseen helvettiin.
Noudatamme kaikki kyllä rajoituksia ja käytämme maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tiedän useammankin sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen, joka on jättänyt rokotteen väliin. Työnantaja ei voi vaatia tietoa.
Sote ammattilainen joka voi tappaa ihmisiä. Hyvä yhdistelmä. Auttaa ihmisiä kuolemaan.
Tiedän. Minä itse, 37v. Tarvin käsiä ja loppukroppaakin päiittäin työntekoon, eivätkä käsikivut tai muutkaan lyhyt- ja pitkäkestoiset sivuvaikutukset jouduttaisi asiaa ollenkaan. Ompa myös osatekonivel värttinäluussa kiinni niin siihen jos rokote jonkin tulehduksen tekisi niin eipä ois kiva. Ei rokote mua mitnekään edes piristäisi. lisäksi ihan kyllin turvallinen olo jo nyt, senkään takia ei ole piikinkaipuuta
On harrasta sen paremmin piikkejä, maskeja kuin testejäkään. No änestykseen saattas ehkä maskin pistää, jos sattuu että jury kattoo pahalla. Pystyy kuitenkin melkein sen toimituksen ajan olemaan hengittämättä maskikemikaaleja ja nanomatoja keuhkoihinsa. Pahempihan se olsii jos äänestämiseen vaadittaisi todiste rokotteentestaamisesta
jakaria jakaukseen kirjoitti:
meidän vertaalla ei rokottamattomia minä minä narsistia suvaita.
sanoppa verstaan nimi niin tietä boikotoida
Vierailija kirjoitti:
Itseni. 39. Ei kiinnosta kokeelliset piikit.
Niin mutta kun kysymys koski näitä koronavirusrokotteita.
-Tunsin kaksi ja molemmat sairastuivat ja takki kääntyi parissa viikossa. Piikin saa sitten syksymmällä 6kk kuluttua kuullemma...
Ei raski vielä tässä iässä (35-40v ) hyvinkin tervennä oon pysynyt vaikka edellisestä piiksitä melkein 18 vuotta. Sitten muutaman vuosikymmenen päästä jos vielä elää ja sairasvuoteella sua kuolla nin toisiks viimesellä henkääsyllä saattas vaikka koronapiikkiäkin testata.
Lars II kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas?
Olen mies, yli 60, olen elänyt koko ajan niin normaalisti kuin mahdollista. En ole kykkinyt kotona piilossa vaan käynyt töissä (asiakaspalvelu), kaupoissa, kaupungilla ja ravintoloissakin niin kuin vain on rajoitusten puitteissa voinut.
En usko ottavani koronarokotusta, koska kuten joku mainitsi, se on niin nopeasti luotu ja siksi melkoisen 'kokeellinen'. Mielestäni riittää hyvin, että niin moni muu sen ottaa.
" ....koska kuten joku mainitsi, se on niin nopeasti luotu ja siksi melkoisen 'kokeellinen'. "
Onkos aikuinen mies noin löperöhousu, että ottaa vastaan huuhaa-uskomuksia vauvasivustolta.
Huoh...
Tiedän. Minä ja mieheni. Jos korona pyörii vielä, kun olen riskiryhmää, niin saatan ottaa piikin. Nyt en koe sitä tarvitsevani, enkä halua vaarantaa terveyttäni siksi että otan rokotuksen jota en oikeasti tarvitse.
Puoliso on 59-vuotias, eikä ole ottanut rokotetta. Ei ole sitä myöskään lähiaikoina ottamassa. Sanoi katselevansa ainakin tämän vuoden, mitä haittavaikutuksia ihmisille ilmaantuu. Miettii sen jälkeen haluaako sen ottaa. Mahdollisesti sitten kun muita rokotetaan jo toista kierrosta.