Onko ok jos mies pesee hampaansa vain kerran päivässä ja käy suihkussa vain joka toinen päivä?
Kommentit (128)
Ei ole minulle ok. Minulle on äärimmäisen tärkeää mm. miehen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat pitää pestä kahdesti aamuin illoin, kun jos ne lähtee niin ei tule takas. Suihkussa pitää käydä tarpeen tullen. Ei siis välttämättä joka päivä. Esim. Suomen talvi on niin kuiva, ettei joka päivä ole suurimmalle osalle tarpeen. Vettä ei turhaan kannata tuhlata.
Suihkussa käyminen ei ole veden turhaa tuhlausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaat joinakin päivinä, etätöissä se ei ole niin justiinsa. Suihkussa käyn 1-2 krt viikossa. Kukaan ei ole vielä valittanut hajusta tai muusta. M36
YÖKS! Sika olet... Ja se ei mitään todista, jos kukaan ei ole valittanut hajusta... Ihmisillä vaan useimmiten on hyvin korkea kynnys huomauttaa asianosaisille pahasta hajusta päin näköä. Mieluummin kärsivät ja yökkäilevät selän takana ja välttelevät, kuin tunnustaisivat edes kysyttäessä, että joku haisee pahalle. Monet eivät kehtaa sanoa edes puolisolle siitä pahasta hajusta. Eli luultavasti löyhkäät muiden nenään, vaikket sitä itse huomaisi. Ja kyllähän peseytyminen on terveyden kannaltakin tarpeellista. Varsinkin gnitaalialueille voi tulla tulehduksia yms melko herkästi, jos pesee liian harvoin. Ja jos hampaat menee huonoon kuntoon harvoin pesusta, niin niistähän lähtee kaikenmaailman bakteereja verenkiertoon muualle kroppaan ja se taas voi aiheuttaa todella pahoja sairauksia (esim. aivoinfarkti yms yms yms). Eli etenkin hampaiden pesusta pitäisi jaksaa edes huolehtia ja mieluiten aamulla ja illalla.
Genitaalialueelle tulee tulehduksia, jos peseytyy liian USEIN ja hinkkaa vielä tavallisella saippuallq.
No kyllä niitä tulehduksia voi tulla liian harvoin pesustakin. Varsinkin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies haisi vienosti hieltä meidän ensitreffeillä, oli kesäkuuma, joten ajattelin että dödö on pettänyt. Senkin jälkeen huomasin pari kertaa saman jutun, kunnes kävi ilmi, että miehen hippisisko oli saanut hänet vakuuttuneeksi, ettei mitään deodoranttia tarvita, pelkkä pesu riittää. Minä ostin miehelle sitten jonkun luomudödön ja ongelma oli sillä ratkaistu.
-ohis
Kyllä kesähelteellä on parempi vieno hien haju kuin kammottava kemiallinen lemu.
Kaikkein vastenmielisintä on hajusteiden suihkuttaminen likaisen hajun peittämiseksi. Esim. deodorantti hikiseen kainaloon tai hajuveden suihkuttaminen, kun ei jaksa käydä suihkussa tai vaihtaa puhtaita vaatteita.
Pesen hampaat, kun lähden kotoa johonkin 😀 nykyään käyn töissä, että vähintään joka aamu. Ja vuosi sitten kävin viimeksi hammaslääkärillä, ei löytynyt pahempaa, yksi reikä piti paikata. Tällä menty ainakin 20 vuotta, ikää miehellä nyt 44 vuotta.
Arki-aamu, korjaa se 44v johonkin kotoa lähtevä ja hampaat pesevä mies. Suihku kyllä on melkeinpä joka päivä.
Hampaat pitää pestä kahdesti aamuin illoin, kun jos ne lähtee niin ei tule takas. Suihkussa pitää käydä tarpeen tullen. Ei siis välttämättä joka päivä. Esim. Suomen talvi on niin kuiva, ettei joka päivä ole suurimmalle osalle tarpeen. Vettä ei turhaan kannata tuhlata.