Mitä mieltä olette tästä kerrostaloasunnosta?
Minä ostaisin saman tien, jos olisi varaa!
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/lahti/16157270?fbclid=IwAR3…
Kommentit (80)
En tykkää kovin paljoa.
Ensinnäkin häiritsee kun ulkopuoli, vanha talo, riitelee sisäpuolen modernin uudistamisen kanssa joka huutaa 2020-lukua. Sen lisäksi en tykkää parvesta enkä laminaattilattiasta. Ja mikä ihmeen idea on se väliovi makuuhuoneessa? Toinen nukkuu ja toinen istuu yksinään siellä pienessä tilassa? Itse olisin ainakin mieluummin olohuoneessa kuin siellä oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva. Vähän turhan harmaa pinnoiltaan minun makuuni ja makkarin soisin olevan leveämpi koska tykkään että nimenomaan sivuilla olisi kiva olla väljempää.
Mä voin kuvitella millaista tossa kopissa olis vaihtaa lakanoita tohon sänkyyn. Eihän tuossa mahdu kääntymään. Mulla on pienempi kämppä nyt mutta mun makkarissa on kyllä enemmän tilaa sängyn ympärillä. Aivan onneton toi makuuhuone. En pääse yli siitä. Mä en voisi nukkua tuolla kun tuntuisi että tukehdun tuohon pieneen tilaan. Seinät kaatuis päälle.
Ehdoton ei. Miten voi olla, että 89-neliöisessä kämpässä ei ole kunnon keittiötä ja vain yksi makuuhuone? Liikaa kapeita käytäviä ja vaatehuoneessa tosi paljon neliöitä. Parvi turha - kuka siellä majoittuisi? Olisiko se vain vierashuonekäytössä? Vakituiseksi makuuhuoneeksi se ei sovi, koska mitään yksityisyyttä ei ole.
Laminaatit ja muut halpismateriaalit ehdoton turn-off. Tuohon hintaan pitäisi saada vähän laadukkaampaa, puulattiaa tai parkettia, täyspuisia ovia jne. Vanhassa rakennuksessa saisi olla vanhan rakennuksen tunnelmaa ja laatua.
Mikä toi parvi on? Ei siellä mahdu aikuinen seisomaan. Miten sen voi siivota jos siellä ei voi edes seisoa. Ihan liikaa harmaata ja mikä pahempaa - eri harmaita sotkettu yhteen. Oikein masentaa.
Tosi hieno. Kelpaisi mainiosti jos ei olisi Lahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava sijainti Lahdessa, ja Lahti on kiva! Uimaranta talon edessä.
Mutta hirvee yhtiövastike, typerä ahdistavan matala parvi, ja muutenkin tosi kallis.
Uimaranta kaikille lahtelaisille eli erittäin rauhaton paikka kesällä.
No ei se ole ihan just siinä rannalla metrin päässä, ja Lahdessa on niin paljon uimarantoja ettei mikään niistä ole tupaten täynnä ikinä.
Mutta vuokratontilla jos on niin iso miinus.
Rauhaton lähinnä läpikulkuliikenteen takia. Katso kartalta, mistä sinne rannalle tullaan eli pihaan ei kannata jättää mitään irrallista.
Vierailija kirjoitti:
Tyylitajuttomia ei pitäisi päästää remontoimaan mitään vanhaa. Tuossa yksi ra*skattu vanha asunto lisää.
Laitapa oma työnäytteesi niin katsotaan.
Mä voisin just väliaikasesti asua tuossa vaikka jos joku duunipaikka olisi tuolla esim. vuodeksi. Mutta en haluaisi pysyväksi/vuosien kodiksi. Ei ole mielestäni viihtyisä.
Tuolla hinnalla en ainakaan ostaisi. Periaatteessa kuitenkin ihan kiva. Terassi ja parveke isoa plussaa. Parvi ei kovin hyödyllinen, kun on niin matala. myös tuo pukeutumishuone mikä lienee aika turha, vie neliöitä. Tällä hetkellä on ehkä trendikäs, mutta ei tule kestämään aikaa.
Noinkin pieneksi asunnoksi myös aika paljon vähän hassuja käyttävätiloja.
Vuokralle voisin mennä ja kokeilla... suorilta en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möysän uimarannan vieressä, lahtelaisittain hurja hinta. Kiitos ei. Tuosta muuten ei pääse oikeastaan minnekään kätevästi ilman omaa autoa.
Tuosta menee bussi ihan vierestä n. 10 minuutin välein 😁
Ja kun katsot reittikartasta hieman tarkemmin, niin sinulle selviää, mihin se bussi menee!
Lahtihan on tunnettu siitä, että esim. keskussairaalaan aamuvuoroon ei pääse bussilla eikä sieltä pääse illalla pois bussilla ja lisäksi siellä on hirveän hintaiset "työsuhdeparkkipaikat", joita ei riitä kaikille.
En tykkää parvista enkä noista tilosta, joissa keittiö on rivi kaappeja ja kodinkoneita olohuoneen seinällä. Koko tila on heti siivottoman näköinen jos vähänkään kokkaa. Olisi kiva jos keittiössä pöydällä voisi olla vaikka likaiset astiat ruokailun jälkeen ja ehkä vähän epäsiistiä kokkailun tai leipomisen jäljiltä, mutta silti voisi viihdyttää vieraita siistissä olohuoneessa. En myöskään tykkää keittiön kaappien materiaalista ja lattia ainakin kuvassa näyttää laminaatilta. Onko tuossa joku optinen harha kun tuolla parvella on penkki, mutta ainakin kuvassa näyttää, ettei siinä mahtuisi istumaan kun katto on niin matalalla?
Mutta kivan valoisa on, siitä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möysän uimarannan vieressä, lahtelaisittain hurja hinta. Kiitos ei. Tuosta muuten ei pääse oikeastaan minnekään kätevästi ilman omaa autoa.
Ja kun katsot reittikartasta hieman tarkemmin, niin sinulle selviää, mihin se bussi menee!
Lahtihan on tunnettu siitä, että esim. keskussairaalaan aamuvuoroon ei pääse bussilla eikä sieltä pääse illalla pois bussilla ja lisäksi siellä on hirveän hintaiset "työsuhdeparkkipaikat", joita ei riitä kaikille.
Siitä menee ohi 8H/K, joka menee keskusairaalalle. Sitten menee nmr 3, joka menee matkakeskukselle. Ja vielä ainakin 2 ja 7, joilla pääsee torille.
Se on kyllä totta, että kaikki vuoroajat ei palvele PHKS:n työntekijöitä, ja että jotkut vuorouudistukset on epäonnistuneita. Mutta missä on täydellinen, kaikkia palveleva julkinen liikenne?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä menee ohi 8H/K, joka menee keskusairaalalle. Sitten menee nmr 3, joka menee matkakeskukselle. Ja vielä ainakin 2 ja 7, joilla pääsee torille.
Se on kyllä totta, että kaikki vuoroajat ei palvele PHKS:n työntekijöitä, ja että jotkut vuorouudistukset on epäonnistuneita. Mutta missä on täydellinen, kaikkia palveleva julkinen liikenne?!
Niin, tuosta menee vierestä runkolinja, jolla pääsee torille, jossa ei ole nykyisin enää muuta kuin naakkoja ja narkkareita.
Kivalla paikalla, mutta harmi miten avoterassi ja lasiterassi ovat parkkialueen äärellä etäämmällä olevasta järvimaisemasta huolimatta. Terassillekin pitää kiertää sisäkautta, vaikka ovi lukituksineen olisi hyvä vaihtoehto.
Pidän huoneiston sokkeloisuudesta ja kodikkaasta pohjaratkaisusta. Joutuisin uusimaan keittiön, joten ostaminen ei olisi silloin järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Asunto on ihan kiva, mutta Lahteen en kyllä suostuisi muuttaan.
Olen itse harkinnut oman asunnon myyntiä Helsingistä ja muuttoa Lahteen. Saisin kerrostalokämpän Vesijärven rannalta ja rahaa jäisi hieman siihen päälle.
Kaunis maisema. Talo rumasti remontoitu kolhoosi jossain landella. Sisätilat kamala sekametelisoppa, joka ei edusta kunnolla mitään tyyliä. Rumat värit. Katonrajaan sijoitetun epäkäytännöllisen kanihäkin tarkoitus ei selviä. Tuskin mummo ja vaari sinne kiipeää nukkumaamkaan. Itselläni ei ole kania. Hinta on kaksinkertainen verrattuna mitä kukaan maksaisi, jos joku teoriassa haluaisi tuolla asua.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei. Miten voi olla, että 89-neliöisessä kämpässä ei ole kunnon keittiötä ja vain yksi makuuhuone? Liikaa kapeita käytäviä ja vaatehuoneessa tosi paljon neliöitä. Parvi turha - kuka siellä majoittuisi? Olisiko se vain vierashuonekäytössä? Vakituiseksi makuuhuoneeksi se ei sovi, koska mitään yksityisyyttä ei ole.
Laminaatit ja muut halpismateriaalit ehdoton turn-off. Tuohon hintaan pitäisi saada vähän laadukkaampaa, puulattiaa tai parkettia, täyspuisia ovia jne. Vanhassa rakennuksessa saisi olla vanhan rakennuksen tunnelmaa ja laatua.
Ja kyllä ne vieraatkin kaipaa yksityisyyttä. Ei olis vieraana kiva oleilla matalalla parvella kun omistajaperhe puuhaa heti siinä alhaalla keittiöolkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava sijainti Lahdessa, ja Lahti on kiva! Uimaranta talon edessä.
Mutta hirvee yhtiövastike, typerä ahdistavan matala parvi, ja muutenkin tosi kallis.
Uimaranta kaikille lahtelaisille eli erittäin rauhaton paikka kesällä.
No ei se ole ihan just siinä rannalla metrin päässä, ja Lahdessa on niin paljon uimarantoja ettei mikään niistä ole tupaten täynnä ikinä.
Mutta vuokratontilla jos on niin iso miinus.
Rauhaton lähinnä läpikulkuliikenteen takia. Katso kartalta, mistä sinne rannalle tullaan eli pihaan ei kannata jättää mitään irrallista.
No tämä talo on kyllä lähes keskustassa muutenkin eli tuskin kukaan sitä sähköfillaria siihen pihalle jättäisi muutenkaan. Tämä ranta on tosi rauhallinen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto on ihan kiva, mutta Lahteen en kyllä suostuisi muuttaan.
Olen itse harkinnut oman asunnon myyntiä Helsingistä ja muuttoa Lahteen. Saisin kerrostalokämpän Vesijärven rannalta ja rahaa jäisi hieman siihen päälle.
Mä tein niin! Olen aina tehnyt etätöitä. Helsinkiyksiön hinnalla ostin kolmion rannalta, meni suunnilleen tasoihin, jäin vähän voitolle. Viihdyn Lahdessa todella hyvin, tervetuloa. Kannattaa katsoa myös Hollolaa joka "ympäröi" Lahtea.
Iso vaatehuonehan siinä oli.