Kolumni: Sanna Marin – sinun naiseutesi ei ole kiinnostavaa, get over it!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b74d67c-7ba2-4ac0-ac1a-d6e4616c80b1
Täsähän on ihan järki puhetta, mutta minua jäi mietityttämään, mitä jos tämä olisi miehen kirjoittama kolumni, mikä myrsky siitäkin nousisi. Varmasti heti jonkun tekee mieli käydä kiinni myös kolumnin kirjoittajaan, mutta jos nyt yritettäisiin vain keskustella mitä kolumnissa lukee. Onko tämä todellinenn ilmiö, minusta on. Miestä saa arvostella mutta naista ei, muutoin korttipakka on esillä.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitanpahan vain että olen ottanut kolme (3) kuvakaappausta herjaavasta sisällöstä ja vinkannut eteenpäin. Ei liene yllätys että persuvihaaja saattaa saada lähipäivinä yhteydenoton nettipoliisilta.
Just.., 😂
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitanpahan vain että olen ottanut kolme (3) kuvakaappausta herjaavasta sisällöstä ja vinkannut eteenpäin. Ei liene yllätys että persuvihaaja saattaa saada lähipäivinä yhteydenoton nettipoliisilta.
jaahah, palstapoliisikin heräsi ja rupesi heti uhoamaan
Ap spämmää samaa aloitusta palstalle vaikka se on säännöissä kielletty. Yllä pito radikalisoitunut persuksi ja antaa paskoa palstan. Normipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Ukkolassa on se, että uskaltaa ja sanoa näkyvässä mediassa myös vastakkaisia näkemyksiä valtavirtaan nähden.
Tämä alkaa olla jo melko harvinainen etuoikeus, mitä hän nauttii.
Sovinistisetien mielistelijähän se on ihan puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on suorastaan oksettavaa, miten toinen nainen kirjoittaa noin toisesta naisesta, vaikka luulisi hänenkin naisena varsin hyvin tietävän miten inhottavalta tuntuu tulla vähätellyksi vain oman sukupuolensa takia. Myös minun, 17-vuotiaan nuoren naisen osaaminen on joutunut lukemattomia kertoja kyseenalaistetuksi ihan vain tyttöyteni takia. Se asia ei ole muuttunut miksikään vaikka tasa-arvosta puhutaankin nykyisin paljon enemmän, sillä nämä ajatusmallit ovat iskostuneet niin syvälle myös suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin. Tottakai poliitikkoja on räntätty kautta aikojen, mutta se on vain fakta, että Sanna saa hyvin paljon p*skaa niskaan jo pelkästään siitä syystä, että on nainen ja vielä nuori sellainen. Enkä oikeastaan edes ihmettele, miksi teidänkin lapsenne tätä naisvihaa ylläpitävät, kun kommentit tässäkin keskustelussa ovat tätä luokkaa. Näin nuoren ihmisen näkökulmasta voin todeta, että vaikka en Sannasta erityisemmin pitäisikään, mielestäni on todella inspiroivaa nähdä miten hän on edennyt urallaan jatkuvasta vähättelystä ja kyseenalaistuksesta huolimatta ja osaa puolustaa itseään, vaikka siitäkin tulee kitinää ja vinkumista. Naisten pitäisi tukea toisiaan ja vanhempien myös opettaa lapsillensa ja teineillensä, että naiseus on hemmetin hieno ja kaunis asia, eikä kaikkea lokaa tarvitse suoltaa vaan itseään saa myös puolustaa!
se naiseus ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin mieheyskään. Tuo kolumni on täyttä asiaa, ja sinä voit myös todistaa sen olevan väärässä, jos se sinulle naisena sopii?
Minä en missään vaiheessa väittänyt, että naiseus olisi mieheyttä arvokkaampaa. Sanna Marinia ja koko hallitusta on kuitenkin arvosteltu etenkin kansan taholta PALJON juuri siitä syystä, että se on niin naispainotteinen. Termit, kuten "sukkahousuhallitus" tai "Sokoksen kassa" ovat ilmauksia, joiden tarkoitus on vähätellä naisten pätevyyttä toimia johtotehtävissä. Ja jos yhtään mitään tasa-arvon historiasta tiedät, tämä ei todellakaan olisi ollut mahdollista "ennenvanhaan" eikä monessa maassa ole vieläkään. Tasa-arvo asia on mennyt eteenpäin kyllä, mutta kun edelleen naiseus nähdään myös monien suomalaisten silmissä heikkoutena, meillä on ongelma. Juuri siitä syystä myös Marinin naiseus on kiinnostavaa. Hänen ja muiden voimakkaiden naisten ansiosta minun ei ehkä tarvitse todistella ja taistella sen puolesta, että ihmiset uskovat minun olevan yhtä pätevä kuin miehet. Kenenkään naisen ei tarvitse kuunella vähättelyä vain sukupuolensa takia. Naisviha on todellista, näkyvää ja vielä tänäpäivänäkin valitettavan hyvinvoivaa ja tämä kolumni on täysin hakoteillä kieltäessään tämän faktan.
Muistatko kuinka Soinin koulutuksesta ja hiatoriasta vedettiin aivan samanlaista paskaa? Marinin naiseus on naiseutta ja käytös joskus kiukuttelua ja kirtelyä, myös toisten ihmisten moittimista hän harrastaa todella paljon. Tottakai termejä tulee, oletko huomannut miten esim persuista puhutaan, sen rinnalla sukkahousuhallitus on kevyttä kamaa. Ja pääministerin ansioita on kyllä syytäkin tarkastella, kun on kerran pääministeri. Naineb on ihan yhtä pätevä kuin mies, mutta se EI tarkoita että jokainen mies ja nainen on pätevä. Marin piiloutuu naiseuden taakse kun tulee kritiikkiä, se on ongelmallista, eikö sinustakin?
Politiikassa käytetään tietysti aina kaikkia mahdollisia keinoja mitä on käytettävissä. Näin jokainen tekee. Samaa tekee myös esim. presidentti Niinistö omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap spämmää samaa aloitusta palstalle vaikka se on säännöissä kielletty. Yllä pito radikalisoitunut persuksi ja antaa paskoa palstan. Normipäivä.
Tämä on ensimmäinen aloitukseni koskaan, koska olen huolissani tasa-arvosta. Jos nyt keskusteltaisiin vain tästä asiasta. Älä keksi päästäsi väitteitä, se ei ole kovinkaan asiallista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Ukkolassa on se, että uskaltaa ja sanoa näkyvässä mediassa myös vastakkaisia näkemyksiä valtavirtaan nähden.
Miten niin, perustelehan kantasi. Minusta hän tuo ihan oikean ongelman pöydälle ja perustelee tämän esimerkein.
Roskalehden toimittaja Sanna on kateellinen kauniimmalle ja hoikemmalle pääministeri Sannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei tullut luettua artikkelia, vaan "yyh joku kuulemma sanoi talousrikollisen Marinisn toilailuista pahastiii"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin, perustelehan kantasi. Minusta hän tuo ihan oikean ongelman pöydälle ja perustelee tämän esimerkein.
Jos olet seurannut Ukkolan kirjoittelua pidemmältä ajalta, niin aina sama pohjavire sillä on niissä kirjoituksissa.
Ukkola käy vain kokoomuksen vaalikampanjaa.
Politiikkaan kuuluu hyvinkin tiukka kritiikki. Se pitää leikkiin mukaan lähtevien sisäistää ja kestää. Ei Sanna Marin voi olla siitä säännöstä mikään poikkeus, vaikka nätti nainen onkin. Maailman kaunein pääministeri tarkemmin sanoen.
Eikös siitä naiseudesta ole koko ajan olleet kiinnostuneita nimenomaan oppositio?
Vallassa olijoitahan arvostellaan aina, ja oikeasti naisilla monia juttuja katsotaan sormien läpi. Sirpa Pietikäinen esim. on aivan tonttu mutta jatkaa silti komissaarina. Osaaminen on pakkasen puolella ja yleistiedossa pahoja puutteita. Jos hän olisi mies, hänet olisi aikaa tuupattu syrjään. Tuula Linnainmaa on vielä pahempi älykääpiö, hänet siivottiin politiikasta maaherraksi, kun alkoi olla niin noloa tekstiä haastatteluissa, ettei ei enää kukaan kehdannut edes kuunnella. Ihan pellejähän nämä nykyministerit on, sitä siedetään, koska muu olisi naisvihaa.
Kaikkihan nykyään jotakin korttia heiluttelevat? Eikös koko politiikka ole nykyään koko ajan erilaisten korttien heiluttelua julkisuudessa?
Tuosta yhdestä Marinin tviitistä on turha vetää hernettä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on suorastaan oksettavaa, miten toinen nainen kirjoittaa noin toisesta naisesta, vaikka luulisi hänenkin naisena varsin hyvin tietävän miten inhottavalta tuntuu tulla vähätellyksi vain oman sukupuolensa takia. Myös minun, 17-vuotiaan nuoren naisen osaaminen on joutunut lukemattomia kertoja kyseenalaistetuksi ihan vain tyttöyteni takia. Se asia ei ole muuttunut miksikään vaikka tasa-arvosta puhutaankin nykyisin paljon enemmän, sillä nämä ajatusmallit ovat iskostuneet niin syvälle myös suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin. Tottakai poliitikkoja on räntätty kautta aikojen, mutta se on vain fakta, että Sanna saa hyvin paljon p*skaa niskaan jo pelkästään siitä syystä, että on nainen ja vielä nuori sellainen. Enkä oikeastaan edes ihmettele, miksi teidänkin lapsenne tätä naisvihaa ylläpitävät, kun kommentit tässäkin keskustelussa ovat tätä luokkaa. Näin nuoren ihmisen näkökulmasta voin todeta, että vaikka en Sannasta erityisemmin pitäisikään, mielestäni on todella inspiroivaa nähdä miten hän on edennyt urallaan jatkuvasta vähättelystä ja kyseenalaistuksesta huolimatta ja osaa puolustaa itseään, vaikka siitäkin tulee kitinää ja vinkumista. Naisten pitäisi tukea toisiaan ja vanhempien myös opettaa lapsillensa ja teineillensä, että naiseus on hemmetin hieno ja kaunis asia, eikä kaikkea lokaa tarvitse suoltaa vaan itseään saa myös puolustaa!
se naiseus ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin mieheyskään. Tuo kolumni on täyttä asiaa, ja sinä voit myös todistaa sen olevan väärässä, jos se sinulle naisena sopii?
Minä en missään vaiheessa väittänyt, että naiseus olisi mieheyttä arvokkaampaa. Sanna Marinia ja koko hallitusta on kuitenkin arvosteltu etenkin kansan taholta PALJON juuri siitä syystä, että se on niin naispainotteinen. Termit, kuten "sukkahousuhallitus" tai "Sokoksen kassa" ovat ilmauksia, joiden tarkoitus on vähätellä naisten pätevyyttä toimia johtotehtävissä. Ja jos yhtään mitään tasa-arvon historiasta tiedät, tämä ei todellakaan olisi ollut mahdollista "ennenvanhaan" eikä monessa maassa ole vieläkään. Tasa-arvo asia on mennyt eteenpäin kyllä, mutta kun edelleen naiseus nähdään myös monien suomalaisten silmissä heikkoutena, meillä on ongelma. Juuri siitä syystä myös Marinin naiseus on kiinnostavaa. Hänen ja muiden voimakkaiden naisten ansiosta minun ei ehkä tarvitse todistella ja taistella sen puolesta, että ihmiset uskovat minun olevan yhtä pätevä kuin miehet. Kenenkään naisen ei tarvitse kuunella vähättelyä vain sukupuolensa takia. Naisviha on todellista, näkyvää ja vielä tänäpäivänäkin valitettavan hyvinvoivaa ja tämä kolumni on täysin hakoteillä kieltäessään tämän faktan.
onneksi sipilän setämieshallitusta ei haukuttu. Nopeasti se unohtuu miten edellisiä politiikkoja on kohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Keskitytään nyt vain tähän kolumniin, eikä Ukkolaan itseensä. Mitä mieltä olet hänen tässä kolumnissaan esittämistä aisioista ? Ap
Jos olet seurannut Ukkolan kirjoittelua pidemmältä ajalta, niin aina sama pohjavire sillä on niissä kirjoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siitä naiseudesta ole koko ajan olleet kiinnostuneita nimenomaan oppositio?
Hänen politiikkaansa tässä arvostellaan. Se, että hän on nainen käytetään lähinnä seksisti kortin heilutteluun ja sen tekevät ihan hänen kanssa-"ajattelijat"
Minusta on jotenkin noloa, että naiseutta hehkutetaan. Mitä uutta on olla nainen. Itse olen ollut sitä koko elämäni ajan. Äänestänyt olen kulloinkin sopivaksi katsomaani ihmistä. Ihme vouhkaamista luonnollisella asialla. "Minäpäs olen nainen, ja minua tulee erikoiskohdella".
Kovin on valikoivaa sinun naisvihasi.
En yllättynyt.