Onko ok jos mies pesee hampaansa vain kerran päivässä ja käy suihkussa vain joka toinen päivä?
Kommentit (128)
Hampaat kyllä pitää pestä kaksi kertaa päivässä. Suihku joka toinen päivä on ok jos ei hikoile.
Alapää pestään myös kaksi kertaa päivässä, pelkällä vedellä. Limakalvot eivät kestä saippuapesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu tosi herkkänenäistä porukkaa, oletteko huomanneet saman?
Lisään tähän että siksi Suomessa peseydynkin tosi usein ja huolellisesti ja varon käyttämästäni vahvoja hajusteita. Haluan ottaa muut huomioon mutta itseä ei vieno hiki haittaa
Ihan on jokaisen oma asia kuinka usein peseytyy. Ei kuulu muille eikä tarvitse muiden mieliksi muuttaa tottumuksiaan.
Ei tietenkään. En ole kertonut kuin miten itse toimin, oliko kommenttisi osoitettu vahingossa väärälle henkilölle??
Vierailija kirjoitti:
Suihku joka toinen päivä on ok jos ei hikoile.
Ei ole olemassa (tervettä) ihmistä joka ei hikoile.
~Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä.~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu tosi herkkänenäistä porukkaa, oletteko huomanneet saman?
Lisään tähän että siksi Suomessa peseydynkin tosi usein ja huolellisesti ja varon käyttämästäni vahvoja hajusteita. Haluan ottaa muut huomioon mutta itseä ei vieno hiki haittaa
Ihan on jokaisen oma asia kuinka usein peseytyy. Ei kuulu muille eikä tarvitse muiden mieliksi muuttaa tottumuksiaan.
Ei tietenkään. En ole kertonut kuin miten itse toimin, oliko kommenttisi osoitettu vahingossa väärälle henkilölle??
Meinasin vaan, ettei sinunkaan tarvitse muiden mieliksi toimia eri tavalla.
Liian huono hammashygienia huonontaa muutakin terveyttä. Elimistöön tulee matala-asteinen tulehdus joka mm nostaa verenpainetta. Ikenestä on suora väylä verenkiertoon ja niitä suuperäisiä bakteereja voi löytyä jopa aivoista ja sydämestä.
Ja jos ei oma terveys tippaakaan kiinnosta niin miettikää edes niitä onnettomia jotka joutuvat sitä löyhkähenkeänne haistelemaan.
Ei ole ok.
Hampaat on pestävä kaksi kertaa päivässä kunnolla, mieluiten sähköhammasharjalla. Hammaslankaa tulisi käyttää päivittäin.
Vähintään alapää, kainalot ja jalat on pestävä päivittäin vaikkei suihkussa kävisikään. Jos on hikoillut, niin suihku on myös tarpeen.
Vähemmällä peseytymisellä ihminen haisee ja on sen verran likainen ettei ainakaan mikään intiimi kanssakäyminen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies haisi vienosti hieltä meidän ensitreffeillä, oli kesäkuuma, joten ajattelin että dödö on pettänyt. Senkin jälkeen huomasin pari kertaa saman jutun, kunnes kävi ilmi, että miehen hippisisko oli saanut hänet vakuuttuneeksi, ettei mitään deodoranttia tarvita, pelkkä pesu riittää. Minä ostin miehelle sitten jonkun luomudödön ja ongelma oli sillä ratkaistu.
-ohis
Kyllä kesähelteellä on parempi vieno hien haju kuin kammottava kemiallinen lemu.
Mä olen tästä eri mieltä.
Hampaiden pesu 2 kertaa päivässä. Suihkussa käynti on ok joka toinen päivä jos ei haise.
Suihku joka toinen päivä ok jos ei urheile välipäivänä, hampaiden pesu vain kerran päivässä yäk.
Jos satunnaisesti (harvoin) käy niin, että ehtii/muistaa pestä hampaat vain kerran päivässä, se vielä menee.
Suihkussa käynti joka ilta ja lisäksi esim. rankan liikunnan jälkeen on mielestäni perustaso, josta on ok poiketa vain hyvästä syystä (esim. telttaretki jossa suihkua ei ole).
Kerran päivässä suihkussa tuhoaa tehokkaasti tärkeät bakteerit iholta, joita ihminen tarvitsee. Ei tartte sitten ihmetellä allergioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä suihkussa tuhoaa tehokkaasti tärkeät bakteerit iholta, joita ihminen tarvitsee. Ei tartte sitten ihmetellä allergioita jne.
En tiennytkään, että pelkällä kädenlämpöisellä vedellä saa tuhottua kaikki bakteerit. Minkä ihmeen takia on edes keksitty pesu- ja desinfiointiaineita ja autoklaaveja, kun se käy oikeasti niin helpolla?
Vierailija kirjoitti:
Ihme uskonto tämä, että suihkussa pitäisi joka päivä käydä. Mulla ei ainakaan iho kestä jatkuvaa kovalla vedellä lotraamista. Joka toinen päivä on hyvä.
Itse en kyllä luopuisi hampaiden pesusta aamuin illoin, koska kyllä omat hampaat ainakin sen tarpeessa ovat. Mutta jos toisen henki ei haise eivätkä hampaat näytä likaisilta, mitäpä se minulle kuuluu, kuinka usein muut pesevät?
Totta kai henki haisee, jos hampaat pesee vain kerran päivässä.
Ja varsinaisesti suihkussa ei tarvitse käydä päivittäin, mutta alusvaatteet pitää vaihtaa päivittäin ja pestä tietyt paikat ainakin. Yleensä se tapahtuu helpoiten suihkussa, joten puhutaan suihkussa käymisestä. Ihoa nyt ei muutenkaan pidä hinkata jollain saippualla, se on haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että pelkällä kädenlämpöisellä vedellä saa tuhottua kaikki bakteerit. Minkä ihmeen takia on edes keksitty pesu- ja desinfiointiaineita ja autoklaaveja, kun se käy oikeasti niin helpolla?
Ehkä tossa oli oletuksena että ihmiset käyttää saippuaa kun menevät suihkuun? Onko siis ihmisiä jotka pelkällä vedellä suihkuttelevat? Siis jonkun haisevan hippimuijan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uskonto tämä, että suihkussa pitäisi joka päivä käydä. Mulla ei ainakaan iho kestä jatkuvaa kovalla vedellä lotraamista. Joka toinen päivä on hyvä.
Itse en kyllä luopuisi hampaiden pesusta aamuin illoin, koska kyllä omat hampaat ainakin sen tarpeessa ovat. Mutta jos toisen henki ei haise eivätkä hampaat näytä likaisilta, mitäpä se minulle kuuluu, kuinka usein muut pesevät?
Totta kai henki haisee, jos hampaat pesee vain kerran päivässä.
Ja varsinaisesti suihkussa ei tarvitse käydä päivittäin, mutta alusvaatteet pitää vaihtaa päivittäin ja pestä tietyt paikat ainakin. Yleensä se tapahtuu helpoiten suihkussa, joten puhutaan suihkussa käymisestä. Ihoa nyt ei muutenkaan pidä hinkata jollain saippualla, se on haitallista.
Ei kyllä haise, ainakaan minun henki. Pesen kerran päivässä ne hampaat.
T-paita ja bokserit täytyy kyllä vaihtaa joka päivä tuoreisiin vaikka jäisi suihku välistä. Silti mieluiten käyn joka päivä suihkussa.
No hyi saatana. En kyllä itse olisi tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät joka päivä käy vähintään kerran suihkussa ja pese huolella peräaukkojaa, ja vaihda alushousujaan. Myös hampaat vähintään kerran päivässä. Koskee siis niin miehiä kuin naisiakin. Hyi saatana mitä mielisairaita sikoja olette jos ette näin toimi. Hyi saatana.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tossa oli oletuksena että ihmiset käyttää saippuaa kun menevät suihkuun? Onko siis ihmisiä jotka pelkällä vedellä suihkuttelevat? Siis jonkun haisevan hippimuijan lisäksi.
Saippuoin päivittäin vain kainalot, pakaroiden välin ja jalat, en todellakaan koko kroppaa. Saippuoiko joku oikeasti koko vartalon joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää suihkussa ja hampaidenpesussa on?
Mitä järkeä on käydä suihkussa joka päivä, jos ei erityisesti hikoile?
Minulla oli joskus muinoin kämppis, joka ei sietänyt mitään hajuja ollenkaan. Biojäteastiaakaan ei voinut pitää koska se kuulemma haisi liikaa, siis hänelle. Itse en haistanut mitään. Tällaiset yliherkät ovat todella rasittavaa porukkaa.