Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelin äsken miehen kanssa :(

Vierailija
18.08.2006 |

Meille on tulossa kolmas lapsi marraskuun puolivälissä ja minä olen miettinyt lasten sänkyjärjestelyä.

Lapsilla on nyt nuoremmalla vielä pinnasänky ja isommalla jatkettava. Lasten huone on aika pieni eli paljon tilaa ei ole. Nyt vähintään toinen lapsi nukkuu aina meidän sängyssä, mutta minä kovasti haluaisin, että kaikki nukkuisivat omissa sängyissään.

Kun minä n. kk sitten otin puheeksi, että pitäisi ostaa nuoremmalle lapselle jatketava sänky, että pinnasänky jäisi vauvalle niin mies oli sitä mieltä, että ostetaan mielummin kerrossänky. Olin sillon vähän asiaa vastaan kun mielestäni on turhaa ostaa 2 metristä sänkyä kun lapset eivät niin pitkää tarvitsisi. Nyt ehdotin, että jos eräs tuttumme tekisi lapsille jatkettavan kerrossängyn niin miehen mieli olikin muuttunut, että ei me tarvita uutta sänkyä ollenkaan. Kuulema aina yksi lapsi voi nykkua meidän välissä ja toiset kaksi sitten omissa sängyissään.

Mies paasasi tilan puutteesta ja rahan menosta ja siitä, että jos ostetaan kerrossänky niin jatkettava sänky jää ylimääräiseksi. Minulle kelpaisi ihan hyvin ostaa toinen jatkettava sänkykin (vaikka mieluiten hommaisin kaksi samanlaista, vaikka kuulostaakin turhalle) kunhan vain kaikille olisi oma sänky ja yöt olisivat rauhallisia.

Voisiko tuo toimia, että ei ostaisikaan yhtään sänkyä lisää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait sekään hyvä järjestely ole, että teillä on AINA joku lapsista (nuorin?) siinä teidän välissä. Pitäähän hänenkin joskus osata nukkua omassa sängyssä.

Mielipiteitä on monia, perhepeti ei meillä toimisi, en osaisi nukkua pätkääkään kun lapsi pyörii siinä sängyssä kuin väkkärä.

Vierailija
2/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun miehelle meni monta vuotta, ennen kun tajusi, että vaikka meillä olisi jokaiselle lapselle kaksi sänkyä, niin aina joku nukuu meidän sängyssä. Kyllä se vaan toimii - mieheni ei uskonut. Meidän viides lapsi siiten ei nukunutkaan vielä missään muualla kun meidän sängyssä, ja hänelläkin olisi oma...

Ehdotaisin, että katsot tilanne uudelleen kun vauva on syntynyt ja muutama viikko/kk vanha. Ehkä hän voisi alussa nukua vaikka äityispakkauksen laatikossa? Tällä tavalla saisitte mahdollisuuden miettiä asioita vielä rauhassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aion hankkia lapsillemme kunnollisen kerrossängyn heti kun pienempi on valmis muuttamaan pois pinnasängystä. Jatkettava kerrossänky kuulostaa kyllä aika turhalta eikä niitä muuten mikään valmistaja tee - syynä se, että niistä on mahdoton saada tarpeeksi tukevia.

Vierailija
4/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vauva aluksi nukkumaan äp:n laatikkoon, ja katsokaa, miten ne nukkumisjärjestelyt käytännössä menee.

Vierailija
5/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvatkovierekkäin vai jalat vastakkain?

Meillä tuo ei onnituisi sillä lapset ovat tosi levottomia nukkuessaan. Molemmat nukkuvat välillä väärinpäin ja välillä poikkipäin sängyssä. Jos nukkuvat molemmat meidän sängyssä vierekkäin niin nukkuvat toinen toistensa päällä :)

Ja normaalikokoista kerrossänkyä en haluaisi koska mielestäni se näyttää pienessä huoneessa todella isolta. Meillä on jo lasten huoneessa yhden seinän melkein kokonaan täyttävä hylly, jossa leluja alhaalla ja miehen työpapereita ylhäällä. Tuon hyllyn ja ison kerrossängyn yhdistelmä tekisi huoneesta varmasti ahtaan tuntuisen ja synkän.

ap

Vierailija
6/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinhan se yksi sänky ei vie ollenkaan tilaa.

Vierailija
7/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista joku nukkuu vielä rippikouluiässäkin teidän kanssa?

Vierailija
8/8 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en meinaa! Siksihän minä sänkyä olenkin ostamassa!

ap