Myrna-astiasto lapsenlapselle
rippilahjaksi? Ettei ahne äitinsä sitä saisi perinnöksi.
Mitäs olette mieltä.
Kommentit (83)
Missä mopokortin saa muutamalla kympillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska. Minäkin olen 52v ja mun oma lapsi pääsee tänä kesänä ripiltä. Mopokortin annan lahjaksi, en myrnaa.
Muutaman kympin mopokortti!
Sitten kylille rälläämään. Ei pitäis vanhan muorin lapsia pykätä.
Vähintäänkin parikymmentä kymppiä maksaa ! Onko se "muutama"?
Vierailija kirjoitti:
3/5
Kaikki eivät heti tunnistaneet sitä.
No ihan varmasti jokainen tunnisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Myrnasta vaan mieleen isän ahne sisko, jonka oli pakko saada äitinsä Myrna-astiasto. Silloin astiastolla oli arvoa, ei enää. Olen joskus ollut salaa vahingoniloinen.
Tätisi on vahingoniloinen, kun hörppii Juhla-mokkaa Myrna-kupista.
Arvo nousee kohisten, näin on käynyt kaikille klassikoille.
Tuskinpa vaan. Myrnan reunat ovat kullattuja ja pitää tiskata käsin. Siksi arvo on laskenut niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Niitä saa kirpparilta muutamalla kympillä, ei ole mitenkään arvokas
Totta ettei ole tällä hetkellä kovin arvokas, mutta tulevaisuudesta ei tiedä. Voi olla muutaman vuosikymmenen kuluttua hyvinkin arvokas ja haluttu.
Ei myrnaa rippilahjaksi. Vanhojen esineiden arvo nuoremman sukupolven silmissä nousee vasta sitten, kun tulevat keski-ikään ja alkavat muistelemaan lapsuuttaan. Ja läheskään kaikki eivät silloinkaan arvosta. Mä olen nyt maksanut satoja euroja sellaisista esineistä, mitkä 1980-luvun alussa heitin roskikseen, koska ne oli niin vanhanaikaisia.
Lähteekö ihmiseltä järki päästä, kun tulee mummoksi?
Olen 57-vuotias, kuopus pääsee nyt ylioppilaaksi enkä ikinä missään tapauksessa antaisi lahjaksi- en omalle lapselle enkä kenellekään muullekaan - mitään, mistä vastaanottaja ei todennäköisesti pidä.
Sen sijaan juuri mummot tunkee kaikkea ihmeellistä oman makunsa mukaista roinaa lahjaksi. Ne eivät ole mummon juhlat, ne eivät ole mummolle tulevia lahjoja vaan nuorelle ihmiselle. Antakaa rahaa niin voivat ostaa mieluisensa.
Mä olisin halunnut vuonna 1994 rippilahjaksi. Silloinkin se oli ihan ei-eiastiasto. No nyt muutama vuosi sitten sain sen lapseni isomummon jäämistöstä ( kaatopaikalle olisi lähtenyt) itselleni ja se on rakas muisto. Tahdoin aina isomummonkin luona sen kattaa, kun kävimme kahvilla
Mutta joo, ei taida olla ihan toivelistojen kärjessä tuon ikäisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Myrnasta vaan mieleen isän ahne sisko, jonka oli pakko saada äitinsä Myrna-astiasto. Silloin astiastolla oli arvoa, ei enää. Olen joskus ollut salaa vahingoniloinen.
Tuskinpa vaan. Myrnan reunat ovat kullattuja ja pitää tiskata käsin. Siksi arvo on laskenut niin paljon.
Ei niitä joka mämmikouralle lahjoitetakaan.
Kukapas esim. Ming-dynastian maljakoitakaan koneeseen laittaa :(
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö ihmiseltä järki päästä, kun tulee mummoksi?
Olen 57-vuotias, kuopus pääsee nyt ylioppilaaksi enkä ikinä missään tapauksessa antaisi lahjaksi- en omalle lapselle enkä kenellekään muullekaan - mitään, mistä vastaanottaja ei todennäköisesti pidä.
Sen sijaan juuri mummot tunkee kaikkea ihmeellistä oman makunsa mukaista roinaa lahjaksi. Ne eivät ole mummon juhlat, ne eivät ole mummolle tulevia lahjoja vaan nuorelle ihmiselle. Antakaa rahaa niin voivat ostaa mieluisensa.
Kylläpäs muori nyt yrittää niin nykyaikaista olla.
Vaan antaas ajan kulua, kenen lapsenlapsi mummoa käy hoitokodissa katsomassa Juhla-mokka paketin kera!
Ei sen arvo nouse. Niitä on Suomi täysi. Joka mummon kaapin perällä on vähintään Myrnan kahvikupit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ming-dynastia onkin arvoltaan jotain muuta kuin kuppainen Myrna. Kukaan nykynuori eikä vanhempikaan viitsi tiskata käsin. Arvo on siksi pikkuhiluja 30 vuodenkin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Meistä alle eläkeikäisistä ehkä 1% jos sitäkään tykkää Myrnasta.
Minä olen eläkkeellä, enkä huolisi Myrnaa kaappeja täyttämään.
Minusta Myrna on kaunis. Ollut aina. Olisi vähän hankala arkiastiastona kun ei voi koneessa pestä.
Jos olisin 15v saanut astiasto, olisi varmaan jossain vaiheessa päätynyt kiertoon tilanpuutteen vuoksi. Nyt on tilaa, pitääkin katsella kierrätyksestä...
N36
Vierailija kirjoitti:
Ei sen arvo nouse. Niitä on Suomi täysi. Joka mummon kaapin perällä on vähintään Myrnan kahvikupit.
Kiinakin oli täynnä Ming-maljakoita.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ming-dynastia onkin arvoltaan jotain muuta kuin kuppainen Myrna. Kukaan nykynuori eikä vanhempikaan viitsi tiskata käsin. Arvo on siksi pikkuhiluja 30 vuodenkin päästä.
Palataan astialle 30 vuoden kuluttua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrayksiön kaapit eivät sovellukaan arvoastioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain yhdeltä tutulta kauniit kultareunaiset lasit, vain koska se ei jaksa tiskata niitä käsin. Mua ei haittaa, mulla on kokonainen astiasto jossa on kultaiset reunat 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrayksiön kaapit eivät sovellukaan arvoastioille.
Mun Royal Copenhagenin astiaston rinnalle ei sovi joku ruskeansävyinen kahviastiasto, joka pitäis vielä tiskata käsin.
Hei mä keksin!
Perustetaan sukuastiasto!
Tiedättehän, joissakin suvuissa on sukupaketti vauvanvaatteista. Vaatteet annetaan aina sille raukalle, joka seuraavana saa vauvan. Pois ei saa heittää mitään, joten siellä on jätesäkillinen tai useampi vaatteita 80-luvulta lähtien.
Kerätään sukuastiasto Myrnaa, joka viedään aina sille, kellä on rippijuhlat, yo-juhlat, ristiäiset... Häät ja hautajaisetkin kelpaavat, vaikkei niitä edes pidetä kotona!