Perhekahvila pienellä kirpputori osuudella
Heippa, onko vielä innokkaita lähtemään kahvilaan lapsen/lasten kanssa, jossa olisi pienille jotakin aktiviteettiakin tarjolla.
Mitä mieltä, jos ohessa olisi vaikka pikkuisen katsella vaatteita, mahdollisesti 50/50 periaatteella. Onko kukaan kiinnostunut sellaisesta?
Jos olet kiinnostunut ja innostut ajatuksesta, missä tämä sinun maailmassasi sijaitsee? :)
Kuljetko julkisilla vai autolla?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Me on varmaan samassa paikassa käyty :) Se oli kivaa, mutta en tiedä miten tuo toimii ap:lle bisneksenä. Eivät äidit monta euroa paikan pitäjälle maksa siitä hyvästä, että saavat parin tunnin ajan myydä toisilleen lastenvaatteita. Ja kuinka paljon vaate-esittelijä sitten suostuu maksamaan siitä, että saa esitellä vaatteita, kun kaupungin kerhoon päässee ilmaiseksi.
Eihän siitä toki viitsisi pyytää rahaa kirppistoiminnasta satunnaisesti, silloin voisi ehkä olettaa että olisi kahvila myyntiä vaikka enemmän tjn. Jumpasta tai muskarista yms. ehkä voisi pyytää pari euroa, kun kuluja tulee ohjaajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää olla alueella, jossa on paljon kotiäitejä. Jos he ovat varakkaita, aikaa vietetään ehkä enemmän vauvojen harrastuksissa, jos he ovat köyhempiä, he kuluttavat käyntikerralla jonkun 50 snt. Toiminnasta on vaikea saada kannattavaa. En itse ymmärrä oikein lastenvaatekirppiksiäkään. Asun keskikokoisessa kaupungissa, jossa aina välillä yritetään tuollaista, nyt on uusi taas avaamassa. Mieluummin olen itse myynyt sekalaista tavaraa eli valinnut myyntiin tavallisen kirppiksen. Ja ostoksilla olen ollut kiinnostunut muustakin kuin lastenvaatteista.
Tästä tuli mieleen ajatus noista harrastuksista, että ehkä kirpputorin sijaan olisi parempi idea, että olisi välillä vauvajumppaa, vauvahierontaa, välillä joku puhumussa uniasioista, perhetyöntekijä kertomassa palveluksistaan, vaate-esittelyä ja joillan kerroilla voisi olla niin, että asiakkaat saavat itse tuoda ja vaihtaa/myydä toisilleen kirppistyylisenä vaatteita ym. Olen tällaisessä perhekahvilassa käynyt lasteni ollessa pieniä ja oli aivan ihana paikka. Toki se oli kaupungin järjestämä, että en tiedä miten yksityinen saisi kannattavaa toimintaa vastaavasta.
Me on varmaan samassa paikassa käyty :) Se oli kivaa, mutta en tiedä miten tuo toimii ap:lle bisneksenä. Eivät äidit monta euroa paikan pitäjälle maksa siitä hyvästä, että saavat parin tunnin ajan myydä toisilleen lastenvaatteita. Ja kuinka paljon vaate-esittelijä sitten suostuu maksamaan siitä, että saa esitellä vaatteita, kun kaupungin kerhoon päässee ilmaiseksi.
Tämän takia en käynytkään MLL kerhoissa, sillä sinne olisi pitänyt maksaa 2,5e vaan siitä, että sinne saa mennä leikkimään. Mutta voisin maksaa jostain vauvahieronnasta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Eihän siitä toki viitsisi pyytää rahaa kirppistoiminnasta satunnaisesti, silloin voisi ehkä olettaa että olisi kahvila myyntiä vaikka enemmän tjn. Jumpasta tai muskarista yms. ehkä voisi pyytää pari euroa, kun kuluja tulee ohjaajasta.
Jyväskylässä ainakin món maksullinen muskari. Juurikin jtn 3e ja voi mennä jos haluaa, ei erikseen ilmottautumista. Kivoja tuollaiset!
Näitä voisikin olla pop up luonteisesti vaikka vkl
Ota myyntiin vain lastenvaatteita, ja nimenomaan hyväkuntoisia merkkivaatteita. Ei mitään isoisän vanha tuulipuku-kamaa.
Tai pelkästään hyväkuntoisia leluja/astioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Oletko nyt miettinyt paljonko ohjaaja maksaa, paljonko sinne ehkä olisi tulijoita ja paljonko toiminnan kustannukset muuten on (paikan vuokra jne. jne.). Kuulostaa äkkipäätä edelleen kannattamattomalta. En tarkoita lytätä, mutta tuntuu, että moni vertaa näitä juttuja nyt kaupungin järjestämään kerhotoimintaan. Siellä euron kahvimaksu on ihan järkevä, mutta ei missään bisneksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilla on yleensä aika tunkkainen tuoksu, ei siinä oikein mieli tee kahvia nautiskella. Muuteskin ne kirppareiden tilat ovat yleensä aika epämiellyttäviä.
Voi tosiaan tulla hygieniamääräyksetkin tällaisten toimintojen yhdistämisessä pohdittaviksi.
Elintarvikehuoneistohan on kuitenkin kyseessä, jos kahvilatoimintaa on.
Miten ap aatteli pärjätä tuolla hommalla.
Onko tilat valmiina, jos ei, tila pitää vuokrata, eikä toimitilat halvimmasta päästä ole.
Vakuutukset pitää olla kunnossa. Kahvi ja keksitkään eivät ole ilmaisia kahvilan pitäjälle, eikä vesi.
Wc kuluttaa vettä melkoisesti kun lapsiperheistä kysymys, ja siihen pyyhkeet ja paperit päälle.
Siivouksen voi toki itse hoitaa, mutta on siinä silti hommaa jos kirpparia sivussa pitää.
Toisekseen monet vierailijat eivät tule aivan ilmaiseksi, vaan heille on maksettava luentokulut matkoineen.
Samoi vauvahieronnan asiantuntijalle jne.
Ei ihan pientäkään paikkaa sentäs muutamalla eurolla pyöritetä, etenin jos siitä haluaa saada myös pienen palkan itselleen.
Hyväntekeväisyys on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää olla alueella, jossa on paljon kotiäitejä. Jos he ovat varakkaita, aikaa vietetään ehkä enemmän vauvojen harrastuksissa, jos he ovat köyhempiä, he kuluttavat käyntikerralla jonkun 50 snt. Toiminnasta on vaikea saada kannattavaa. En itse ymmärrä oikein lastenvaatekirppiksiäkään. Asun keskikokoisessa kaupungissa, jossa aina välillä yritetään tuollaista, nyt on uusi taas avaamassa. Mieluummin olen itse myynyt sekalaista tavaraa eli valinnut myyntiin tavallisen kirppiksen. Ja ostoksilla olen ollut kiinnostunut muustakin kuin lastenvaatteista.
Tästä tuli mieleen ajatus noista harrastuksista, että ehkä kirpputorin sijaan olisi parempi idea, että olisi välillä vauvajumppaa, vauvahierontaa, välillä joku puhumussa uniasioista, perhetyöntekijä kertomassa palveluksistaan, vaate-esittelyä ja joillan kerroilla voisi olla niin, että asiakkaat saavat itse tuoda ja vaihtaa/myydä toisilleen kirppistyylisenä vaatteita ym. Olen tällaisessä perhekahvilassa käynyt lasteni ollessa pieniä ja oli aivan ihana paikka. Toki se oli kaupungin järjestämä, että en tiedä miten yksityinen saisi kannattavaa toimintaa vastaavasta.
Tämän takia en käynytkään MLL kerhoissa, sillä sinne olisi pitänyt maksaa 2,5e vaan siitä, että sinne saa mennä leikkimään. Mutta voisin maksaa jostain vauvahieronnasta ym.
Ai 2,5 euroa...lycka till vaan.
Kahvilatoiminta lähtökohtaisesti kyseessä. Siihen oheisesti mietin esim. pienesti kirppis toimintaa tai nyt täällä ehdotettuja jumppia tms.
Kuitenkin siis aivan laatutuotteita ja että kahville voi tulla kaikkina arjen päivinä nautiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota myyntiin vain lastenvaatteita, ja nimenomaan hyväkuntoisia merkkivaatteita. Ei mitään isoisän vanha tuulipuku-kamaa.
Tai pelkästään hyväkuntoisia leluja/astioita jne.
Tässä voisi olla ideaa. Olisi varmasti hyvä profiloitua, jos kuitenkin haluaa tarjota myös laadukkaita monipuolisia kahvila tuotteita, pakastepullien sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 2,5 euroa...lycka till vaan.
?