Kolumni: Sanna Marin – sinun naiseutesi ei ole kiinnostavaa, get over it!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b74d67c-7ba2-4ac0-ac1a-d6e4616c80b1
Täsähän on ihan järki puhetta, mutta minua jäi mietityttämään, mitä jos tämä olisi miehen kirjoittama kolumni, mikä myrsky siitäkin nousisi. Varmasti heti jonkun tekee mieli käydä kiinni myös kolumnin kirjoittajaan, mutta jos nyt yritettäisiin vain keskustella mitä kolumnissa lukee. Onko tämä todellinenn ilmiö, minusta on. Miestä saa arvostella mutta naista ei, muutoin korttipakka on esillä.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan esimerkeissä, miten miespoliitikkoja on lytätty, kyse ei olekaan ollut siitä, että ko. henkilö on mies. Sanna Marinia lyödään kuin vierasta sikaa vain siksi että hän on nainen.
Mistään oikeasta asiasta, kuten politiikasta, ei tässäkään kolumnissa ole kyse.
Sannan tekemisillä ei tietenkään ole mitään tekemistä kritiikin kanssa?
Just tuollaisen vänkäämisen vuoksi sannaa muuten kritisoidaan. Eli ei oteta vastuuta tekemisistä, ei kuunnella kritiikkiä, ei paranneta suoritusta. Ehei. Uhriudutaan agressiivisesti täydellä teholla sillä perusteella että NAISpääministeriä kritisoidaan taas ihan aiheetta ja pelkän naiseuden vuoksi.
Kaikki näkee ettei tuo uhriutumisen syy pidä paikkaansa ja se vaan johtaa siihen että kritiikki lisääntyy.
"Kaikki näkee", eli naisvihassaan kiehuvat ääliöpersut toistelevat asiaa toisilleen kunnes laukeavat pöksyihinsä.
Tyypillistä on se, että pääministeri Marin on heidän katsannossaan syypää _aivan kaikkeen_. Kahvikuppi tipahti lattialle? Senkin katala Marin! Auton ikkunaan tipahti lokinpaska? Ei näin, Sanna!
Et pysty olemaan asiallinen kun et keksi mitään sanottavaa? Mikset ole hiljaa jos et pysty kuin epäasiallisesti haukkumaan muita keksityillä argumenteilla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan esimerkeissä, miten miespoliitikkoja on lytätty, kyse ei olekaan ollut siitä, että ko. henkilö on mies. Sanna Marinia lyödään kuin vierasta sikaa vain siksi että hän on nainen.
Mistään oikeasta asiasta, kuten politiikasta, ei tässäkään kolumnissa ole kyse.
Sannan tekemisillä ei tietenkään ole mitään tekemistä kritiikin kanssa?
Just tuollaisen vänkäämisen vuoksi sannaa muuten kritisoidaan. Eli ei oteta vastuuta tekemisistä, ei kuunnella kritiikkiä, ei paranneta suoritusta. Ehei. Uhriudutaan agressiivisesti täydellä teholla sillä perusteella että NAISpääministeriä kritisoidaan taas ihan aiheetta ja pelkän naiseuden vuoksi.
Kaikki näkee ettei tuo uhriutumisen syy pidä paikkaansa ja se vaan johtaa siihen että kritiikki lisääntyy.
Keskustellaan siitä aiheesta sitten kun esim. Ukkola kirjoittaa kolumnin Sanna Marinin työstä ja sen hoitamisesta. Mutta ei näy eikä kuulu sellaista kolumnia, vaikea keskustella.
haluat keskustella vain miellyttävistä asioista, joten miksi et menisi sitten muualle? Tasa-arvohan on tämän kolumnin pohjana, ja siitä kun ei saa pelkkiä rusinoita. Ap
En mä nyt tiedä onko pääministerin työ miellyttävää, tai sen työn arvioiminen sen miellyttävämpää. Kolumnin pohjana ei ole todellakaan tasa-arvo :D. Ja juu menen nyt muualle, täytyy jatkaa töitä. Jatkakaa persut ristiretkeänne :D.
Ei siitä ollut kyse, vaan naiskortin pelaamisesta joka olennaisesti liittyy tasa-arvoon. En ole persu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on suorastaan oksettavaa, miten toinen nainen kirjoittaa noin toisesta naisesta, vaikka luulisi hänenkin naisena varsin hyvin tietävän miten inhottavalta tuntuu tulla vähätellyksi vain oman sukupuolensa takia. Myös minun, 17-vuotiaan nuoren naisen osaaminen on joutunut lukemattomia kertoja kyseenalaistetuksi ihan vain tyttöyteni takia. Se asia ei ole muuttunut miksikään vaikka tasa-arvosta puhutaankin nykyisin paljon enemmän, sillä nämä ajatusmallit ovat iskostuneet niin syvälle myös suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin. Tottakai poliitikkoja on räntätty kautta aikojen, mutta se on vain fakta, että Sanna saa hyvin paljon p*skaa niskaan jo pelkästään siitä syystä, että on nainen ja vielä nuori sellainen. Enkä oikeastaan edes ihmettele, miksi teidänkin lapsenne tätä naisvihaa ylläpitävät, kun kommentit tässäkin keskustelussa ovat tätä luokkaa. Näin nuoren ihmisen näkökulmasta voin todeta, että vaikka en Sannasta erityisemmin pitäisikään, mielestäni on todella inspiroivaa nähdä miten hän on edennyt urallaan jatkuvasta vähättelystä ja kyseenalaistuksesta huolimatta ja osaa puolustaa itseään, vaikka siitäkin tulee kitinää ja vinkumista. Naisten pitäisi tukea toisiaan ja vanhempien myös opettaa lapsillensa ja teineillensä, että naiseus on hemmetin hieno ja kaunis asia, eikä kaikkea lokaa tarvitse suoltaa vaan itseään saa myös puolustaa!
se naiseus ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin mieheyskään. Tuo kolumni on täyttä asiaa, ja sinä voit myös todistaa sen olevan väärässä, jos se sinulle naisena sopii?
Persu-Ukkola on vain kateudesta vihreä, vaikka itse lähinnä poliittisista, ei osaamiseen liittyvistä syistä pääsee joka paikkaan kirjoittelemaan ja tuomaan itseään ja ideologiaansa esille. Pelkkää identiteettihöttöä koko kolumnin sisältö, ilman asiasubstanssia taas.
Marin, tuo vanha juutalainen sukunimi. Kuten Wahlroos.
Vierailija kirjoitti:
Persu-Ukkola on vain kateudesta vihreä, vaikka itse lähinnä poliittisista, ei osaamiseen liittyvistä syistä pääsee joka paikkaan kirjoittelemaan ja tuomaan itseään ja ideologiaansa esille. Pelkkää identiteettihöttöä koko kolumnin sisältö, ilman asiasubstanssia taas.
Toisesta ketjusta:
Vierailija kirjoitti:
Napostelen popkorneja ja katselen kun suvaitsevat feministit redusoituvat haukkumaan Ukkolaa tyhmäksi hevosnaamaksi.
t. änkyräpersu
Vierailija kirjoitti:
Naistenlehdet ovat naisille suunnattuja lehtiä, joissa naiset kertovat elämistään. Vaikkei Mestari ole armeijaa käynyt, niin ei hänestä silti naiseksi ole. Get over it, Ukkola.
Naistenlehdissäkö ei saa tehdä juttuja miehistä?
Tuohan on äärimmäisen ... syrjivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*** TÄSTÄ EI PUHUTA!!!!
t. sanoma oy
Suomessa on sannanvapaus...
Myös Ukkolan Sannalla.
S. Ukkola on ääripersu M. Turkkilan vaimo, ja Turkkila päästi läpi Hankamäen Totuus kiihottaa - oksennuksen - muut julkaisusta vastanneet eivät sitä lukeneet. Eli puheet naisten tyranniasta, seksuaalisesta ahdistelusta ja raískauksen sallimisesta avioliitosta eivät saaneet Turkkilaa tyrmäämään teosta - Turkkila arvosteli tuotoksen alatyylistä kieltä, muttei asiasisältöä per se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on suorastaan oksettavaa, miten toinen nainen kirjoittaa noin toisesta naisesta, vaikka luulisi hänenkin naisena varsin hyvin tietävän miten inhottavalta tuntuu tulla vähätellyksi vain oman sukupuolensa takia. Myös minun, 17-vuotiaan nuoren naisen osaaminen on joutunut lukemattomia kertoja kyseenalaistetuksi ihan vain tyttöyteni takia. Se asia ei ole muuttunut miksikään vaikka tasa-arvosta puhutaankin nykyisin paljon enemmän, sillä nämä ajatusmallit ovat iskostuneet niin syvälle myös suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin. Tottakai poliitikkoja on räntätty kautta aikojen, mutta se on vain fakta, että Sanna saa hyvin paljon p*skaa niskaan jo pelkästään siitä syystä, että on nainen ja vielä nuori sellainen. Enkä oikeastaan edes ihmettele, miksi teidänkin lapsenne tätä naisvihaa ylläpitävät, kun kommentit tässäkin keskustelussa ovat tätä luokkaa. Näin nuoren ihmisen näkökulmasta voin todeta, että vaikka en Sannasta erityisemmin pitäisikään, mielestäni on todella inspiroivaa nähdä miten hän on edennyt urallaan jatkuvasta vähättelystä ja kyseenalaistuksesta huolimatta ja osaa puolustaa itseään, vaikka siitäkin tulee kitinää ja vinkumista. Naisten pitäisi tukea toisiaan ja vanhempien myös opettaa lapsillensa ja teineillensä, että naiseus on hemmetin hieno ja kaunis asia, eikä kaikkea lokaa tarvitse suoltaa vaan itseään saa myös puolustaa!
se naiseus ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin mieheyskään. Tuo kolumni on täyttä asiaa, ja sinä voit myös todistaa sen olevan väärässä, jos se sinulle naisena sopii?
Minä en missään vaiheessa väittänyt, että naiseus olisi mieheyttä arvokkaampaa. Sanna Marinia ja koko hallitusta on kuitenkin arvosteltu etenkin kansan taholta PALJON juuri siitä syystä, että se on niin naispainotteinen. Termit, kuten "sukkahousuhallitus" tai "Sokoksen kassa" ovat ilmauksia, joiden tarkoitus on vähätellä naisten pätevyyttä toimia johtotehtävissä. Ja jos yhtään mitään tasa-arvon historiasta tiedät, tämä ei todellakaan olisi ollut mahdollista "ennenvanhaan" eikä monessa maassa ole vieläkään. Tasa-arvo asia on mennyt eteenpäin kyllä, mutta kun edelleen naiseus nähdään myös monien suomalaisten silmissä heikkoutena, meillä on ongelma. Juuri siitä syystä myös Marinin naiseus on kiinnostavaa. Hänen ja muiden voimakkaiden naisten ansiosta minun ei ehkä tarvitse todistella ja taistella sen puolesta, että ihmiset uskovat minun olevan yhtä pätevä kuin miehet. Kenenkään naisen ei tarvitse kuunella vähättelyä vain sukupuolensa takia. Naisviha on todellista, näkyvää ja vielä tänäpäivänäkin valitettavan hyvinvoivaa ja tämä kolumni on täysin hakoteillä kieltäessään tämän faktan.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että puhuisit ukkolasta, niin miksi et puhuisi tuosta kolumnista. Ihmeellinen fiksaatio itse ukkolaan ja kykenemättyys erottaa asia henkilöstä. Ihan järjestäen tulee tämänkaltaisia argumentteja. Yrittäkää edes.
Hyvää Ukkolassa on se, että uskaltaa ja sanoa näkyvässä mediassa myös vastakkaisia näkemyksiä valtavirtaan nähden.
Tämä alkaa olla jo melko harvinainen etuoikeus, mitä hän nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Ukkolassa on se, että uskaltaa ja sanoa näkyvässä mediassa myös vastakkaisia näkemyksiä valtavirtaan nähden.
Tämä alkaa olla jo melko harvinainen etuoikeus, mitä hän nauttii.
Eiköhän hänetkin pian hiljennetä :(
...ainakin yritetään, ja sitten ilmestyy joku "Sensuroimaton Päivärinta ja Ukkola".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että puhuisit ukkolasta, niin miksi et puhuisi tuosta kolumnista. Ihmeellinen fiksaatio itse ukkolaan ja kykenemättyys erottaa asia henkilöstä. Ihan järjestäen tulee tämänkaltaisia argumentteja. Yrittäkää edes.
Tässähän keskustellaan koko ajan kolumnista, Ukkolan kirjoittamasta kolumnista, Ukkolan ajatuksista. Vai kirjoittaako Ukkola tilaustyönä jonkun muun ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän keskustellaan koko ajan kolumnista, Ukkolan kirjoittamasta kolumnista, Ukkolan ajatuksista. Vai kirjoittaako Ukkola tilaustyönä jonkun muun ajatuksia?
Ei keskustella, vaan Ukkolaa kritisoivien keskustelu siirtyy ennemmin tai myöhemmin Ukkolasta häneen yleisesti henkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää ukkolan arvioimista suurin osa, eikä yhtäkään perusteltua kommenttia kolumnista.
Ilmoitanpahan vain että olen ottanut kolme (3) kuvakaappausta herjaavasta sisällöstä ja vinkannut eteenpäin. Ei liene yllätys että persuvihaaja saattaa saada lähipäivinä yhteydenoton nettipoliisilta.
Läski kokoomuslehmä Ukkola haukkuu kaunista ja karismaattista Marinia. Yllättyneet voivat nostaa kätensä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en missään vaiheessa väittänyt, että naiseus olisi mieheyttä arvokkaampaa. Sanna Marinia ja koko hallitusta on kuitenkin arvosteltu etenkin kansan taholta PALJON juuri siitä syystä, että se on niin naispainotteinen. Termit, kuten "sukkahousuhallitus" tai "Sokoksen kassa" ovat ilmauksia, joiden tarkoitus on vähätellä naisten pätevyyttä toimia johtotehtävissä. Ja jos yhtään mitään tasa-arvon historiasta tiedät, tämä ei todellakaan olisi ollut mahdollista "ennenvanhaan" eikä monessa maassa ole vieläkään. Tasa-arvo asia on mennyt eteenpäin kyllä, mutta kun edelleen naiseus nähdään myös monien suomalaisten silmissä heikkoutena, meillä on ongelma. Juuri siitä syystä myös Marinin naiseus on kiinnostavaa. Hänen ja muiden voimakkaiden naisten ansiosta minun ei ehkä tarvitse todistella ja taistella sen puolesta, että ihmiset uskovat minun olevan yhtä pätevä kuin miehet. Kenenkään naisen ei tarvitse kuunella vähättelyä vain sukupuolensa takia. Naisviha on todellista, näkyvää ja vielä tänäpäivänäkin valitettavan hyvinvoivaa ja tämä kolumni on täysin hakoteillä kieltäessään tämän faktan.
Muistatko kuinka Soinin koulutuksesta ja hiatoriasta vedettiin aivan samanlaista paskaa? Marinin naiseus on naiseutta ja käytös joskus kiukuttelua ja kirtelyä, myös toisten ihmisten moittimista hän harrastaa todella paljon. Tottakai termejä tulee, oletko huomannut miten esim persuista puhutaan, sen rinnalla sukkahousuhallitus on kevyttä kamaa. Ja pääministerin ansioita on kyllä syytäkin tarkastella, kun on kerran pääministeri. Naineb on ihan yhtä pätevä kuin mies, mutta se EI tarkoita että jokainen mies ja nainen on pätevä. Marin piiloutuu naiseuden taakse kun tulee kritiikkiä, se on ongelmallista, eikö sinustakin?
Naistenlehdet ovat naisille suunnattuja lehtiä, joissa naiset kertovat elämistään. Vaikkei Mestari ole armeijaa käynyt, niin ei hänestä silti naiseksi ole. Get over it, Ukkola.