Myrna-astiasto lapsenlapselle
rippilahjaksi? Ettei ahne äitinsä sitä saisi perinnöksi.
Mitäs olette mieltä.
Kommentit (83)
Olen sitä mieltä, että tämänkin provon laatu on aivan luokattoman huono. 0/5, vähän yritystä nyt!
Ei hän sitä arvostaisi. Sit vasta vanhempana voit kysyä haluaako hän ne sun puolesta myydä, itse hän ei kuitenkaan niitä käyttäisi.
Rippikouluikäisellä on vielä monta vuotta siihen, kun muuttaa omilleen. Ja tyypillisesti se eka oma kämppä on nimenomaan kämppä, eikä siellä ole tilaa millekään 12 hengen kahviastioille.
Valmistujais- tai häälahjaksi voisi olla OK, kunhan ensin varmistat, että nuori (pari) tykkää ko. astioista.
Minä ostin pikkuveljelleni maljakon rippilahjaksi. Siellä se maljakko on edelleen vanhempieni kaapissa, vaikka veljeni on asunut omillaan kohta 20 vuotta.
Mummolla oli Myrnaa, niistä juotiin kahvit aina juhlapäivinä ja pyhinä. Kun mummoni kuoli, alkoi suvun kesken hirveä tappelu noista kupeista. Varmaan vieläkin jotkut sisaruksista ovat katkeria toisilleen, kun joku sain Myrnat ja joku ei. Kuppien kultareunus oli jo aika kulunut, silti ne olivat kuin Graalin malja. Itselläni kuppeihin liittyy hyviä muistoja, mutta en todellakaan kaipaisi niitä nurkkiini pölyttymään.
En jaksa uskoa, että rippikouluikäisellä olisi mitään mielenkiintoa noita kuppeja kohtaan. Ainakin kannattaisi asiaa kysyä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Meistä alle eläkeikäisistä ehkä 1% jos sitäkään tykkää Myrnasta.
Minä olen eläkkeellä, enkä huolisi Myrnaa kaappeja täyttämään.
Vuokrayksiön kaapit eivät sovellukaan arvoastioille.
Mun Royal Copenhagenin astiaston rinnalle ei sovi joku ruskeansävyinen kahviastiasto, joka pitäis vielä tiskata käsin.
Niin, onhan se ikävä jos ei ole sisäkköä huolehtimassa arvoastioista.
Royal'eillakaan ei ole pesukoneessa kolhiintuneina arvoa, saati kauneutta
En tuntenut ennestään tuota myrnaa, joten katselin googlesta kuvia. Ihan hirveän näköisiä! Tulee aivan Neuvostoliitto mieleen tuosta kuva-aiheesta ja toteutuksesta. Onko tämä oikeasti joku laajojen piirien käyttämä astiasto? Omalla mummollani oli tämäntapainen kahviastiasto:
https://bellamysworld.com/sites/default/files/styles/product_big-copy/p…
En minä sitäkään omaan kotiini ottaisi, mutta se oli sentään arvokkaan näköinen eikä tuollainen kauhea iloton halvan oloinen kauhistus.
Lapsenlapsi varmasti ilahtuu, varsinkin kun lahjan antajan motiivi on se että ota sä nämä romut ettei äitis saa
Mikä hemmetin velvollisuus kellään muutenkaan on säilöä jotain mummovainaan kippoja ja kuppeja? Ei ne muistot tai mummo niissä astioissa tai muissa romuissa ole ja kaikilla on varmasti ihan riittämiin tavaraa omassa huushollissa, ei tartte toisen huushollia säilöä
Vierailija kirjoitti:
En tuntenut ennestään tuota myrnaa, joten katselin googlesta kuvia. Ihan hirveän näköisiä! Tulee aivan Neuvostoliitto mieleen tuosta kuva-aiheesta ja toteutuksesta. Onko tämä oikeasti joku laajojen piirien käyttämä astiasto? Omalla mummollani oli tämäntapainen kahviastiasto:
En minä sitäkään omaan kotiini ottaisi, mutta se oli sentään arvokkaan näköinen eikä tuollainen kauhea iloton halvan oloinen kauhistus.
Ja tuosta teekannusta ja liiasta kullan käytöstäkö ei tule Neuvostoliitto mieleen? Eihän tuosta sun kuvastasi puutu kuin samovaari
Tää oli hyvä, lyhyt ja ytimekäs ja melkein kaikki uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsi varmasti ilahtuu, varsinkin kun lahjan antajan motiivi on se että ota sä nämä romut ettei äitis saa
Mikä hemmetin velvollisuus kellään muutenkaan on säilöä jotain mummovainaan kippoja ja kuppeja? Ei ne muistot tai mummo niissä astioissa tai muissa romuissa ole ja kaikilla on varmasti ihan riittämiin tavaraa omassa huushollissa, ei tartte toisen huushollia säilöä
Ok boomer
Ihan liian pienet kahvikupit. Yksi huikka ja saa jo kaataa lisää, ärsyttäviä tuollaiset pikkukupit ja aluslautaset, jotka on ihan turhia.
Nuo voi vielä tehdä uuden tulemisen nuorten keskuudessa jossain vaiheessa. Esim. Expressokuppeina?
Vierailija kirjoitti:
Nuo voi vielä tehdä uuden tulemisen nuorten keskuudessa jossain vaiheessa. Esim. Expressokuppeina?
Sopivat varmasti hyvin niiden tyyliin, jotka puhuvat expressosta.
Minä perin noin 30 paria Myrnaa. Olen selvillä sen tämänhetkisestä heikosta menekistä, mutta koska tilaa on, säilön sen toistaiseksi . Heittäkööt muut omansa pois niin arvo nousee 😂
Mulla on nyt siis noin 54 turhaa kahvikuppiparia kun ennestään oli 24 paria toista sarjaa, mutta voinpahan vaikka pitopalvelun pystyttää ellen muuta keksi.
Heh heh. Juu en suosittele lahjaksi alle 70-vuotiaille, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta teekannusta ja liiasta kullan käytöstäkö ei tule Neuvostoliitto mieleen? Eihän tuosta sun kuvastasi puutu kuin samovaari
Ei tule. Jos jotain, niin tsaarin ajan Venäjä korkeintaan. Tässä esimerkki aidosta neuvostoliittolaisesta samovaari-teekannu -parista. Ei ihan samaa tyyliä kuitenkaan:
https://www.stpgoods.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33…
Olin itse niin erikoinen teini, että olisin tykännyt valtavasti, vaikka myrna oli jo silloin ihan out. Toki minulle kukaan ei olisi tuollaisia ikinä lahjaksi antanut. Nykyään en tuota haluaisi, koska olen jo täyttänyt astiakaappini mieluisammilla astioilla, enkä pysty säilömään enempää. Muuten ihan kiva. Tietty jos olisi omalta mummolta, säilöisin silti ihan tunnearvosta, mutta mun mummolta ei tule tuollaisia. Ja olen kyllä vähemmistössä näissä mieltymyksissäni ja voin sanoa, että 98,5% minkä ikäisistä tahansa ei ilahtuisi tuollaisesta lahjasta.
Minäpä meinaan ryhtyä oman elämäni Hyacinth Bucketiksi ja pitää kynttiläkahveja. Noihin kippoihin natsaa hienosti kaneliässät ja Ellen Svinhufvudin kakku. Myöskin Sachertorttu ja marjakääretorttu.
Oliskohan kirppiksellä sokeripihtejä?
Ja tietääkö joku, mistä saisin absinttilusikoita?
Mä tykkään Myrnista. Tykkään myös ryijyistä. Ja viherkasveista. Ja kudon mattoja. Vaviskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Meistä alle eläkeikäisistä ehkä 1% jos sitäkään tykkää Myrnasta.
Minä olen eläkkeellä, enkä huolisi Myrnaa kaappeja täyttämään.
Vuokrayksiön kaapit eivät sovellukaan arvoastioille.
Mun Royal Copenhagenin astiaston rinnalle ei sovi joku ruskeansävyinen kahviastiasto, joka pitäis vielä tiskata käsin.
Niin, onhan se ikävä jos ei ole sisäkköä huolehtimassa arvoastioista.
Royal'eillakaan ei ole pesukoneessa kolhiintuneina arvoa, saati kauneutta
Miksi ihmeessä tungit tuon heittomerkin tuonne väliin? Etkö osaa alkeellisimpia kirjoitussääntöjä?
Ja Royal Copenhagen tai Köpis tuttujen kesken on ihan tällainen keskisarjan astiasto. Ei tarvitse pelätä tiskikonetta, eihän tiskikoneessa hiekalla ja kivillä pestä, eihän?
Minun anopillani on kaapillinen astioita, jotka hän on ostanut sitä varten, että voi antaa lastenlapsille, kun he muuttavat omilleen. Lapseni ottavat kohteliaisuuttaan kipon tai pari, ja kuskaa ne sitten vaivihkaa minun kaappiini. Olen miettinyt, mitä mahtaa anoppi ajatella, kun minä, 'kaiken pahan alku ja juuri' -miniä, käytän niitä astioita, jotka hän osti alun perin kultapoikansa lapsille, mutta ne eivät heille kelvanneet.