Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslahjaksi kakkulautanen / Salaattiottimet ja kulho / aterimia?

Vierailija
18.05.2021 |

Onko sopivia lahjoja? Lahjan saaja asuu vielä kotona mutta oletettavasti kohta muuttamassa jo pois.

Kommentit (326)

Vierailija
1/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHAAAAAAAA

RAHAAAAAAAA

RAHAAAAAAAA

RAHAAAAAAAA

RAHAAAAAAAA

Vierailija
2/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista paras on aterimet, jossei sankarilla sellaisia vielä ole. Opiskelijat harvemmin tarvitsee hienoja kakkulautasia tai ottimia opiskelijakämppäänsä. Kattilat, lakanat yms ovat myös käytännöllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoineja tai euroja, kiitos!

Vierailija
4/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Anna mieluummin 20 euroa käteistä.

Kukaan ei halua paritonta roinaa. Ostaa kakkulautasen sitten, kun sitä tarvitsee. Eli 15 v päästä lapsen ristiäisiin.

Vierailija
5/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalahja on aina mieluisa, tai jos et halua antaa rahaa, niin lahjakortti johonkin liikkeeseen niin saa ostaa itselleen mieluisat astiat tms.

Vierailija
6/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopiva. Aterimet on ainoa noista joka on kotoa pois muuttavalle hyödyllinen, ja niitä varten pitäisi tietää ylioppilaan maku. Ja saattaahan hänellä olla sarja hankittuna jo.

Missään nimessä ei kakkulautasia ja salaattiottimia opiskelijaboksiin tilaa viemään. 95% nuorista haluaa alkuun vain välttämättömät, ja katsoo itse myöhemmin, mitä muuta huushollauksessa itse tarvitsee.

Anna rahaa. Tai edes kodintarvikeliikkeen lahjakortti.

Vierailija
7/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän lahjakortti. Yllättävän paljon ostosvaihtoehtoja, Sokoksista urheilukauppoihin ja Prismoihin. Saa varmasti hankittua jotain mieleistä.

Vierailija
8/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan ole.

nuori ei tee mitään Hilma-enon maun mukaan ostetulla kakkulautasella. Ei yhtään mitään 

Vierailija
9/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko ap itse lahjaksi jonkun muun maun mukaan ostettuja keittiö/kattaustavaroita? 

Vierailija
10/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet ovat käytännöllisiä, kunhan ne ovat samaa sarjaa kuin jo mahdollisesti olemassa olevat tai milta lahjaksi tulevat. Salaattikulho ja ottimet ovat myös hyvä valinta, niiden kanssa ei ole niin väliä sarjallakaan. Mitään kakkulautasta en suosittele, mieluummin vaikka kunnollinen wokki- tai paistinpannu.

Vierailija
11/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nuorelta, tarviiko jotain tarpeellista. Onko muuttamassa kotoa. Vedenkeitin, mikro, yms voi olla tarpeen, jos syksyllä lähtee opiskelemaan.

Vierailija
12/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatinottimiin/astioihin pitäisi tietää maku ja kerääkö nuori jo jotakin sarjaa.

Itse ostaisin hyvän kattilan tai paistinpannun. Ovat yllättävän kalliita kun omilleen muuttaa.

Lahjakorteissa on vähän se huono puoli että ne käyttää helposti turhuuksiin. Itse laitoin rippirahat sileiksi vaatekaupoilla, ei jäänyt niistä rahoista yhtäkään muistoa. 🤦‍♀️

Vierailija
13/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on siinä mielessä hankala lahja, jos et tiedä lahjansaajan makua tai kerääkö hän jotain tietty sarjaa. Kakkulautanen ei ole kotoaan muuttavalle nuorelle ehkä kaikkein tarpeellisin vielä tässä vaiheessa. Esimerkiksi Savonian aterinpaketti on aika kallis. Näistä vaihtoehdoista se olisi ehkä paras. Monet saavat aterimia kotoaankin, mutta oma aloituspaketti olisi ihan kiva. Mutta ostaisin sitten kunnolliset esim. Hackmanilta eikä mitään kaikista halvimpia. Voithan myös tiedustella nuoren vanhemmalta, kerääkö hän jotain tiettyä astiasarjaa. 

Vierailija
14/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tai lahjakortti. Unohtakaa ne turhat kipot ja kupit paitsi jos on toivonut jotain mikä nuorelle itselleen hyödyllistä.

Itse haluan antaa lahjan joka on mieluisa ja en usko että kovin moni 18v. toivoo joitain lakanoita tai haarukoita.

Vierailija
15/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista paras on aterimet, jossei sankarilla sellaisia vielä ole.

Itse arvostan nykyään laadukkaita, kauniita aterimia, esim Villeroyn tuotteita, mutta olisin ylppäreissä ollu varmaan vähän naama mutrussa jos olisin silloin saanu kihvelikahvelilaatikon. Kannattaa kuunnella herkällä korvalla lahjan saajan fiiliksiä.

Vierailija
16/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tädiltäni YO-lahjaksi 10 vuotta sitten juurikin salaattiottimet. Sen päivän jälkeen en ole niitä koskaan enää nähnyt. En tiedä minne vanhempani ne laittoivat, eikä haittaakaan. En todellakaan kaivannut opiskelijakämpässäni salaattiottimia. 

Vierailija
17/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yo-lahjaksi aikanaan just jonkun kulhon, aterimia sekä ottimet. Jääneet tosi vähälle käytölle ja ennemmin olisin ottanut rahana lahjat

Vierailija
18/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan meidän koulun lakkiaisissa paikkakunnan "paremman perheen" tyttö sai uuden punaisen Audin lahjaksi perheeltä.

Vierailija
19/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä astiastoa kerää ja hanki siihen kuuluva salaattikulho/aterimet. Varmasti riippuu nuoresta kuinka paljon tarvetta on millekin. Esimerkiksi salaattiottimille ja kulholle tuli tarvetta heti, samoin aterimille mutta kakkulautaselle ei.

Vierailija
20/326 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun veikkaan, lahjan saaja on tyttö? Antaisitko saman kakkulautasen myös pojalle, vai kenties rahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi